احداث باغات تجاری با بهترین نهال های بادام

با خرید و کاشت نهال های بادام شما می توانید، یک باغ تجاری پرسود ایجاد کنید. البته توجه داشته باشید که هر نهال بادامی شما را به یک باغ تجاری پرسود نمی رساند، بلکه برای این منظور شما حتما باید بهترین نهال های بادام را خریداری نمایید.
تصویر احداث باغات تجاری با بهترین نهال های بادام

به گزارش سایت خبری پرسون، برخی ها فکر می کنند با کاشت هر نهال بادامی به راحتی می توانند در آینده به یک باغستان پرسود دست یابند، در حالی که اینگونه نیست. نهال های بی کیفیت می تواند باغ شما را خزان زده کند و علاوه بر اینکه سودی به شما نمی رساند، بلکه ضرر و زیان زیادی روی دست شما می گذارد؛ اما برترین نهال های بادام کدام ها هستند؟ اگر می خواهید با این نهال ها آشنا شوید و در کل در مورد بهترین نهال های بادام اطلاعاتی به دست آورید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

برای خرید بهترین نهال های بادام باید به چه مواردی توجه کرد؟

برای آنکه بتوانید بهترین نهال های بادام را خریداری کنید، در قدم اول شما باید به کیفیت و سلامت نهال توجه داشته باشید. معمولا نهال های سالم را به راحتی می تواند از ظاهر آن ها تشخیص داد، برای مثال هر نهال سالمی از ویژگی های ظاهری زیر برخوردار است:

  • ریشه ای سالم و عاری از هر گونه آفت و بیماری
  • تنه ای سالم و عاری از هر گونه زخم و بیماری
  • تنه ای که به صورت یک شاخه رشد کرده باشد
  • جوانه هایی سرسبز و شاداب
  • قسمت پایه و پیوندک نهال با سطح زمین فاصله استانداردی دارد

البته علاوه بر موارد فوق شما برای آنکه بهترین نهال ها را خریداری نمایید، می توانید به اسناد رسمی هم رجوع کنید. اسنادی مانند شناسنامه نهال، کارت سلامت و کارت قرنطینه به گفته منابع معتبری مانند ویکی هو، ویکی پدیا، نهالستان نهالوند و ویکی کشاورز سلامت و کیفیت نهال ها را تضمین می کنند. این مجوزها توسط سازمان جهاد کشاورزی ایران برای برخی از نهالستان هایی که نهال های آن ها کیفیت فوق العاده ای دارند، صادر می شوند.

البته صدور این مجوزها به راحتی صورت نمی گیرد؛ بلکه سازمان جهاد کشاورزی ایران برای صادر کردن این مجوزها کارشناسان خود را به نهالستان مورد نظر فرستاده و از آن ها می خواهد که کیفیت و سلامت نهال ها را بررسی کنند. در صورت تایید کیفیت نهال ها از سوی کارشناسان خبره جهاد کشاورزی، این سازمان مجوزهای نام برده را صادر می کند.

کدام یک از نهال های بادام محصول دهی بهتری دارند؟

در کل نهال های بادام ثمر دهی خوبی دارند؛ اما در این میان برخی از نهال ها محصول دهی فوق العاده ای دارند و از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نهال بادام آذر

نهال های آذر بدون شک در دسته بهترین نهال های بادام در ایران قرار می گیرند، این نهال ها از پیوند نهال های فرانسوی آی و نهال های ایتالیایی کریستومورتو تولید می شوند و ثمردهی فوق العاده ای دارند. هر نهال بادام آذری که به خوبی به آن رسیدگی شده باشد، چیزی حدود 7 کیلوگرم بادام تولید می کند و این برای نهال های بادام واقعا رقم شگفت انگیزی است.

نهال های پیوندی و اصلاح شده آذر به هر 20 روز یکبار آبیاری نیاز دارند و آن ها را می توان حتی در ارتفاع 3000 متری از سطح دریا کاشت. ضمن اینکه نهال های آذر دیرگل هستند؛ از همین رو می توان آن ها را از مناسب ترین نهال ها برای کاشت در آب و هوای سردسیری دانست.

