رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

استقرار مأموران پلیس در1896 نقطه و نظارت با 464 دوربین به منظور اعمال ممنوعیت سفر از جمله تدابیر ابلاغی در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در دورهمی و سفرهای احتمالی است که به مرحله اجرا در آمده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش حق مسکن ‌کارگران در هیات وزیران خبر داد. بر این اساس افزایش مبلغ حق مسکن از فروردین ۱۴۰۰ در فیش حقوقی کارگران لحاظ و معوقات آن به کارگران پرداخت خواهد شد.

عضو انجمن مخاطرات محیطی از بحران آب می گوید:

محیط زیست، با تعارف و عشوه حل نمی شود! (بخش اول)

برخلاف سال های گذشته، مساله آب قبل از فرا رسیدن فصل گرما سروکله اش پیدا شد. پیش بینی های ترسناک متخصصین علوم طبیعی آنقدر نزدیک شده است که با نگاهی به اطرافمان به راحتی آن را درک خواهیم کرد.
پرسون از گرفتاری های دریافت یک تسهیلات می گوید:

از تشویق تا فرار از ازدواج/ ابلاغ بانک مرکزی و اِن قُلت بانک ها

مبلغ وام ازدواج به 70میلیون تومان افزایش یافت. خبری که قبل از سال جدید منتشر شد. در پی این خبر بانک مرکزی به همه بانک ها ابلاغ کرد در پرداخت این وام همراهی لازم را با متقاضیان داشته باشند. اما عمل به این ابلاغ به راحتی انتشار آن نبوده است.
مدیر کل مستمری های تامین اجتماعی نحوه افزایش حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان در راستای اجرای مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی و متناسب سازی را تشریح کرد.
رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خوزستان گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان نشانه اهتمام در پشتیبانی از نیروی کار در هنگام بازنشستگی و سالمندی از سوی تأمین اجتماعی است.
پرسون کاهش جمعیت ایران را بررسی می کند؛

سیاست تشویقی فرزندآوری؛ مفید یا بدون نتیجه مطلوب؟!

«فرزند کمتر- زندگی بهتر» این تبلیغ را حتما به یاد دارید. به هر طرف که سر می چرخاندیم می توانستیم آن را ببینیم. حال چند سالی است که همین تبلیغ با تغییراتی کوچک به « فرزند بیشتر- زندگی شادتر» تبدیل شده است. همزمانی این تبلیغ با شرایط اقتصادی کشورمان و عادت مردم به فرزند کمتر و در کل تغییرات در سیستم زندگی ایرانیان، سبب شده است نتواند همانند تبلیغ کاهش فرزنداوری، بتواند موفق وخاطره انگیز شود.
رئیس کانون بازنشستگان شهرستان شمیرانات با بیان اینکه با اجرای متناسب‌سازی، انتظار دو دهه بازنشستگان تامین اجتماعی تحقق پیدا کرد، گفت: اطمینان می‌دهیم که حقوق بازنشستگان را همواره دنبال کنیم.
پرسون از ورزش صبحگاهی در روزهای کرونایی گزارش می دهد؛

تحرک و ماسک در بوستان ها / نرمش به سبک انفرادی

هنوز آفتاب طلوع نکرده که پارک ها و بوستان های محلات شهرتهران مملو از مردان و زنان سالمند می شود، آنها دورهم جمع می شوند و شروع به ورزش صبگاهی می کنند تا بتوانند با ورزش و بالا بردن تحرکات فیزیکی بدنشان به سلامتی شان بیفزایند؛ اما این روزها که ویروس کرونا مهمان ناخوانده جامعه ما شده و سن و سال هم نمی شناسد ورزش دورهمی در بوستان محلات را کاهش داده است.
پرسون با نگاهی به وضعیت این روزهای کشور، می گوید:

آقایان، قرار نبود فقط برایمان درد و دل کنید!

فاجعه ویروس کرونا در  سرزمین هزار دو ملت؛ تمام جهان را غمگین ساخته است. فاجعه ای که همه را به این فکر انداخته است که بدتر از این اتفاق، چه چیزی می تواند باشد؟ حال از ساعاتی که پیام وزیر بهداشت کشورمان به وزیر بهداشت هند انتشار یافت طنزی تلخ در حال گسترش است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در حال حاضر شرایط برای جایگزین کردن نسخه الکترونیکی به جای نسخه کاغذی وجود دارد، البته ممکن است در زیرساخت ها مشکلاتی وجود داشته باشد که نیازمند صرف زمان است.