کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

بسیاری بر این باورند که وقتی بازنشسته می‌شوند، می‌توانند به راحتی هر کاری را که دوست دارند انجام دهند اما حقیقت این است که اگرآمادگی لازم برای بازنشسته‌شدن وجود نداشته باشید این دوران به یکی از کسل کننده‌ترین و تکراری‌ترین روزها و سال‌های زندگی‌ تبدیل خواهد شد.
دولت با وجود ابعاد گسترده شیوع بیماری کرونا کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، پرداخت تسهیلات کرونایی به کسب و کارهای آسیب دیده، پرداخت وام یک میلیونی، کمک هزینه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی و یارانه معیشتی را در دستور کار خود قرار داد.
وزیر تعاون، کار و و رفاه اجتماعی گفت: منابع درآمدی ما رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرد و از دو هزار میلیارد به ده هزار میلیارد در صندوق بازنشستگی کشوری و از سه هزار میلیارد به سی و دو هزار میلیارد تومان در صندوق تامین اجتماعی شستا رسیدیم.

پرسون از کمبود حقوق مستمری بگیران برای تهیه مواد غذایی گزارش می دهد؛

خرید به سبک اعتباری برای بازنشستگان / ‎سبک و سیاق جدید حساب دفتری در فروشگاه های زنجیره ای

‎این روزها وضعیت معیشتی تمام گروه های جامعه با مشکل مواجه است، در این میان بازنشستگان به دلیل دریافت حقوق ثابت و مخارج بالایشان با مشکل بیشتری نسبت به دیگر گروه ها برخوردارند.
مطابق آخرین آمار عملکرد طرح کارورزی، بیش از ۱۴۱ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و جویندگان کار در طرح کارورزی ثبت نام کرده و بیش از ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی مشمول معافیت بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از شب گذشته مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان با واریز مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب به حساب بازنشستگان اجرا شد.

‎بیماری پروانه‌ای، یا «ای بی» یک بیماری بسیار نادر است که عوارض بسیار دردناک و رنج‌آوری برای مبتلایان دارد؛ این بیماری ژنتیکی پوست را بسیار شکننده و آسیب‌پذیر می کند و با ایجاد زخم و تاول‌های بسیار دردناک، احتمال سرطان پوست را در مبتلایان بسیار بالا می برد.
افزایش مزد 39‌درصدی کارگران، هم به کاهش تنگناهای معیشتی این طبقه زحمتکش کمک می‌کند، هم با ارتقای بهره‌وری نیروی کار و افزایش تقاضا به رونق بازارها و درنتیجه، افزایش سود کارفرمایان یاری می‌رساند.
مثلث تعیین‌کننده حداقل دستمزد، اکنون هر سه در بحران‌اند و هر‌یک نیز وضعیت خود را بحرانی‌تر از دیگری عنوان می‌کند. لذا رسیدن به یک توافق جمعی و افزایش 39 درصدی حداقل دستمزد را باید به فال نیک گرفت و برآمده از درک محدودیت‌های سه ضلع این توافق دانست.
وزیر کار با اشاره به افزایش ۳۹درصدی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ در مورد حق مسکن ۴۵۰هزارتومانی گفت: قسمت مربوط به مزد مسکن منوط به تأیید هیئت وزیران است که پیشنهاد این موضوع با قید فوریت تقدیم دولت خواهد شد و با تصویب، افزایش آن اعمال خواهد شد.
‎گزارش پرسون از فعالیت کارگران سرویس های بهداشتی عمومی؛

‎زحمت کشان فراموش شده / حقوقمان کفاف زندگی را نمی دهد

‎در کلانشهری مانند تهران روزانه میلیون ها نفر سفر درون شهری رخ می دهد، هر یک از این افراد با نیت مختلف مدت طولانی را در بیرون محیط خانه سپری می کنند، از همین رو وجود سرویس های بهداشتی عمومی یکی از نیازهای کلانشهر تهران به حساب می آید.
برخی از کسب و کارها از گذشته به شکل سیار فعالیت داشتند؛ اما به دلیل توسعه خدمات رسانی این کسب و کارهای سیار رو به فراموشی و به نوعی تعطیلی قرار گرفته اند، تا اینکه این روزها به دلیل شرایط کرونایی کسب وکار های سیار جان دوباره گرفته اند.
فرآیند خروج نیروی کار در بالاترین سطوح تخصصی که تقاضای کار برای آنان در کشورهای دیگر وجود دارد آغاز می‌شود، همچون بخشی از پزشکان متخصص، استادان بسیاری از رشته‌های فنی، کارشناسان برنامه‌نویسی و کامپیوتر و حتی در سطوح تکنیسین‌ها نیز این اتفاق رخ خواهد داد.