اعلام وضعیت قرمز برای هوای پایتخت

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا هم‌اکنون روی عدد ۱۵۱ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای همه قرار دارد.
تصویر اعلام وضعیت قرمز برای هوای پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلایندگی هوای امروز -پنجشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ - تهران در اکثر مناطق در شرایط ناسالم برای همه قرار دارد و وضعیت آلاینده شاخص ( pm۲.۵) هم‌اکنون عدد ۱۵۱ را نشان می‌دهد، به طوری که یک ایستگاه (شهرداری منطقه ۲۱) در وضعیت قابل قبول (زرد) قرار دارند و عدد شاخص در ۶ ایستگاه، وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) را نشان می دهد.

همچنین در ۱۳ ایستگاه وضعیت ناسالم برای همه یا قرمز ثبت شده است. گفتنی است؛ شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۳۷ و وضعیت ناسالم برای همه قرار داشت. بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI)، زمانی که شاخص عددی بین ۱۵۱ تا ۲۰۰ را نشان دهد، کیفیت هوا در شرایط "ناسالم برای همه" است.‌ بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

504052