حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

مهمترین اخبار

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در پی اعلام کسبه بازار طلافروشان به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس مبنی بر حضور مشکوک یک خانم برای فروش زنجیر طلای تقلبی، تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه یازدهم پلیس آگاهی بلافاصله به صورت نامحسوس جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
فرمانده هنگ مرزی سردشت اعلام کرد: ۳۶۱ راس دام قاچاق در مرز‌های این شهرستان کشف شده است.
در ایام عید با توجه به اینکه تعداد زیادی نیرو به کلانتری‌ها اضافه می‌شود طبیعتا احتمال عدم شناخت وجود دارد و در این ایام اگر فردی قصد نقل مکان داشت باید قبل از اقدام به کلانتری محل خود مراجعه کرده و درخواست مکتوب خود را ارائه داده و پس از اخذ تائیدیه و مجوز کتبی نسبت به جابجایی اسباب خود اقدام کند.
طبق نظر اکثریت کارگروه تخصصی شعب حقوقی دیوان عالی کشور در مورد مستحق للغیر بودن مبیع و توافق متداعیین؛ چنانچه متعاقدین شرطی را برای بطلان یا ابطال قرارداد در زمان آینده پیش بینی نموده باشند، با توجه به اصل حاکمیت اراده و تراضی متعاملین، طبق قاعده فقهی المومنون عند شروطهم برای آنان متبع و لازم الرعایه است.
رییس پلیس آگاهی فراجا از آمادگی این پلیس در تأمین نظم وامنیت شهروندان در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با سرقت در ایام پایانی سال و نوروز تشدید خواهد شد.
سید اسدالله جولایی، رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور اعلام کرد: ۵۵۷ بانوی ایرانی و ۱۲ هزار و هشت مرد به دلیل تنگدستی در تسویه دیون خصوصی با رقم بدهی بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان در زندان می باشند.
یک وکیل دادگستری در واکنش به اظهارات بازپرس پرونده امیر تتلو گفت: به عنوان وکیل دادگستری که عهده دار وکالت پرونده‌های قضایی متعدد مشابهی بوده است، یکی از اصول بنیادین دادرسی عادلانه کیفری که در قانون اساسی و قانون آیین دادرسی کیفری و قواعد فقهی مورد تاکید قرار گرفته است اصل تساوی مجازات‌ها است.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: شماره ندای امداد ۱۱۲ شماره اختصاصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است و مردم می‌توانند گزارش حوادث و نیاز به امدادرسانی خود را بدون وجود سیم کارت نیز اعلام کنند.
رییس کل دادگستری استان البرز گفت که روز گذشته 2 نفر از مدیران شهرداری کرج پس از دریافت رشوه به تعداد ۱۵ سکه نیم بهار آزادی بازداشت شدند.
قوه قضائیه اعلام کرد که به منظور از بین بردن شائبه هرگونه اعمال نفوذ در پرونده اخیر(اتهام وارده علیه دو پسر آقای مصدق معاون اول قوه قضائیه)؛ وی درخواست استعفای خود از سمت معاون اولی قوه قضائیه را تقدیم رئیس عدلیه کرد.
فرماندار شهرستان دیر گفت: جسد صیاد دیری که ۴ روز در جریان امواج خروشان خلیج فارس مفقود شده بود، عصر چهار شنبه در قایق خود در دریا پیدا شد.