نهال بادام تونو

یکی دیگر از نهال های باکیفیت و پر محصول بادام، نهال بادام تونو است. این نهال ها کیفیت فوق العاده ای دارند و شما می توانید آن ها را در ارتفاع 3000 متر بالاتر از سطح دریا بکارید. نهال های تونو هم درست مانند نهال های آذر به هر 20 روز یکبار آبیاری نیاز دارند و اگر به خوبی از این نهال ها نگهداری کنید بدون شک در فصل برداشت محصول می توانید از هر نهالی حدود 10 کیلوگرم بادام برداشت نمایید.

نهال های ایتالیایی تونو در دسته نهال های دیرگل هم قرار می گیرند؛ از همین رو امکان کاشت آن ها در مناطق سردسیری هم وجود دارد. نکته دیگر در مورد این نهال ها زودبازده بودن آن ها است، در واقع نهال های تونو همان سال اول به محصول دهی می رسند.

نهال بادام فرانیس

نهال های فرانیس هم درست مانند دو نهال دیگر، جزو نهال های بادام پرمحصول قرار می گیرند. این نهال های فرانسوی درست مانند نهال های آذر در فصل برداشت محصول کمتر از 7 کیلوگرم بادام تولید نمی کنند.

نهال های فرانیس در دسته نهال های اصلاح شده، دیرگل و زود بازده قرار می گیرند و این یعنی مقاومت نهال های فرانیس نسبت به سرما فوق العاده است و آن ها را می توان را در مناطق سردسیری کاشت. ضمن اینکه شما می توانید انتظار داشته باشید که نهال های فرانیس شما در همان سال اول کاشت به محصول دهی برسند.

سرمایه گذاری روی نهال های بادام یا سرمایه گذاری های مدرن!

در نظام سرمایه داری کنونی معمولا افراد روی سرمایه گذاری های مدرن اصرار می ورزند؛ اما بهتر است علاقه تر فکر کنید. سرمایه گذاری های مدرن مانند سرمایه گذاری در بازار بورس، خرید طلا، خرید طلا و دلار شاید پرسود باشد؛ اما همزمان استرس زا است و اینکه سود آن مستمر و ماندگار نیست.

این در حالی است که شما با احداث یک باغستان بادام می توانید حتی میراثی گرانبها برای آیندگان خود باقی بگذارید و آینده مالی تمامی آن ها را تامین نمایید. علاوه بر این سرمایه گذاری در زمینه احداث باغستان بادام نه تنها استرس زا نیست، بلکه به دلیل سروکار داشتن با طبیعت روحیه شما را حفظ کرده و به سلامت روح و روان شما کمک زیادی می کند.

نهالوند بهترین نهال های اقتصادی بادام را در اختیار شما قرار می دهد

شما می توانید بهترین نهال های بادام را تنها از نهالوند بخواهید. نهالستان نهالوند یکی از بهترین نهالستان ها در منطقه خاورمیانه به شمار می رود که شما می توانید برای مشاهده مشخصات نهال های مختلف بادام یا اطلاع از قیمت آن ها به وب سایت این نهالستان با نشانی اینترنتی https://nahalvand.com/product-category/almond/ مراجعه نمایید.

با مراجعه به وب سایت نهالوند شما می توانید تمامی نهال های مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید. البته امکان خرید نهال های دیگری هم علاوه بر نهال های معرفی شده در این مطلب از نهالوند وجود دارد و بهتر است بدانید که تنوع محصولات نهالوند بسیار بالا است.

اما به طور کلی خرید نهال از nahalvand.com مزایای زیادی برای شما به دنبال دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید نهال های باکیفیت بادام با مقرون به صرفه ترین قیمت
  • خرید نهال ها به همراه کارت سلامت و کارت قرنطینه
  • امکان تهیه نهال های شناسنامه دار
  • امکان خرید نهال ها با ضمانت واقعی بازگشت کالا
  • امکان خرید نهال ها پس از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان خبره این نهالستان
  • ارسال نهال ها به سراسر ایران
  • امکان خرید نهال در هر ساعت از شبانه روز

دریافت مشاوره تخصصی قبل خرید (09144801940 _ 09144801930 )

منبع: نهالوند

545094