شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

ترفع در آستانه اربعین حسینی خبر داد:

برپایی موکب شرکت واحد به مناسبت اربعین

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در آستانه اربعین حسینی از اجرای برنامه‌های این شرکت در سوگ حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از جمله برپایی موکب به مناسبت اربعین خبر داد.
سرپرست پلیس راه مازندران خبر داد؛

ادامه روند ممنوعیت ورود به استان

ورود خودرو‌های بدون مجوز حتی با پایان یافتن تابستان همچنان به مازندران ممنوع است.

با احداث خطوط جدید، امکانات شبکه مترو شامل حال اکثر نقاط دور و نزدیک پهنه 700 کیلومترمربعی پایتخت شده و مناطق کم‌برخوردار نیز سهم بیشتری از این حق عمومی خواهند برد؛ ضمن آنکه مسیر خطوط جدید طوری طراحی شده تا شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی از حالت خطی کنونی به شکل یک حلقه متصل و یکپارچه درآمده و حتی بهره‌وری خطوط و ایستگاه‌های موجود فعلی نیز مضاعف می‌شود.
از اعزام نیرو به عتبات عالیات تا خدمت‌رسانی به جاماندگان پیاده‌روی اربعین:

صف‌آرایی قلب طهران برای حماسه‌آفرینی اربعینی دیگر

شهردار منطقه 12 از اعزام نیروهای خدمات شهری به عتبات عالیات و برنامه‌های فرهنگی و خدماتی ویژه پیاده‌روی جاماندگان اربعین در این منطقه خبر داد.

طی حکمی از سوی شهردار تهران، محمد مقدم به سمت سرپرست حراست کل شهردار تهران منصوب شد.

حالا که امسال اربعین حسینی گره خورده با هفته دفاع مقدس درتلاشیم تا با حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت و خودباوری دینی و ملی را زنده نگهداریم چرا که این خودگذشتیها و ایثارگریها آیین و مرامی را بنیان نهاد که می‌تواند الگوی مناسبی برای جریانهای فرهنگی در جامعه قرار گیرد.
شهردار تهران در حاشیه آیین اعزام خدام الحسین (ع) شهرداری تهران به مراسم اربعین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: عزیزانی که از طرف شهرداری تهران به مراسم اربعین و برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله(ع) اعزام می‌شوند بهترین‌های شهر تهران هستند و همه وجودشان را وقف خدمت به محلات و نوکری مردم می‌کنند.
مدیرعامل شرکت شهرسالم درباره راه‌اندازی یک مرکز جدید واکسیناسیون اظهار داشت: این مرکز در منطقه 10 واقع شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت واکسیناسیون روزانه 2 تا 3 هزار نفر را دارد.

عضو شورای شهر تهران گفت: مساجد هدایت فکری جامعه اسلامی را بر عهده دارند رب العالمین به جهت اهمیت و فضیلت مسجد بر دیگر مکانها مسجد را متعلق به خود دانسته تا رجحان آن بر سایر مکان‌ها روشن گردد.
عضو شورای شهر با اشاره به افزایش جمعیت و فرزندآوری بیان کرد:‌ در بخش فرزندآوری و افزایش جمعیت برنامه‌ریزی‌هایی خواهیم داشت تا ببینیم شورای شهر تهران چه اقداماتی می‌تواند در این راستا انجام دهد تا دستورات مقام معظم رهبری محقق شود.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه میزان بدهی‌های شهرداری از 80 هزار میلیارد تومان هم بیشتر است،‌گفت: میزان بدهی‌های پنهان هنوز بررسی نشده و اگر اعتبارسنجی شود قطعاً میزان بدهی‌ها فراتر از معوقات مربوط به تسهیلات دریافتی از بانک‌ها است.
سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به این که برای مبارزه با فساد باید امکان وقوع فساد را از بین ببریم، افزود: باید ساختار را به نحوی طراحی کنیم که امکان ایجاد فساد کاهش یافته و از بین برود. به همین سبب باید فرآیندهای مختلف که به شهروندان خدماتی ارائه می‌کند را بررسی و اصلاح کنیم تا فرصت و امکان ایجاد فساد کاهش یابد.
فرمانده سپاه سیدالشهدا گفت: شهدا امامزادگان عشق هستند. همه رزمندگان سربازان سیدالشهدا هستند. تمام  قدرت های بزرگ  عجزشان را اعلام می کنند و آن را مدیون شهدا هستیم.
ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس در منطقه 12 پایتخت:

میادین تاریخ‌ساز تهران، رنگ و بوی ایثار و شهادت گرفت

شهردار منطقه 12 در تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس از در این منطقه از تکریم جانبازان شیمیایی شاغل در موزه صلح واقع در پارک شهر و برگزاری رزمایش و برنامه‌های فرهنگی و هنری در میادین آیینی و تاریخ‌ساز تهران، نظیر میدان امام حسین (ع) و میدان بهارستان خبر داد.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: بخشی از حساسیت برای در اولویت قرار گرفتن افراد بی‌خانمان به دلیل نداشتن مدارک هویتی است. آن‌ها کسی را جز ما ندارند، به همین دلیل تاکید و اصرار ما بر واکسیناسیون این افراد به دلیل نداشتن پشتوانه است و با همین نگاه مساله واکسیناسیون آن‌ها را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهیم کرد.
نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور گفت: سه ضلع اشتغالزایی دولت، کارفرما و کارگر است و تنها با ارتباط و تعامل خوب این سه راس و رسیدن به خرد جمعی میتوان ازجمعیت کارگران غیر رسمی کاست.