رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

پرسون افزایش رفتارهای نمایشی را واکاوی می کند؛

از « بچه پولدارهای تهران »تا «زایمان های لاکچری»! به کجا چنین شتابان؟!

افزایش رفتارهای نمایشی، در حالی که بخش اعظمی از مردم جامعه ما در دوران مشقت اقتصادی به سر می برندو برای تامین نیازهای ساده زندگی خود در حال تلاش بی امان هستند، جای سوال بسیاری دارد. تاریخ رند زایمان یکی از همین رفتارهای نمایشی است که بدون هیچ ابایی تبدیل به مایه فخر و بزرگ بینی عده ای بر عده ای دیگر شده است.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ضمن اعلام شرایط بیمه کارفرمایان گفت: با تغییر قوانین کارفرمایان زیر ۵۵ سال و حتی اعضای هیات مدیره شرکت‌ها هم می‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

با افزایش روند واکسیناسیون در کشور گزارش‌ها و انتشار فیلم و تصاویر در فضای مجازی حکایت از ازدحام جمعیت و تجمع سالمندان و خانواده‌های آنها و تشکیل صف‌های طولانی در مراکز واکسیناسیون دارد.

مرکز عرضه دارو یکی از ملزومات هر محیط زندگی به حساب می آید تا شهروندان هر زمان از طول شبانه روز که نیازمند اقلام بهداشتی و درمانی شدند بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند؛ اما این مکان ها که به نوعی محیط درمانی به حساب می آیند به شکل قارچ گونه در محلات کلانشهر تهران احداث می شوند و به نوعی به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده اند.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با طرح مشکلات و چالش های بازنشستگان، از رئیس جمهور منتخب درخواست کرد رفع این مشکلات را در دستور کار دولت خود قرار دهد.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت نوبت اول از مرحله دوم وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول تا عصر امروز خبر داد.

چند روز گذشته اولین نشست رسانه ای آیت الله ابراهیم رییسی به عنوان منتخب مردم ایران در جایگاه رییس جمهور، بازتاب های فراوانی به همراه داشت. یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست، بازگشت ایرانیان خارج از کشور و جذب سرمایه داران ایرانی بوده است.
مسئله آب یکی از جدی‌ترین مشکلات آینده ایران است و حالا نوک کوه یخ چنین بحرانی سر برآورده‌ است؛ این جمله خلاصه‌ای از نظر مشترک بسیاری از کارشناسان حوزه آب و حتی تحلیلگران سیاسی و اقتصادی درباره آینده ایران است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی ضمن بیان اینکه اکنون بانک ملی به طور مقدماتی صدور کارت هفت میلیونی رفاهی را آغاز کرده است، گفت: البته حداکثر تا دو هفته آینده سایر بانک‌های عامل نیز این امکان را خواهند داشت که کارت‌های رفاهی را در اختیار متقاضیان قرار دهند و امید است در آینده نزدیک دیگر بانک‌ها نیز برای این طرح معرفی شوند.
برای افزایش میزان پرداختی یارانه، دو راه بیشتر وجود ندارد: نخست آزادسازی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تخصیص میزان مابه التفاوت افزایش یافته به شکل یارانه نقدی به خانوارها و دوم، چاپ پول فاقد پشتوانه و توزیع آن میان مردم با اثرات و تبعات ناشی از تورم افسارگسیخته است.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: مجلس باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را برای همه سازمان ها و صندوق‌های بازنشستگی به یک شکل ببیند و متناسب سازی به صورت هم وزن برای همه بازنشستگان دائمی و انجام شود.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ثبت نام وام بازنشستگان تحت پوشش این سازمان به زودی آغاز می‌شود، گفت: در سال جاری به تعداد بیشتری از بازنشستگان وام پرداخت می‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به مصوبات هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: حمایت از کسب و کارها و مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا در سال جدید نیز ادامه دارد و ابلاغیه مربوطه به بانک‌های عامل ارسال شده است.