رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها در ایران و پاندمی کرونا در همه کشورها همچنان از میزان خرید ملک از سوی ایرانی‌ها در ترکیه نه تنها کاسته نشده است، بلکه خرید ملک در این کشور طی ماه‌های گذشته از سوی اتباع ایرانی رونق بیشتری هم داشته و حتی اختلاف قیمت‌های ناشی از افت ارزش ریال ایران نیز تاثیر چندانی در هجوم سرمایه‌های ایرانی به بازار ملک ترکیه نداشته است.
دکتر توکلی گفت: به دلیل شرایط ناشی از بیماری کرونا، بسیاری از افراد درآمد ثابت ندارند و با وجود هزینه‌های سنگین، دیگر تحمل شیادی و کلاهبرداری وجود ندارد. اهمیت این موارد جزئی از کلاهبرداری‌های عمومی و اختلاس‌های کلان نیز بیشتر است.
مدتی است که مراجعه کنندگان به شعب تامین اجتماعی از عدم پرداخت به موقع مقرری بیمه بیکاری خود، نارضایتی دارند. پرداخت هایی که به نظر می رسد در ماههای نزدیک به سال جدید، نا منظم شده و همچنان ادامه دارد.
از ساده‌انگاری ها تا اجرای پروتکل‌ها از سوی اصناف؛

محدودیت‌های کرونایی تهران در روز اول چگونه بود؟

محدودیت‌های ۱۰ روزه ستاد مقابله با کرونا در کشور، دیروز شنبه در تهران نیز کلید خورد و در حالی که اکثر مردم و اصناف آن را اجرا و پایبند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند اما شماری هم بی‌تفاوت و با ساده‌انگاری از کنار دستورالعمل‌های مسئولان وزارت بهداشت گذشتند.
این روزها بازنشستگان بعد از خانه دومین محلی که بیشتر اوقات فراغتشان را می گذرانند پارک ها و بوستان های است، آنها در این محیط ها دور هم جمع می شوند و گذشته های خود را با یکدیگر مرور می کنند، کرونا نیز نتوانسته این دورهمی آنها را از بین ببرد؛ اما پای ثابت صحبت این قشر از جامعه کم بودن حقوق بازنشستگی است.
سرپرست اتحادیه مرغداران گوشتی ایران در گفتگو با پرسون تشریح کرد؛

دلایل نابسامانی و تلاطم بازار مرغ

تلاطمی که در دو ماه پایانی سال 99 در بازار مرغ اتفاق افتاد نتیجه قیمت کارگروه تنظیم بازار، تأمین و توزیع نهاده، عدم برنامه‌ریزی شفاف و مشخص برای توزیع مرغ پس از خروج از مزارع و کشتارگاه‌ها بود.
فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: با توجه به تعطیلی کرونایی بسیاری از مشاغل، بنیاد مستضعفان اجاره بهای فروردین املاک تجاری خود را دریافت نمی‌کند.
ستاد اجرایی فرمان امام، روز سه شنبه، 17 فروردین سال جاری، عملیات ساخت مسکن را در قالب «مسکن برکت» آغاز کرد. طبق گفته این ستاد، 130 هزار واحد مسکن ساخته می‌شود که 100 هزار از آن مسکن ملی است.
از فردا، ۲۱ فروردین ماه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، مقرر شد تا تعطیلی حداقل ۱۰ روزه در شهرهای قرمز و ۲ هفته‌ای در پایتخت برای اصناف و مشاغل اعمال شود.
هیات وزیران در جلسه امروز با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در گفتگو با پرسون؛

تغییر سنی هرم جمعیت کشور/ پنجره جوانی کشور رو به بسته شدن است

در سال 1400 سهم سالمندی جمعیت از مرز 10 درصد، در سال 1420 از مرز 19.4 درصد و در سال 1430 از مرز 26.1 درصد عبور خواهد کرد یعنی در آن زمان یک‌چهارم جمعیت کشور سالمند خواهند بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل مستاجران افزایش بهای اجاره به دلیل افزایش قیمت بی‌رویه ملک در سال‌های گذشته است، گفت: در طول بیش از 7 سال گذشته قیمت مسکن بالای 700 درصد افزایش یافت که بخشی از این افزایش قیمت به سیاست‌های مسکنی در دوره وزارت «عباس آخوندی» برمی‌گردد که با افتخار اعلام می‌کرد حتی یک واحد مسکونی هم نساخته‌ است.
عضو هیأت رئیسه مجلس از تأخیر در پرداخت هزینه‌های جراحی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: شریعتمداری باید در خصوص ماهها انتظار مردم برای پرداخت هزینه درمان به مجلس پاسخگو باشد و سازمان را ملزم کند تا هرینه درمان زودتر پرداخت شود.
به پیشنهاد وزارت کار صورت گرفت؛

افزایش «حق مسکن کارگران» در دستور کار دولت

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درخواست افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از مبلغ ماهانه ۳ میلیون ریال به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سال ۱۴۰۰ را به هیئت دولت ارائه کرده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: امید است در اردیبهشت با توجه به وعده ای که با سایر بیمه های درمانی و وزارت بهداشت داشته ایم به طور کامل نسخ کاغذی در کشور حذف شود و دفترچه دیگر مورد استفاده قرار نگیرد که با همکاری وزارت بهداشت در حال پیگیری است.