حرکت خلاف جهت در معابر منجر به مرگ موتورسواران می شود

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حرکت خلاف جهت موتورسوران در معابر بزرگراهی عامل مهم تصادفاتی است که ۱۰۰ درصد منجر به مرگ می‌شود.
تصویر حرکت خلاف جهت در معابر منجر به مرگ موتورسواران می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ مصطفی زینی وند روز یکشنبه در خصوص تخلف موتورسواران که منجر به آسیب جدی و یا مرگ می‌شود، افزود: یکی از کارهای بسیار خطرناک راکبان موتورسیکلت، حرکت خلاف جهت در معابر بزرگراهی است، این موتورسیکلت‌سواران در ابتدای ورود به بزرگراه متاسفانه در نقطه کور قرار می‌گیرند و رانندگانی که در مسیر صحیح خود در حال تردد هستند به موقع آنها را نمی‌بینند و نمی‌توانند عکس العمل مناسب و به موقعی را از خود نشان دهند لذا تصادف سنگینی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در صورت وقوع این قبیل تصادفات، ۱۰۰ درصد منجر به جراحات سنگین و سخت و یا مرگ راکب و سرنشین موتورسیکلت خواهد شد.

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه موضوع موتورسیکلت یک مساله شهرسازی - ترافیکی است، اضافه کرد: توصیه می‌شود قبل از استفاده از این وسیله نقلیه، حتما درک درستی از محاسن و معایب آن در نظر گرفته شده و با آگاهی کامل از موتورسیکلت استفاده شود.

سرهنگ زینی وند یادآور شد: خطراتی که می‌تواند جان موتورسیکلت سوار را مانند حرکت خلاف جهت، حرکت در داخل تونل‌ها، حرکت در عرض معابر و بزرگراه‌ها است که باید شناخت و از آنها دوری و اجتناب کرد تا جان راکب موتورسیکلت به راحتی به خطر نیافتد.

کاهش ۲۷ درصدی تصادف متورسواران با اجرای طرح ۱۰ در پایتخت

رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به دستاوردهای طرح ۱۰ جهت انضباط بخشی به تردد موتورسواران است، گفت: آماری که در خصوص تصادفات موتورسواران در شهر تهران گرفته شده در ۲ ماه ابتدایی امسال حدود ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر است که این مرهون دستاورد اجرای طرح ۱۰ در شهر تهران است.

سرهنگ زینی وند ادامه داد: در طرح ۱۰ پلیس بدنبال ساماندهی محل مناسب پارک و توقف موتورسیکلت‌ها، خطوط ویژه تردد موتورسیکلت سواران، احداث پل موتور رو، محدود سازی تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده روها و باز طراحی پیاده‌روها، حذف بریدگی‌های مازاد و غیر ضروری در خطوط ویژه جهت کنترل ترددها و موارد این چنینی به لحاظ مهندسی راه در حال انجام و پیگیری است.

حرکت با چراغ روشن موجب کاهش تصادفات است

وی تاکید کرد: این موارد در کنار فرهنگ سازی‌ها و اعمال قانون‌ها در طرح ۱۰ در حال انجام است تا بتوانیم تردد موتورسیکلت سواران را نظم بخشیده و به تردد انها در معابر شهری سامان دهیم.

سرهنگ زینی وند افزود: یکی از راهکارهایی که بر اساس تجربه حاصل شد تردد موتورسیکلت‌ها با چراغ روشن در روز است که حدود ۵ تا ۱۰ درصد از تصادفات این قشر را کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: این موضوع یکی از راهکارهای کاهش تصادفات است که توصیه می‌شود راکبین در کنار اجرای دیگر قوانین، از این راهکار نیز استفاده کنند تا در معرض دید دیگر خودروها قرار بگیرند.

منبع: ایرنا

682739