رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

گزارش پرسون از مسیر بن بست یک حمل و نقل سالم در پایتخت؛

آبرفتگی پیاده رو و خیابان برای احداث مسیر تردد دوچرخه

یکی از پاک ترین و سالم ترین حمل و نقل ها در دنیا دوچرخه است، از همین رو مدیریت شهر تهران برای کاهش آلوگی هوا و سلامت شهروندان که سبک زندگی شان ماشینی شده توسعه مسیرهای ایمن دوچرخه سواری را در دستور کار خود در سالیان گذشته قرار داده است.
توزیع یک میلیون تومانی کمک معیشتی میان 60 میلیون نفر از شهروندان در سال دوم کرونا احتمال نهادینه شدن فقر، فساد و ناکارآمدی را بیش از گذشته یادآوری می‌کند.
گفتگوی یک سیمبان با پرسون؛

سیمبانی؛ شغلی که در آرزوها هم پیدا نیست

چند روز گذشته روز جهانی سیمبان بود. حال سیمبان چیست و چگونه شغلی است؟ چه ویژگیهایی باید داشته باشیم تا بتوانیم شغل سیمبانی را انجام دهیم؟
نماینده تهران در مجلس از وزیر رفاه سوالی را درباره ایجاد سردرگمی و نارضایتی مردم از تحمیل هزینه‌های آزاد دارو و درمان در شرائط دشوار اقتصادی و حذف شتابزده دفترچه‌های تامین اجتماعی و عدم بکارگیری تمهیدات لازم چیست؟ مطرح کرد.
‎مدیر فرهنگسرای امید در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

‎منزلت؛ کارتی برای کرامت / صدورکارت رفاهی برای بازنشستگان تهرانی

چندسالی است که شهرداری تهران طرح کارت منزلت را برای سالمندان ساکن شهر تهران به اجرا در آورده است، کارتی که سالمندان می توانند از حمل و نقل عمومی به شکل رایگان بهره مند شوند و از مراکز ورزشی و تفریحی وابسته به شهرداری برخوردار شوند.
بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران باید توجه داشته باشند که توقف صدور دفترچه های جدید درمانی به معنی حذف کامل دفترچه نیست و دفترچه هایی که هنوز برگ های آن به پایان نرسیده تا استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک و ارائه خدمات سلامت در بستر الکترونیک معتبر هستند.
پرسون از بدقولی مسئولان در کنترل قیمت ها می گوید؛

رینگ مبارزه مردم با گرانی های روزانه

مسئولان این روزها از توقف افزایشی قیمت ها می گویند و از طرفی بازار محصولات مصرفی در افزایش قیمت ها رکوردی تازه را بر روی دست مردم و مسئولان می گذارد. رینگی برای مبارزه مردم با قیمت ها که مسئولان، فراهم ساخته اند و خودشان هم تماشاگر این وضعیت نابسامان هستند.
این یک واقعیت تلخ است که تورم نزدیک به 40 درصد در سال سپری شده، پیامدهای آشکار و بازدارنده بر کسب و کار ایرانیان و روش زندگی آنها بر جای گذاشته است.
با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در ایران و پاندمی کرونا در همه کشورها همچنان از میزان خرید ملک از سوی ایرانی‌ها در ترکیه نه تنها کاسته نشده است، بلکه خرید ملک در این کشور طی ماه‌های گذشته از سوی اتباع ایرانی رونق بیشتری هم داشته و حتی اختلاف قیمت‌های ناشی از افت ارزش ریال ایران نیز تاثیر چندانی در هجوم سرمایه‌های ایرانی به بازار ملک ترکیه نداشته است.
دکتر توکلی گفت: به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا، بسیاری از افراد درآمد ثابت ندارند و با وجود هزینه‌های سنگین، دیگر تحمل شیادی و کلاهبرداری وجود ندارد. اهمیت این موارد جزئی از کلاهبرداری‌های عمومی و اختلاس‌های کلان نیز بیشتر است.
مدتی است که مراجعه کنندگان به شعب تامین اجتماعی از عدم پرداخت به موقع مقرری بیمه بیکاری خود، نارضایتی دارند. پرداخت هایی که به نظر می رسد در ماههای نزدیک به سال جدید، نا منظم شده و همچنان ادامه دارد.
از ساده‌انگاری ها تا اجرای پروتکل‌ها از سوی اصناف؛

محدودیت‌های کرونایی تهران در روز اول چگونه بود؟

محدودیت‌های ۱۰ روزه ستاد مقابله با کرونا در کشور، دیروز شنبه در تهران نیز کلید خورد و در حالی که اکثر مردم و اصناف آن را اجرا و پایبند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند اما شماری هم بی‌تفاوت و با ساده‌انگاری از کنار دستورالعمل‌های مسئولان وزارت بهداشت گذشتند.
این روزها بازنشستگان بعد از خانه دومین محلی که بیشتر اوقات فراغتشان را می گذرانند پارک ها و بوستان های است، آنها در این محیط ها دور هم جمع می شوند و گذشته های خود را با یکدیگر مرور می کنند، کرونا نیز نتوانسته این دورهمی آنها را از بین ببرد؛ اما پای ثابت صحبت این قشر از جامعه کم بودن حقوق بازنشستگی است.
سرپرست اتحادیه مرغداران گوشتی ایران در گفتگو با پرسون تشریح کرد؛

دلایل نابسامانی و تلاطم بازار مرغ

تلاطمی که در دو ماه پایانی سال 99 در بازار مرغ اتفاق افتاد نتیجه قیمت کارگروه تنظیم بازار، تأمین و توزیع نهاده، عدم برنامه‌ریزی شفاف و مشخص برای توزیع مرغ پس از خروج از مزارع و کشتارگاه‌ها بود.