رئیس دیوان عالی کشور:

استقرار کارشناسان برای بررسی درخواست های مراجعین در جهت ساماندهی پرونده ‎ها

حجت الاسلام والمسملین منتظری در جلسه شورای معاونین، جذب قضات توانمند در دیوان عالی کشور و خدمت بهتر به مراجعین را یکی از برنامه های این مجموعه برای بهبود عملکرد و افزایش مختومه ها عنوان نمود.
تصویر استقرار کارشناسان برای بررسی درخواست های مراجعین در جهت ساماندهی پرونده ‎ها

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفرمنتظری، رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین ضمن تبریک اعیاد ماه شریف ذی‌الحجه با تاکید بر لزوم کار کارشناسی گفت: پاسخگویی مناسب به مراجعین و طرح استقرار کارشناس در دبیرخانه دیوان عالی کشور به منظور بررسی درخواست ها امر مطلوبی در جهت مدیریت پرونده‌های وارده و رسیدگی به درخواست مراجعین خواهد بود.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه از معاون برنامه ریزی خواست؛ در اولین فرصت با برگزاری جلسات با حضور مسئولین مربوطه از دیوان عالی و دادستانی کل کشور، طرح جامعی در خصوص ساماندهی ورودی مراجعین و تأمین سالن انتظار مناسب، برای تکریم شایسته ارباب رجوع و پاسخگویی دقیق به مراجعین ارائه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری جذب قضات توانمند در دیوان عالی کشور را یکی از برنامه های این مجموعه برای بهبود عملکرد و افزایش مختومه ها عنوان نمود و گفت: در این زمینه تدابیر ویژه اتخاذ شود و برنامه ریزی های لازم برای مباحث رفاهی همکاران انجام شود.

گفتنی است: حجت الاسلام والمسلمین سیدکریمی معاون قضایی دیوان عالی کشور در امر ارجاع، در خصوص رسیدگی به درخواست‌های اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور گفت: درخواست های اعاده دادرسی برای بار اول به صورت سیستمی و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صورت می گیرد و برای دفعات بعد به صورت حضوری است به گونه ای که مراجعه کننده مدارک و اسناد موجود را به کارشناس مربوطه در دبیرخانه تحویل می دهد و پس از بررسی مدارک، درخواست مطروحه ثبت می شود؛ این راهکار موجب کاهش ورودی درخواست‌های اعاده دادرسی ماده 474 خواهد شد.

منبع: دیوان عالی کشور

682756