کارکنان ارتش خانه‌دار می‌شوند +جزئیات

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: از پایان سال ۱۴۰۳ هیچ کدام از همرزمان ما بدون خانه شخصی از نیروی زمینی بازنشسته نخواهند شد.
تصویر کارکنان ارتش خانه‌دار می‌شوند +جزئیات

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز یکشنبه در اولین جشنواره مهندسی در حوزه ساخت و ساز مسکن، پادگان‌ها و سازه‌های مختلف که در معاونت مهندسی و پدافند غیر عامل نزاجا برگزار شد،گفت: در نیروی زمینی توانستیم به آنچه که مراد و مقصود فرمانده کل قوا بود و در بحث معیشت و به ویژه خانه دار کردن نیروی زمینی لبیک بگوییم.

وی افزود: با افتخار می‌گویم که ما در بحث خانه شخصی یا ملکی برای همرزمانم در نیروی زمینی به گونه‌ای برنامه ریزی شده که امر فرمانده کل قوا انجام شود از این رو از پایان سال ۱۴۰۳ هیچ کدام از همرزمان ما بدون خانه شخصی از نیروی زمینی بازنشسته نخواهند شد، البته با برنامه‌ریزی که انجام شده قرار است که برای آنها خانه شخصی یا ملکی بسازیم که بخشی با مشارکت خود آنها خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: البته با طرح‌های مسکن ملی که توسط دولت در جریان است از این پتانسیل هم استفاده خواهیم کرد، در واقع با همکاری با دولت این کار را انجام می دهیم. بر همین اساس در خیلی مناطق زمین هایی را در اختیار دولت قرار داده‌ایم که دولت برای ساخت خانه کارکنان ارتش کمک می‌کند و در جاهای دیگر هم از توانمندی خود نیروی زمینی ارتش برای ساخت خانه در اراضی این نیرو استفاده خواهیم کرد.

امیر حیدری یادآور شد: البته برای این کار از رهبر معظم انقلاب و همچنین سلسله مراتب فرماندهی اجازه گرفته شد تا بتوانیم از امکانات ارتش و نیروی زمینی برای خانه دار کردن کارکنان در نیروی زمینی بهره ببریم.

وی تاکید کرد: وعده قطعی را به همرزمان بدهم که برای خانه دار شدن همه آنها و حتی نسل‌های آینده‌ای که وارد نیروی زمینی و ارتش می‌شوند برنامه ریزی شده است، بنابراین با خاطر جمع به ماموریت اصلی خود که تامین امنیت پایدار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است بپردازند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: همچنین در بحث خانه‌های سازمانی هم برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است و عمده خانه‌های سازمانی ساخته شده و تحویل گرفته شده و تا مهرماه سال آینده باقی مانده خانه‌هایی که باید ساخته شود خواهیم ساخت و تحویل می‌دهیم.

در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش گفت: در معاونت مهندسی دفاعی و پدافند غیر عامل نیروی زمینی ارتش در حوزه‌های مختلف در طرح لبیک فعالیت داریم که یکی از طرح‌های اصلی لبیک نیروی زمینی ارتش طرح لبیک ۳ است که به تصویب رهبر معظم انقلاب رسیده و با یک حرکت جهادی پرشتاب در حال اجرای آن هستیم.

جانشین نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه طرح لبیک ۳ پاسخ عینی و ملموس به فرامین فرمانده معظم کل قوا در راستای معیشت کارکنان این نیرو است، گفت: در حوزه مهندسی علاوه بر کارهای عمرانی و افزایش توان رزم، کار اساسی و زیربنایی انجام می‌دهیم و آن هم ارتقای توان علمی کارکنان رسته مهندسی است و ما در معاونت مهندسی دیگر کارشناس نداریم و اکثر مدیران کارشناسی ارشد و دکتری دارند و در هفت سال گذشته سطح مهندسی یگان ها و حتی لشکرهای نزاجا هم تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری است.

وی گفت: در بحث پدافند غیرعامل که در کشور سازمانی داریم نیروی زمینی هم سازمانی دارد که از ۷ ماه پیش اساسنامه اصلی آن مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. تعداد زیادی از دانشجویان مهندسی پدافند غیرعامل از نیروی زمینی هستند.

وی درباره طرح تحول مرکز آموزش مهندسی نیروی زمینی ارتش گفت: در نیروی زمینی ارتش به تحول مرکز آموزش مهندسی و به روز کردن سیستم آموزشی اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت و در حوزه مهندسی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، بنابراین نباید از آن غافل شویم. در حال حاضر مدیران اصلی مهندسی آموزش دوره تجهیزات می‌بینند. مجموعه رسته مهندس ما در تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به همه رسته‌ها وضعیت بالاتری دارند که کار زیربنایی است که در نیروی زمینی در حال انجام است.

سرتیب نعمتی با بیان اینکه در نیرو زمینی ارتش مبنای عملیات آن گردان است گفت: کاری که در چند سال گذشته با بهره‌گیری از توان علمی انجام دادیم، گردان‌های مهندسی در گروه‌های مهندسی را عملیاتی کردیم.

وی گفت: ما در چند سال گذشته سه گروه مهندسی را با زیر ۲۰ میلیارد تومان در نیروی زمینی صاحب پادگان کردیم.

جانشین نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این که ما باید روز به روز پیشرفت و هوشمندی را وارد کارهای مهندسی، رزمی کنیم گفت: یکی از این هوشمندی ها، فرماندهی و استفاده کردن درست از تجهیزات و امکانات موجود است. یعنی خود این انسان هوشمند فرماندهی کند.

وی با بیان این که هوش مصنوعی در دنیا به جایی رسیده است که خطرناک شده است، گفت: کشورهای دنیا امروز به این سمت حرکت می‌کند که قدرت سرباز را بالا ببرند، البته در نیروی زمینی نیز این کار چند سالی است که در حال انجام است و به دنبال این هستیم که ابرسرباز اسلامی را تربیت کنیم؛ رسیدن به ابرسرباز اسلامی بدست حوزه مهندسی است.

سرتیب نعمتی با بیان این که در گذشته یک دست ابزار جدید مهندسی تخریب در نیروی زمینی ارتش وجود نداشت، گفت: امروز هزار و دویست دستگاه ابزار جدید مهندسی تخریب داریم و الان همه دستگاه‌های مهندسی رزمی گروهان‌های مهندسی رزمی ما پای کار هستند.

در این مراسم از تعدادی از خانواده های شهدای و جانبازان مهندسی تجلیل و قدردانی شد. همچنین امیرسرتیپ کیومرث حیدری با همراهی معاونت مهندسی این نیرو از نمایشگاه که برپا شده بود از آخرین دستاوردهای این معاونت بازدید کرد.

منبع: ایرنا

612426