اعمال تعطیلی شهرهای استان‌های جنوبی به دلیل گرما

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان‌های جنوبی ایران رکورددار دما در سطح کشور هستند،گفت: دولت باید مطابق مقررات در مناطقی که دمای هوا از سطح استاندارد فراتر می‌رود، تلاش خود به منظور کاهش آسیب به مردم شامل تعطیلی شهرها را اعمال کند، زیرا سلامت مردم خط قرمز است.
تصویر اعمال تعطیلی شهرهای استان‌های جنوبی به دلیل گرما

به گزارش سایت خبری پرسون، مجتبی یوسفی با اشاره به گرمای هوا در استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: بر اساس داده‌های جهانی، دمای هوا در استان‌های جنوبی کشور به ویژه در استان خوزستان رکوردهای جدیدی ثبت می‌کند و این استان به سرلیست گرم‌ترین مناطق کشور رسیده است.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید مطابق مقررات در مناطقی که دمای هوا از سطح استاندارد فراتر می‌رود، تلاش خود به منظور کاهش آسیب به مردم شامل تعطیلی شهرها را اعمال کند، زیرا سلامت مردم خط قرمز است.

وی افزود: البته این همه مسئله نیست، در حال حاضر قیمت وسایل سرمایشی کم مصرف بسیار بالا رفته و خانواده‌ها در تامین این وسایل با مشکل مواجه هستند و وزارت صمت باید فکری به حال این مسئله کند.

یوسفی تاکید کرد: از طرف دیگر امکان سفر باید برای مردم مهیا شود و در قالب حمایت‌هایی از جمله مرخصی و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل زمینه سفر مردم به استان‌هایی با دمای بهتر مهیا شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل مرتبط با استان خوزستان کاهش داشته و ما این مسئله را به وزیر راه و شهرسازی تذکر داده‌‍ایم.

این نماینده مجلس گفت: سلامت مردم در خطر دمای بسیار بالا قرار گرفته و در هفته آینده هم این مسئله تشدید خواهد شد و باید تصمیم عاجلی اتخاذ شود.

بر اساس گزارش کارشناسان هواشناسی، تابستان کنونی یکی از گرمترین تابستان‌های ۱۱ سال اخیر است و همین مسئله می‌تواند روی سلامت مردم اثرگذار باشد.

منبع: فرارو

504590