کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

شرکت‌ها شخصیت‌های حقوقی هستند که به منظور فراهم کردن بستر قانونی برای فعالیت‌های اقتصادی شکل می‌گیرند. قطعاً این شخصیت‌های حقوقی مادام‌ العمر نیستند و به دلایل متعددی ممکن است از بین بروند.
بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، در پیامی ضمن تبریک انتخاب جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان نهمین رئیس جمهور منتخب مردم ایران گفت:جامعه دومین رکن اقتصاد کشور به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک میگوید و آماده همکاری است.
هدایت نقدینگی بانک‌ها به بخش تولید، توجه به تولید داخل، احیای واحدهای راکد و بازگشت کارکنان آنها، رونق و رشد اقتصادی در بخش‌های مختلف مهمترین دلیل کاهش نرخ بیکاری در سه سال اخیر بوده است.
اجرای طرح‌های اثرگذار برای حمایت از اقشار کم‌درآمد اعم از بیرون کشیدن پرونده خاک خورده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلان و به روزرسانی پایگاه رفاه ایرانیان، اصلی‌ترین سیاست‌ دولت سیزدهم برای رفع فقر و کاهش شکاف طبقاتی در جامعه بود؛ گامی برای فقرزدایی که باتوجه به مسیر پیشرفت دولت شهید رئیسی، به نظر دولت جدید را هم برای ادامه راه محرومیت‌زدایی مصمم‌تر می‌کند.
نامزد محترم، آیا می‌دانید بالغ بر 98درصد از قراردادهایی که بین کارگران و کارمندان و کارفرمایان آنها منعقد می‌شود موقت می‌باشد و از کمتر از یک ماه تا نهایتاً یک سال می‌باشد؟ مسئله عدم امنیت شغلی مانع ازدواج جوانان و فرزندآوری، مانع حل تهیه مسکن ولو استیجاری کارگران و... می‌باشد، مسئله ایجاد امنیت شغلی را چگونه حل خواهید کرد؟
یک کارشناس حوزه تعاون با اشاره به مغفول ماندن موضوع تعاون در اظهارات نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کرد: در مناظرات آینده حتما به بخش تعاون اشاره شود تا تعاونگران درخصوص برنامه های نامزدها بهتر تصمیم گیری کنند.

در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور عنوان شد:

صبانور رکورد جدید در تولید ثبت کرد/ از موفقیت در حوزه اکتشافات تا خوشحالی سهامداران این شرکت معدنی/فیلم

مدیر عامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در مجمع عمومی سالیانه و در جمع سهامداران این شرکت گفت: بسیار خرسندیم که اعلام کنیم در سه ماهه ابتدایی امسال به رکورد تولید در این بازه زمانی در تاریخ شرکت توسعه معدنی و صنعتی دست پیدا کردیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، پیش بینی لازم برای پرداخت کشوری صورت گرفته و در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی هم در حال پیگیری هستیم.