کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

رئیس هیئت مدیره شرکت فیدار در گفت و گو با پرسون،

شاه کلید اقتصاد، ثبات است

نیشابوری گفت: شاه کلید اقتصاد، ثبات است. سیاست گزاران  مبنا را بر ثبات قیمت دلار بگذارند. تولید کننده به دنبال بازار هدف ساده تر می گردد که بتواند راحت تر محصولاتش را بفروش رساند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: درصورت تصویب طرح پیشنهادی که از کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به صحن علنی ارسال شده است، تمامی کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند و تصویب آن دستاورد بزرگی برای کارگران ساختمانی خواهد بود.
رئیس اتحادیه حمام سنتی، ماساژ و سونا گفت: حمام های تهران هر سال تعدادشان کمتر می شود، علت این موضوع نیز بر می گردد به بی تدبیری دولت ها که از برخی اصناف حمایت نمی کنند و این روزها برای صنف حمام داران توجیه اقتصادی ندارد که بخواهند مجموعه شان را اداره کنند.
از برنامه ۲ ماهه برای رفع بیکاری تا ثبت ضعیف‌ترین عملکرد در زمینه اشتغال؛

همه وعده هایی که عملی نشد!

حسن روحانی در حالی در سال ۱۳۹۲ وعده حل مشکل بیکاری حتی طی ۲ ماه اول دولت خود را می‌داد که اکنون در پایان کارش، ضعیف‌ترین عملکرد را در ایجاد شغل داشته است.
برای مدیریت آثار و پیامدهای اقتصادی، طرح های حمایتی در سال ۹۹ اجرا شد و دولت مجموعا ۷۷ هزار میلیارد تومان به خانواده‌ها، کسب ‌وکارها، بیکاران و همچنین بخش درمان کشور کمک مستقیم کرد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه ضرورت امروز، حرکت به سمت فناوری‌های نوین برای بازاریابی است، گفت: بازاریابی و دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی دغدغه اصلی زنان تولید‌کننده در عرصه‌های صنایع‌دستی، کشاورزی و کارآفرینی است. همچنین به‌منظور تشویق و دیده‌شدن زنان کارآفرین و سرپرست خانوار تلاش خواهد شد تا با رای مردمی، زن کارآفرین برتر معرفی می‌شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه ضرورت امروز، حرکت به سمت فناوری‌های نوین برای بازاریابی است، گفت: بازاریابی و دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی دغدغه اصلی زنان تولید کننده در عرصه‌های صنایع دستی، کشاورزی و کارآفرینی است.
رهبر معظم انقلاب همواره موضوع بالا بردن بهره بری از امکانات موجود را تاکید داشته اند به طوری که در سخنرانی شان در آبان ماه سال 1397 در دیدار مدال آوران پارآسیایی فرمودند: یکی از مشکلات بزرگ کشور در شرایط کنونی، استفاده نکردن از ظرفیت های فراوان ملی است که اگر از این ظرفیت ها استفاده شود، بسیاری از مشکلات کنونی اقتصادی حل خواهد شد.
اتاق اصناف به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده‌ مشاغل گروه ۲ که بیشترین واحدهای صنفی را شامل می‌شود، در شرایط قزمز نیز با تشدید پروتکل‌ها مجاز به فعالیت باشند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: در سه سال گذشته با همه توان از سه‌جانبه‌گرایی در حل سخت ترین مسائل و مشکلات استفاده کردم.

از سوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛

شرایط درمان رایگان اعلام شد

شریعتمداری گفت: درمان همه بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در شهر‌هایی که سازمان، بیمارستان ملکی ندارد در بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
دولت آینده چگونه می‌تواند بدون سرمایه‌گذاری جدید، شغل ایجاد کند؟

عبور از هفت خوان برای گرفتن یک مجوز

اگر دولت آینده آغاز اغلب فعالیت‌های اقتصادی را صرفا با اعلان به حاکمیت و بدون نیاز به اخذ مجوز امکان‌پذیر نماید، گام بزرگی در راستای بهبود فضای کسب و کار و حل مشکل بیکاری برداشته است.