نمودار قیمت ورق استیل و میلگرد استیل صعودی شد!

از ابتدای سال ۱۴۰۲ قیمت محصولات استیل رو به پایین بود و بازار استیل در وضعیت ثبات قرار داشت ، اما با شروع هفته دوم مهرماه ۱۴۰۲ ، قیمت ورق استیل و قیمت میلگرد استیل (همچنین دیگر مقاطع استیل) صعودی شده است . آیا این روند صعودی ادامه دار خواهد بود؟
تصویر نمودار قیمت ورق استیل و میلگرد استیل صعودی شد!

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق تحلیل کارشناسان اتحاد استیل ، قیمت مقاطع استیل بر روی سیر صعودی قرار گرفته است . با توجه به افزایش قیمت دلار نسبت به روز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ ، شاهد افزایش قیمت محصولات استیل شده ایم که باعث ایجاد تلاطم در بازار شده است .

وضعیت قیمت میلگرد استیل

نمودار قیمت میلگرد استیل طی چند ماهه گذشته در وضعیت ثبات قرار داشت و با نوسانات زیادی روبرو نشده بود . در اسفند سال گذشته ، پس از اوج گیری قیمت دلار ، قیمت محصولات استیل بسیار گران شد و قیمت میلگرد استیل به کانال ۲۵۰ هزار تومان رسید . پس از کاهش هیجان بازار فولاد ، قیمت محصولات استیل در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۲ روند نزولی را پشت سر گذاشت . اما با شروع هفته دوم مهرماه ۱۴۰۲ شاهد روند صعودی قیمت دلار و به طبع بالارفتن قیمت میلگرد استیل و دیگر محصولات استیل شده ایم .

میلگرد استیل وارد کانال ۱۸۳ هزار تومان شد !!

طبق بررسی‌های انجام‌شده صعودی شدن قیمت میلگرد استیل جزو تغییراتی است که در بازار فولاد روز گذشته به چشم می‌خورد. این در حالی است که قیمت میلگرد استیل درچند ماه اخیر روند نزولی داشته و به دلیل افزایش قیمت دلار طی چند روز گذشته ، شاهد روند صعودی مقاطع استیل شده ایم .

در شرایط کنونی رفتار بازار می تواند به این صورت باشد که با افزایش قیمت ورق استیل ، میلگرد استیل و دیگر محصولات استیل ، مشتریان خرید محصولات استیل را بدون فوت وقت انجام می دهند و خرید خود را به روز های آینده موکول نمی کنند.

وضعیت قیمت ورق استیل

بازار ورق استیل دیروز و امروز تکان های کوچکی را تجربه کرده و شاهد افزایش قیمت ورق استیل شده ایم . بیشترین افزایش قیمت، مربوط به ورق استیل ۳۰۴ بوده است و روند افزایشی قیمت را پشت سر می گذارد . اما سوال مهم این است که آیا افزایش قیمت دلار و به طبع ، قیمت مقاطع استیل ادامه دار خواهد بود ؟؟؟

برای گرفتن پاسخ این سوال باید چند روزی صبر کنیم تا شاهد تغییرات وضعیت بازار فولاد باشیم.

نمودار قیمت ورق استیل طی چند ماهه گذشته در وضعیت ثبات قرار داشت و با نوسانات زیادی روبرو نشده بود اما با بالارفتن قیمت دلار قیمت ورق استیل در مسیر صعودی قرار دارد . ورق استیل که طی سال گذشته نوسانات بسیار زیادی را پشت سر گذاشته بود ، در سال ۱۴۰۲ شاهد روند نزولی بود و خریداران برای خرید هیچ عجله ای نداشتند . اما با ورود به فصل پاییز و سرد شدن هوا ، گرمای عجیبی وارد بازار فولاد شده است و شاهد بازار داغی برای محصولات فولادی هستیم .

دلیل افزایش قیمت دلار چیست ؟

طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان اقتصادی ، چندین عامل در بالا رفتن قیمت دلار طی چند روز گذشته تاثیر بخصوصی گذاشته اند .

