بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

یک مقام مسئول در گفتگو با پرسون عنوان کرد؛

ورشکستگی در کمین کبابی‌ها

رئیس اتحادیه کباب و حلیم و پزندگان غذاهای سنتی گفت: کرونا کمر صنفی تهیه غذا را خم کرده است و برخی از واحد های صنفی ورشکسته شدند و در این میان دولت گذشته هیچ نوع حمایتی انجام نداده است.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران عنوان کرد؛

بازار تهران طعمه حریق شد/ حادثه مصدوم نداشت

سخنگوی سازمان آتش نشانی از یک مورد آتش سوزی در بازار تهران خبر داد و گفت: خوشبختانه در این آتش سوزی هیچ کسی صدمه ای ندید.
عباداله محمدولی عضو اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا جواهر نقره و سنگ های قیمتی ایران به مهم ترین چالش صنعت طلا و جواهر کشور اشاره داشت.
پرسون از تامین تغذیه مدیران ادارات دولتی گزارش می دهد؛

سفره پهن صبحانه خوری با پول بیت المال

کارمندان یکی از اقشاری هستند که همه روزه صبح زود از خانه خارج می شوند و رهسپار محیط کاریشان می شوند، برخی از کارمندان برای اینکه گرفتار ترافیک صبحگاهی نشوند ترجیج می هند صبحانه شان را در اداره صرف کنند.
از دارو و مسکن تا مواد غذایی؛

آقای وزیر! از بازار خبر دارید؟

گرانی در تمام حوزه‌ها از دارو و مسکن گرفته تا مواد غذایی اظهر من الشمس است اما این گرانی در برخی از قسمت‌ها باعث شده که سلامت مردم به خطر بیفتد. گرانی بیش از حد لبنیات از همان قسمت هاست که مردم دیگر توانایی خرید آن را ندارند و در واقع به کالایی لوکس در سفره‌های کوچک شده مردم تبدیل شده است.
رییس اتحادیه صنف قنادان بیان کرد: پیش از شیوع کرونا روزانه سفارشات فراوانی برای تهیه کیک تولد، نامزدی، عروسی و جشن‌ها و دورهمی‌ها دریافت می‌کردیم اما در بیش از ۱.۵ سال گذشته میزان سفارش کیک کاهش بسیار چشمگیری یافته است
در حالی که مجموعه نظام اهتمام جدی به حمایت از تولید لوازم خانگی داخلی داشته است، اما برخی تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی در اقدامی عجیب طی چند روز اخیر نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام کرده‌اند.
پس از دستور رئیس‌جمهور برای تثبیت قیمت‌ها و کنترل بازار، در گام نخست بازار لبنیات که در یک سال گذشته با نوسان زیادی همراه بود، تا حدودی از تب و تاب افتاد و قیمت سه محصول لبنی 10 درصد کاهش یافت.

یک مقام صنفی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

‎ورشکستگی در کمین اسباب بازی فروشان

‎نایب رئیس اول اتحادیه خرازی فروشان تهران گفت: تورم شدید اقتصادی طی دو سال اخیر تولیدکنندگان و فروشندگان اسباب بازی را با مشکلات جدی مواجه کرده است؛ به طوری که بسیاری از فعالان این حوزه نتوانسته اند ادامه فعالیت دهند و با سابقه و تجربه ای که داشته اند از این صنف خارج شده اند.
پرسون از افزایش خدمات یک صنف بهداشتی گزارش می دهد؛

درآمد میلیونی آرایشگران / نبود نظارت عامل افزایش قیمت در صنف پیرایشگران

یکی از اصنافی که در دوران اوج گیری کرونا لطمه شدید اقتصادی به خود گرفت، صنف پیرایشگران زنانه و مردانه بود، چرا که ظهور کرونا در اسفند ماه سال1398 درست زمانی که بازار این صنف به دلیل نزدیک شدن به ایام نوروز داغ می شد مورد تعطیلی و قرنطینه شهری قرار گرفت.
پرسون از جنب و جوش متخلفان برای کسب درآمد گزارش می دهد؛

گرانی به ایستگاه کالاهای ممنوعه رسید / افزایش 100 درصدی محصولات دخانی

افزایش قیمت کالا و به عبارتی گرانی تنها یک ویژگی دارد و آن این است که کالاهای ممنوعه که به نوعی به سلامت فردی و اجتماعی آسیب می رساند را با کاهش قدرت خرید مواجه می کند و این تنها برگ برنده گرانی به حساب می آید.
با توجه به گزارش مرکز آمار در سال گذشته بررسی شد؛

یک سال و نیم کار کنی چه می توانی بخری؟

اواخر شهریورماه بود که گوشی های آیفون 13 وارد کشور شد. با نگاهی به قیمت این گوشی به راحتی می توان فهمید که هر قشری نمی تواند از داشتن چنین گوشی به روزی، بهره مند باشد. آن هم در شرایطی که حقوق کارگران در سالهای گذشته، رشد چشمگیری نداشته است. و شاخص فلاکت همچنان روبه افزایش است.
پرسون از ساخت و ساز بی رویه واحدهای تجاری گزارش می دهد؛

خواب هزاران میلیارد در ساخت مال ها/ بازارهای بی رمق

ده ها هزاران میلیارد تومان از سوی سرمایه داران برای ساخت انبوهی از مال های بلند مرتبه در غرب تهران هزینه شده است که بخشی از آن ها نیمه کاره رها شده اند و بخش دیگر این مال ها با حرکت عمرانی به کندی پیش می رود؛ البته تعدادی از این مال ها مورد بهره برداری قرار گرفته اند، که به دلیل نبود مشتری واحد تجاری آن ها خالی از کسب و کار است.
براساس تحلیل دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به نوسانات محدود اونس جهانی به عنوان عامل تاثیرگذار خارجی و به سبب روزهای آخر ماه صفر و تعطیلی بازارهای رسمی از نیمه هفته و به‌تبع کاهش شدید تقاضا، قیمت سکه و طلا طی یک هفته اخیر، در آرامش نسبی به‌ سر برده و اندک نوسانات کاهشی را تجربه کرده است.
پرسون از بی قانونی در صنف باربری گزارش می دهد؛

حمل اثاثیه با هزینه های بالا / فرمول نانوشته قیمت اسباب کشی

از دغدغه های مستاجران تنها موضوع پیدا کردن خانه با قیمت مناسب و هزینه بالای عقد قرار داد در بنگاه نیست، بلکه جابه جایی وسایل خانه از سخت ترین موضوعات نقل مکان به محیط جدید است.
نایب رئیس انجمن برنج از کاهش قیمت برنج در شمال کشور خبر داد و گفت: علی رغم کاهش قیمت برنج، خرید و فروشی انجام‌ نمی شود.