بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

یکی از دلایل کاهش زاد و ولد در ایران افزایش هزینه ها برای خانواده هاست، یکی از این هزینه ها خرید سیسمونی یا همان لوازم اولیه نوزاد است که براساس رسم و رسوم لوازم فرزند اول توسط خانواده مادر نوزاد تهیه می شود و این روزها افزایش قیمت و گرانی مشکلات شدید را برای هموطنان به وجود آورده است.
ترمز افزایش قیمت کالاهای اساسی گویا با تغییر دولت نیز قصد کشیده شدن ندارد و همچنان قیمت ها رو به افزایش قرار دارد، براساس مشاهدات تخم مرغ به عنوان مهم ترین محصول غذایی در سبد خانوار این روزها به مرز هرعدد 3هزار تومان نیز نزدیک شده است.
یک منبع آگاه با اشاره به میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط یک شرکت مطرح در زمینه بازاریابی شبکه‌ای، اظهار داشت: حسب بررسی‌های به عمل آمده، حجم وجوه از دست رفته در این کلاهبرداری بالغ بر هزار میلیارد تومان بوده و بیش از هزاران نفر نیز سرمایه‌های خود را در این ماجرا از دست داده‌اند.
بیت کوین در نهایت نتوانست کانال مقاومتی مهم ۴۲ هزار دلاری را حفظ کند تا وضعیت آن روی نمودار بدتر از روزهای قبلی این هفته شود. در صورتی که این رمزارز نتواند حمایت مهم ۴۳ هزار دلاری را باز پس بگیرد، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند قیمت بیتکوین به سطح زیر ۴۰ هزار دلاری ریزش کند.
اخیراً خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر اینکه یک صرافی برای انتقالی ۱۰۰,۰۰۰ دلاری در شبکه اتریوم به اشتباه ۲۳.۷ میلیون دلار کارمزد پرداخت کرده است. اما داستان این انتقال از چه قرار است و چه بلایی سر ۲۳.۷ میلیون دلار از‌دست‌رفته آمده است؟
سالانه تنها چند شهاب سنگ از جو زمین عبور می‌کند و تعداد کمی از آنها به دست دانشمندان می‌رسد. در ایران اما این شهاب‌سنگ‌ها را به راحتی می‌توان در سایت‌های خرید و فروش آنلاین پیدا کرد. اما قیمت شهاب سنگ‌ چقدر است؟

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران با اعلام این خبر گفت: قیمت برخی کالاهای اساسی از جمله گوشت آن قدر گران شده که مردم تخم‌ مرغ را جایگزین گوشت کردند!
یک فعال اقتصادی گفت: واردکنندگان و توزیع کنندگان نهاده های دامی به هیچ عنوان نمی توانند کالاهایی خود را خارج از شبکه رسمی بفروشند و همه کالاهای آنها رصد و در سامانه بازارگاه عرضه می شود.
«پرسون» از ضامن های سودجو می گوید؛

هر ضمانت چقدر؟!

با وجود اینکه بسیاری از مردم برای گرفتن وامی خرد، مدت زیادی را دنبال یک ضامن معتبر می گردند اما از سوی دیگر افراد زیادی هم هستند از این فرصت، برای خود درآمدی ساخته اند.
با اعلام بازنگری مجدد در روند رجیستری گوشی تلفن همراه در مبادی ورودی، طی بررسی و مصوبات صورت گرفته، فرآیند به نحوی برنامه‌ریزی شده است که ایستایی در مبادی ورودی به حداقل رسیده و محدود به احراز هویت مسافر و گوشی تلفن خواهد شد و مابقی به بعد از ورود منتقل می‌شود.

طبق آخرین قیمت انواع گوشی‌های اپل آیفون 12 حافظه 128 رم 4 گیگابایت ۲۳٫۲۸۵٫۰۰۰ تومان خرید و فروش شد.

همه چشم انتظار مذاکرات؛

معامله‌گرانی که خرید و فروش نمی کنند!

این روزها معامله‌گران بازار ارز بیشتر در جست‌وجوی اخبار مربوط به مذاکرات در فضای مجازی هستند. در واقع بیشتر معامله‌گران تمایل زیادی به خرید و فروش ندارند و پیگیر اخبار هستند.
قیمت طلا در بازارهای جهانی ۸.۸۱ دلار افزایش یافت و هر اونس ۱۷۷۲.۹۷ دلار فروخته شد.
رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار از رکود در کسب و کار این صنف با آغاز سال تحصیلی جدید خبرداد، گفت: در دو سال اخیر آموزش و پرورش در اقدام خلاف قانون اساسی کتاب های درسی دانش آموزان را خودش توزیع و به فروش می رساند و این موضوع ضرر مالی برای کتاب فروشان و لوازم التحریران و نوشت افزار فروشان به وجود آورده است.
پرونده ویژه پرسون؛ افزایش قیمت کالاهای اساسی/ بخش چهارم

حرکت شتابان بهای لبنیات کند خواهد شد؟!

افزایش قیمت لحظه ای لبنیات آنقدر تکراری و آزاردهنده شده که کمتر کسی است به آن توجه نکرده باشد. با توجه به انتقاداتی که به دولت دوازدهم در مورد گرانی ها گرفته می شد، حالا در دولت سیزدهم انتظارها بر این است که جلوی روند رو به افزایش قیمت لبنیات گرفته شود و ثبات و رابطه منطقی و منصفانه ای بین کالا و قیمتش برقرار شود.
روز شنبه بازار ارز دو نیمه متفاوت را تجربه کرد. در ابتدای اولین روز هفته، معامله‌گران ارزی با جوسازی پیرامون یک خبر سیاسی، میزان خریدها را در بازار بالا بردند و به دنبال آن، ارزش دلار به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی رفت. به گفته فعالان، بازار به خبر تحریم‌های جدید آمریکا واکنش افزایشی نشان داد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

زمینه سازی ورود واکسن چینی توسط دولت قبل / سرعت گیری واردات سینوفارم

سرعت واکسیناسیون ویروس کرونا در کشور افزایش پیدا کرده و روزانه تزریق واکسن به مرز یک میلیون نفر رسیده است، در این میان برخی با نگاه سیاسی به موضوع مهم بهداشت و درمان پرداخته اند که با روی کار آمدن کمتر از دوماه دولت سیزدهم این امر محقق شده است.