روند کاهشی دمای هوای مازندران

هواشناسی با اشاره به روند کاهشی دمای هوای مازندران در ۴۸ ساعت آینده، پیش بینی کرد که از فردا سه شنبه تا پایان روز چهارشنبه، هوای خنک در این استان ماندگار باشد.
تصویر روند کاهشی دمای هوای مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون، هواشناسی پیش بینی کرد که طی امروز آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود و هوا نیز همچنان گرم باشد.

هواشناسی پیش بینی کرد که آسمان مازندران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود و دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.

با خنک تر شدن هوای مازندران در ۴۸ ساعت آینده، دمای هوا در این استان نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و طبق جدول پیش بینی هواشناسی، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۴ تا ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر طی امروز، با چند درجه کاهش در روز چهارشنبه بین ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

دمای هوا در مناطق غربی نیز از ۳۱ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر طی روز جاری، با چند درجه کاهش در روز چهارشنبه به ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

میانگین دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز از ۲۷ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر طی امروز، با چند درجه کاهش در روز چهارشنبه به ۲۳ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

طبق پیش بینی هواشناسی، از روز پنجشنبه هوای مازندران گرم تر می شود و میانگین دمای هوای این استان در روز جمعه عاشورای حسینی نیز به ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا نیمه ابری با تداوم هوای گرم و شرجی و گاهی با افزایش ابر و در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای سه ‏‏شنبه و چهارشنبه نیمه ابری با کاهش نسبی دما گاهی افزایش ابر با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه تاسوعا حسینی صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در ساعات بعدازظهر با رشد ابر در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده باران و در روز جمعه عاشورای حسینی نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش محسوس دما پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که قراخیل با ثبت دمای ۳۶.۷ و کلاردشت با ۲۵.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییری نخواهد داشت.

دریای خزر طی امروز و فرد مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا

504594