حمایت کمیته امداد از کودکان کار

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در حوزه کودکان کار ما موظفیم از خانواده و والدین آنها حمایت کنیم و در همین راستا هم خانواده برخی از این کودکان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده ایم.
تصویر حمایت کمیته امداد از کودکان کار

به گزارش سایت خبری پرسون، سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: ما اطعام مهدوی را در ایام ولادت امام عصر(عج) کلید زدیم و امروز این طرح پنجمین سال خود را طی کرده است.

وی افزود: در طرح اطعام مهدوی ۳۵۰ آشپزخانه فعال شد و سال گذشته حدود ۳میلیون غذای گرم، ۲۳۰هزار سبدکالا و در مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان کمک داشتیم.پرپنچی ابراز کرد: امسال تلاش کرده ایم تا طرح اطعام مهدوی ۳۰ درصد افزایش یابد.مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای حمایت از نیازمندان گفت: ما در مجموع ۷۷هزار و ۲۲ خانوار را تحت پوشش موردی و دائم قرار داده ایم که ۴هزار و ۲۶۶ خانوار از یک تا چند خدمت استفاده کرده اند. در مجموع از حدود ۸۱ هزار و ۲۸۸ خانوار در قالب ۱۴۵ هزار و ۴۰۹ نفر حمایت می کنیم.

وی پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۲۵ هزار نفر، ۳۳هزار مستاجر و پرداخت ۲۱هزهر و ۷۳۶ ودیعه مسکن را از دیگر اقدامات کمیته امداد استان تهران دانست. پرپنچی گفت: ما همچنین ۷هزار و ۵۰۰ مورد لوازم زندگی را داشته ایم. فرانشیز و خدمات درمانی به ۷۳هزار و ۲۰۳ هزار نفر پرداخت شده و از قریب به ۳هزار بیمار خاص نیز حمایت می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به تسهیلات اشتغال زایی اعطا شده به مردم گفت: ۱۱ هزار و ۱۷۷ وام اشتغال را داده ایم و ۱۰ هزار و ۷۵ فرصت شغلی را ایجاد کرده ایموی درباره خودکفایی مددجویان نیز ابراز کرد: تعداد مددجویان خودکفا شده ۳هزار و ۹۴ نفر است که امسال خودکفا شدند.

وی همچنین درباره کمک های کمیته امداد به ساخت منازل مددجویان گفت: ۱۷۳ مورد خرید ساختمان را داشته ایم و هزار و ۲۳ ساختمان مددجویان را تعمیر کرده ایم. همچنین ۱۰۰ واحد ساختمانی برای مددجویان با همکاری سپاه و بنیاد مسکن در شهرستان‌های اطراف تهران در حال احداث است.

پرپنچی درباره آمار دانشجویان و طلاب تحت پوشش این نهاد عمومی گفت: قریب به ۲۱هزار و ۹۰۵ دانش آموز و هزار و ۲۲۵ دانشجو و طلبه تحت پوشش ما هستند و در مجموع ۱۳میلیارت و ۵۰۰ میلیون تومان خدمت گرفته اند.وی گفت: مددجویان شرکت کننده در اردوهای زیارتی ۴هزار و ۱۹۸ نفر بوده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به اقدامات این استان در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۶۳ مورد خرید ساختمان و ۱۲۲۳ مورد تعمیرات ساختمانی انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران تعداد دانش آموزان تحت پوشش امداد استان تهران را ۲۱ هزار و ۹۰۵ نفر و همچنین تعداد دانشجو و طلبه تحت پوشش را هزار و ۲۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: ارزش خدماتی که تاکنون به این افراد پرداخت شده معادل ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان است و در ۱۱ کانون فعال ۶ هزار و ۶۲۳ دانش آموز حضور داشته‌اند.

پرپنچی در ادامه در خصوص خدمات مشاوره‌ای نیز توضیح داد: ۱۸ هزار و ۳۹۴ مورد خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است. ۱۹ هزار و ۸۹ مددجو از برنامه آموزش خانواده نیز استفاده کرده‌اند.

وی در ادامه از توزیع ۲۱ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان استان و همچنین توزیع ۲۱ هزار بسته برای استان های معین مانند سیستان بلوچستان خراسان جنوبی و ... خبر داد.وی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی طرح یاس و شرکت ۹۱۰ نفر دختر مجرد ۲۵ تا ۴۰ سال با همکاری هلال احمر خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایتام و محسنین تحت پوشش توضیح داد: ۲۷ هزار و ۹۹ نفر تحت پوشش هستند و ۷۷ هزار و ۹۰۲ حامی داریم. تاکنون حامیان در بحث اکرام ۳۱۶ میلیارد تومان کمک کردند. وی ادامه داد: ۲۴۱ هزار و ۹۳۰ صندوق خانگی متوسط و اماکن را داریم که صدقات نقد حدود ۷۱ میلیارد تومان و زکات و کفارات حدود ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه درآمد مبتنی بر نیاز ۳۱۱ میلیارد تومان بوده است، گفت: در مجموع میزان درآمد مشارکت‌های مردمی طی امسال ۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان بوده است و همچنین ۷۲ خانه امداد در سطح استان راه اندازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به صندوق امداد ولایت تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۶۵۴ مورد وام کارگشایی پرداخت شده است و پرداخت ۲۵۶ وام خرید مسکن و ۵۰۰ وام دانشجویی و ۲۱۷۲ وام اشتغال صورت گرفته است. پرپنچی یادآور شد: همچنین ۲۱ اردوی جهادی برگزار شده و خدمات حقوقی و معاضدت حقوقی ۴۵۳ مورد ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه تجلیل از مددکاران بیمارستانی خبر داد و گفت: برای استان‌های کمتر برخورداری که معین آنها هستیم اقداماتی انجام می‌دهیم. به طور مثال در سیل سیستان و بلوچستان، ۱.۵ میلیارد تومان به صورت نقدی ۹۰۰ دست پوشاک و ۵۰۰۰ جفت کفش برای سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

پرپنچی با اشاره به تحت پوشش گرفتن خانواده زندانیان گفت: ۲۷۹۰ خانوار زندانی نیز تحت پوشش ما هستند و از زندانیانی که از زندان خارج می شوند حمایت های پس از خروج انجام می‌شود.

وی درباره حمایت از خانواده های معتادان متجاهر و کودکان کار گفت: کارگروه آسیب‌های اجتماعی برای ما تکالیفی را مشخص کرده و ما افرادی که به لحاظ نیازمندی با مشکل مواجه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهیم که به محض اعلام و معرفی تحت پوشش قرار می‌گیرند.وی اعلام کرد که ۴۵۸ مورد حامی خارج از کشور داریم که از ۴۰۳۲ یتیم حمایت می کنند.

پرپنچی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد تحت پوشش ما زن سرپرست خانوار هستند و از این ۸۰ درصد زنان سرپرست خانوار جوان هستند. ۱۵ درصد خانوارهای تحت پوشش روستایی هستند و ۳۱ درصد خانوارهای تحت پوشش ما سالمند هستند..

وی درباره حمایت کمیته امداد از کودکان کار گفت: ما جلساتی را روزهای یکشنبه با حضور بهزیستی، شهرداری و سایر ارگان های مربوط به اسیب های اجتماعی داریم و آنجا وظایفی را برای ما تعیین کرده اند. در حوزه کودکان کار ما موظفیم تا از خانواده و والدین آنها حمایت کنیم و در همین راستا نیز خانواده برخی از این کودکان را تحت پوشش خدمات خود قرار داده ایم.

منبع: فارس

612952