حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

دقایق دلهره‌آور و تلخی بود. وقتی دختربچه 6 ساله پایش لیز خورد و درون رودخانه خروشان افتاد. آب داشت او را با خود می‌برد. از دست هیچ‌کس کاری برنمی‌آمد. پدر و مادرش فریاد می‌زدند. دیگر رمقی برای مادر نمانده بود. تااینکه یک ناجی زندگی را به این دخترک برگرداند. دختربچه‌ای که تا یک‌قدمی مرگ رفت و حالا در کنار خانواده‌اش نفس می‌کشد و سالم است. فردوس محمدی، همان کسی که معجزه نجات را در رودخانه‌ای در پیرغار رقم زد. مرد نجاتگری که در همان حوالی در یک سال گذشته دو کودک دیگر را هم به زندگی بازگردانده است.

انفجار چاه فاضلاب بر اثر انداختن ته سیگار، در محله شیشوان عجب شیر یک فوتی و ۲ مصدوم برجای گذاشت.
گزارشی هولناک از آمار بالای خشونت در مراکز نگهداری؛

آمار وحشتناک تجاوز به معلولان

گفت و گوی زیر را با بهروز مروتی، مدیر کمپین معلولان درباره آمار حوادث رخ داده در این مراکز و برخورد سازمان بهزیستی بخوانید.
سردار محمدحسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه راهپیمایی روزقدس در تهران سخن گفت.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در خصوص بانک سرمایه پرونده‌های متعددی تشکیل شد و برخی منتهی به صدور حکم قطعی و اعلام شدند. اخیرا پرونده منتهی به صدور حکم قطعی شده و کسانی که تحت تعقیب اند مجموعا به ۱۷۰ سال محکوم شدند.
سازمان پزشکی قانونی کشور خبر از ۵۸۶ هزار و ۲۸۳ مصدوم نزاع و مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در سال گذشته را داد و گفت: استانهای تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر آمارهای نزاع در کشور قرار دارند.
با درگذشت "کانه تاناکا" ژاپنی، حالا عنوان پیرترین انسان روی زمین به "خواهر آندره" راهبه ۱۱۸ ساله فرانسوی رسیده است.
مرد ۳۲ ساله‌ای که دو فرزند خردسالش را به طرز دلخراشی در مشهد به قتل رسانده و اجساد آنان را دفن کرده بود، پس از گذشت دو سال از این جنایت تکان دهنده، لب به اعتراف گشود و راز قتل فجیع فرزندانش را فاش کرد.
صبح امروز حکم بدوی دو نفر از مجرمین امنیتی صادر و به آنها ابلاغ شد؛ حکم به ۱۶ سال حبس برای آنها صادر شده است؛ این دو مجرم فروردین ۱۳۹۸ حین انجام عملیات تروریستی در داخل کشور دستگیر شده بودند.
مردی که دو فرزند خردسالش را به طرز فجیعی در مشهد به قتل رسانده بود با گذشت دو سال از این جنایت تکان دهنده لب به اعتراف گشود.
متهم میانسال گفت: شب حادثه همسرم را در اتاق خواب خفه کردم. صبح پسرم را به مدرسه بردم و زمانی که به خانه برگشتم، متوجه شدم که دخترم از ماجرای مرگ مادرش باخبر شده است. به همین دلیل او را نیز خفه کردم و جسد همسرم را نیز به پذیرایی انتقال دادم.
رییس کل دادگستری گلستان گفت: یک قاتل که چهار سال قبل دوست صمیمی خود را به قتل رسانده بود با گذشت اولیای دم و به حرمت امام علی (ع) و شب‌های قدر بخشیده شد.
رئیس پلیس فتای پایتخت هشدار داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت به صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.