۱- بالا گرفتن تنش های میان اسرائیل و فلسطین

۲- بازگشایی بازارهای جهانی

۳- زلزله های پی در پی در افغانستان

اما آیا بالا رفتن قیمت دلار یک واکنش هیجانی است وطی روزهای آینده شاهد سیر نزولی قیمت دلار و به طبع ، قیمت محصولات استیل هستیم ؟

چه عواملی بر روی قیمت مقاطع استیل تاثیر گذارند ؟

بطورکلی موارد زیادی مانند عرضه وتقاضا ، قیمت دلار ، قیمت مواد خام ، گریدآلیاژ و... برروی قیمت محصولات استیل وتاثیر می گذارند که به بررسی برخی از آنها می پردازیم .

تاثیر قیمت دلار بر قیمت محصولات استیل

باتوجه به اینکه تقریبا تمامی مقاطع استینلس استیل از جمله (ورق استیل ، لوله استیل، میلگرد استیل، پروفیل استیل و... ) از خارج ازکشور وارد میشود و خرید این محصول توسط واردکنندگان با دلار انجام میشود ، پس دلار تاثیر مستقیم و زیادی روی انواع مقاطع استیل دارد یعنی با بالارفتن قیمت دلار ، فروشندگان نیز قیمت محصول خود را بالا می برند .

تاثیر قیمت جهانی نیکل و سایرعناصر برروی قیمت استیل

همانطور که میدانید کشور اوکراین یکی از مهم ترین کشورهای معدنی دنیاست که هم از نظر تنوع وهم حجم ذخایر در دنیا کم نظیر است. مقدار بسیار زیادی آهن ، منگنز، نیکل و... درکشور اوکراین استخراج میشود . حالا وقتی کشور اوکراین در شرایط جنگ قرار گرفته ، پس بطور طبیعی باید شاهد بالارفتن قیمت جهانی نیکل در دنیا باشیم و باتوجه به اینکه مقدار زیادی نیکل در محصولات استیل وجود دارد ، بازار شاهد افزایش قیمت محصولات استیل از جمله افزایش قیمت استیل می شود .

تاثیر عرضه و تقاضا برروی مقاطع استیل :

در اقتصاد، عرضه وتقاضا نظریه ای است که برای توضیح نحوه قیمت گذاری دربازار ازآن استفاده می شود. همانطور که می دانید محصولات استینلس استیل از خارج از کشور وارد کشور ایران می شود. بطور مثال هنگامیکه واردات میلگرد استیل304 براساس دلایل مختلف مانند گمرکی و...دیرتر انجام میشود ، بازار دچار کمبود میلگرد استیل304 می شود و باتوجه به تقاضای بالای این محصول ، قیمت میلگرد استیل 304 بالا می رود.

تاثیر آلیاژ بر روی قیمت محصولات استیل :

انواع مختلفی ازمقاطع استیل درجهان تولید می شوند که هرکدام کاربرد متفاوتی دارند و بسته به آلیاژهای بکارفته در آنها ، دارای قیمت متفاوتی هستند . مهم ترین آلیاژهای محصولات استیل عبارتند از:

  • استیل304
  • استیل316
  • استیل 310 (نسوز)
  • استیل 321 (ضدسایش)
  • استیل 430 (بگیر)

خرید آنلاین انواع محصولات استیل در اتحاد استیل

فروشگاه اتحاد استیل واردکننده محصولات استیل از برترین برند های دنیا می باشد وکامل ترین سبد محصول استیل را ارائه می دهد . شما می توانید تمامی محصولات را بصورت آنلاین (با بهترین قیمت) از اتحاد استیل خریداری کنید . همچنین اتحاد استیل تمام محصولاتش را با فاکتور معتبر به مشتری ارائه می کند تا شما خرید خود را با خیالی راحت انجام دهید . شما میتوانید برای مشاهده قیمت آنلاین محصولات استیل به نشانی www.etehadsteel.comمراجعه کرده و یا با کارشناسان اتحاد استیل با شماره ۳۰ ۳۰ ۵۵ ۹۱ - ۰۲۱ در تماس باشید.

533081