آشنایی با انواع درب اتاق سرور و قفل دیجیتال

شرکت دژ یکی از بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان انواع درب در سراسر کشور به شمار می‌آید، در ادامه به بررسی موضوع خواهد پرداخت و درب اتاق سرور را به طور کامل به شما دوستان گرامی معرفی خواهد کرد.
تصویر آشنایی با انواع درب اتاق سرور و قفل دیجیتال

به گزارش سایت خبری پرسون، درب اتاق سرور محصولی است که امنیت بسیار بالایی به این اتاق خواهد داد. اما چگونه؟

درب اتاق سرور

اتاق سرور یکی از مهمترین بخش‌هایی از شرکت‌ و سازمان‌ است که سرور، روتر و سوییچ در آنجا قرار دارند. این یعنی اطلاعات محرمانه‌ای در این بخش نگهداری خواهد شد. به همین منظور دربی که برای اتاق سرور تولید و عرضه می‌شود، فقط مختص این محل تولید و عرضه می‌شود. درب اتاق سرور محصولی است که امنیت بسیار بالایی به این اتاق خواهد داد. اما چگونه؟ این محصول دارای چه ویژگی‌هایی است و چگونه می‌تواند از این اطلاعات محرمانه حفاظت کند؟ شرکت دژ که یکی از بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان انواع درب در سراسر کشور به شمار می‌آید، در ادامه به بررسی موضوع خواهد پرداخت و درب اتاق سرور را به طور کامل به شما دوستان گرامی معرفی خواهد کرد.

ویژگی‌های درب اتاق سرور

همان‌طور که ذکر شد مهمترین ویژگی این محصول امنیت بالایی است که به این محیط می‌دهد. این نوع درب به گونه‌ای ساخته می‌شود که اگر فردی دسترسی به کلید، رمز، کارت و... نداشته باشد، نمی‌تواند آن را با فشار، شکست، تخریب و یا حتی اهرم کردن باز نماید. پس در واقع این محصول شبیه به درب ضد سرقت عمل خواهد کرد؛ یعنی از ورود سارق و البته افراد متفرقه به اتاق سرور جلوگیری می‌کند. قفل‌هایی که روی این کالا به کار می‌روند، بسیار قدرتمند هستند و به راحتی توسط افراد متفرقه باز نخواهند شد. قفل دیجیتال یکی از انواع مستحکم در بین قفل‌ها محسوب می‌شود که می‌تواند به صورت کارتی، رمزدار، اثر انگشت، تشخیص چهره و... باشد.

به جز این مقاومت بالا در برابر عواملی که ذکر شد، درب اتاق سرور به نوعی ضد حریق نیز هست زیرا این محصول باید به صورتی ساخته و عرضه شود که تحمل تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد دما را داشته باشد. یعنی این درب باید بتواند حدود دو ساعت از ورود آتش به اتاق سرور جلوگیری نماید. یکی از نکاتی که باید در ساخت این محصول رعایت می‌شود این است که درب به سمت بیرون باز شود تا هنگام آتش‌سوزی اگر فردی در اتاق سرور قرار گرفته باشد، بتواند سریع از اتاق سرور خارج شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به ابعاد استاندارد آن اشاره کرد. در حالت کلی درب اتاق سرور دژ، معمولاً با ابعاد ۱۱۰ در ۲۱۰ سانتی‌متر و یا ۱۰۵ در ۲۱۰ سانتی‌متر ساخته می‌شود.

انواع مختلف درب اتاق سرور

درب اتاق سرور در دو نوع لولایی و کشویی ساخته می‌شود. مشخص است که مدل لولایی شبیه به اکثر درب‌ها کار می‌کند و باز و بسته می‌شود. درب اتاق سرور کشویی روی یک ریل حرکت می‌کند و باز و بسته شدن آن به سمت چپ و راست خواهد بود. معمولاً از مدل کشویی در محیطی که کوچک باشد و یا فضای کافی برای باز و بسته شدن درب لولایی وجود نداشته باشد، استفاده می‌شود.

جنس‌های متفاوت درب اتاق سرور

درب اتاق سرور معمولاً به صورت شیشه‌ای و استیل تولید و عرضه می‌شود. اگر قرار بر این باشد که این محصول با شیشه طراحی و ساخته شود، تولیدکنندگان غالباً از شیشه مات استفاده خواهند کرد تا دید افراد متفرقه به اتاق سرور محدود شود. یکی از مزایای درب شیشه‌ای در این محیط کنترل دما خواهد بود. این محصول نیز تا حدی عایق حرارت و صدا می‌باشد. همان‌طور که پیشتر ذکر شد، بهتر است که درب اتاق سرور، ضد حریق باشد و در برابر آتش‌سوزی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. به همین منظور برای ساخت نوع دیگری از این کالا از جنس استیل بهره می‌برند. استیل جنسی است که در برابر آتش، ضربه و تخریب مقاومت دارد و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار می‌باشد.

در انتخاب قفل دقت کنید

می‌دانیم که سرورها به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند پس حتماً باید درب اتاق سرور دارای قفل هوشمند یا دیجیتال باشد. شاید شما هم نام هوشمندسازی اتاق سرور را شنیده باشید. این هوشمندسازی دقیقاً برای حفظ امنیت کامل اتاق سرور اجرا می‌شود. در واقع با این هوشمندسازی کاربر می‌تواند با تلفن همراه خود تمامی تجهیزات داخل اتاق را کنترل و آلارم‌های هشدار را دریافت نماید. با استفاده از قفل هوشمند و البته هوشمندسازی این محیط، کاربر می‌تواند رفت و آمدها را نیز بررسی کند و در واقع بتواند کنترل از راه دور داشته باشد و این‌گونه این اتاق را کنترل کند.

حالا که می‌دانید درب اتاق سرور چیست و اطلاعاتی در مورد آن دارید، ممکن است بخواهید این محصول را برای شرکت خود تهیه کنید. به وب‌سایت شرکت دژ مراجعه نمایید و از انواع درب اتاق سرور و سایر محصولات این مجموعه مانند انواع قفل هوشمند دیدن کنید. شما می‌توانید برخی از انواع درب را به این مجموعه سفارش دهید تا با ابعاد طرح و قفل مورد نظر شما ساخته شود. امکان مشاوره رایگان پیش از خرید نیز برای شما دوستان گرامی در دژ با کارشناسان این مجموعه وجود خواهد داشت.

منبع: dezhdoor.com

544896