ورود فاضلاب مجتمع‌های بلندمرتبه غرب تهران به جوی‌ها و کانال‌ها

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: فاضلاب مجتمع‌های بلندمرتبه به دلیل عدم وجود زیرساخت حیاتی، به صورت غیرمجاز به جوی‌ها و کانال‌ها هدایت می‌شود و مجتمع‌ها زمینه‌ساز پر شدن زود هنگام چاه‌های فاضلاب می‌شوند.
تصویر ورود فاضلاب مجتمع‌های بلندمرتبه غرب تهران به جوی‌ها و کانال‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، جعفر بندی شربیانی در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکومیت اهانت به قرآن کریم، گفت: این اتفاق جایی افتاد که خود را مهد تمدن می‌داند و باید مورد برخورد قرار بگیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه یکی از معضلات اصلی و اساسی منطقه ۲۲، آب برای آبیاری فضای سبز و فاضلاب است، یادآور شد: چالش جدی در این زمینه وجود دارد و فاضلاب نیز در منطقه ۲۲ با عدم تکمیل انشعابات روبه رو است و چالش‌های قابل توجهی را ایجاد کرده است؛ البته در دوره فعلی تلاش‌هایی صورت گرفته و همکاری‌های با شرکت فاضلاب انجام شده تا تصفیه خانه در منطقه ایجاد شود که با پیشرفت قابل توجهی از سوی شرکت آبفا و وزارت نیرو مواجه نبوده است.

او با بیان اینکه تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی در غرب تهران به ویژه منطقه ۲۲ یکی از مشکلات مناطق غربی تهران است، گفت: با توجه به ساخت و ساز بلندمرتبه‌ها در این بخش از شهر، تکمیل شبکه امری اجتناب ناپذیر است و کم توجهی نسبت به آن منجر به آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود.

شربیانی ادامه داد: فاضلاب مجتمع‌های بلندمرتبه به دلیل عدم وجود زیرساخت حیاتی، به صورت غیرمجاز به جوی‌ها و کانال‌ها هدایت می‌شود و مجتمع‌ها زمینه‌ساز پر شدن زود هنگام چاه‌های فاضلاب می‌شوند؛ هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی پروژه فاضلاب منطقه ۲۲ در نظر گرفته شده و از ۲۳۷ کیلومتر ۱۰۶ کیلومتر باقی مانده و با توجه به عدم اتمام کار، هنوز انشعابی اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدام اجرایی برای تکمیل شبکه انشعابات صورت نگرفته است، تصریح کرد: به شرکت آب و فاضلاب تذکر داده می‌شود در راستای مدیریت بهینه فاضلاب مجتمع‌های مسکونی، با هدف تسهیل در اجرا و تکمیل تصفیه خانه باید اقدامات مقتضی در حداکثر فوریت را انجام دهد.

504322