مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران خبر داد:

احتمال بازگشایی گذر گردشگری 30 تیر تا شب عید

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از احتمال بازگشایی محور گردشگری سی‌تیر تا کمتر از سه ماه آینده و در آستانه نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.
تصویر احتمال بازگشایی گذر گردشگری 30 تیر تا شب عید

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید بیگی درباره آخرین وضعیت محور گردشگری سی‌تیر گفت: با توجه به این که غرفه‌های این محور ناظر بر سازه قدیمی بود، از نظر بهداشتی دچار مشکل شده بود و نیاز به بازطراحی داشت. محور سی‌تیر تهویه مناسب و همچنین آب شهری نداشت و علاوه بر این موضوعات به سیستم فاضلاب شهری هم متصل نبود.

وی با بیان این که در حال حاضر محور گردشگری سی‌تیر تعطیل نشده است، بلکه در حال بازطراحی است، تصریح کرد: بازطراحی و بازپیرایی این محور مدنظر است که خوشبختانه طرح جدید توسط سازمان زیباسازی شهر تهران طراحی و قرارداد نیز ابلاغ شده است؛ به طوری که ساخت این پروژه به زودی شروع می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: طبق پیش‌بینی ما تا کمتر از سه ماه آینده این پروژه تکمیل خواهد شد. تمام سعی ما این است که تا شب عید، پروژه بازطراحی محور سی‌تیر تکمیل شود، چون پروژه عمرانی است، ممکن است زمان تکمیل آن یک ماه نوسان داشته باشد. اگر تا شب عید پروژه بازطراحی محور سی‌تیر تکمیل شود، اتفاق خیلی خوبی خواهد بود.

وی با بیان این که تلفیق بحث فرهنگی در کنار عرضه مواد غذایی و گردشگری در طراحی جدید این محور انجام خواهد شد، گفت: رایزنی‌هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شده است تا امکان برپایی غرفه‌های عرضه کتاب در این محور ایجاد شود.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، بیگی با اشاره به تفکیک غرفه‌ها در طراحی جدید این محور اظهار داشت: تفکیک غرفه عرضه مواد غذایی با غرفه صنایع گردشگری از جمله اقدامات طراحی جدید است. از دیگر نکات مورد توجه در باز پیرایی این محور، بحث انشعابات مثل آب، برق و فاضلاب در طرح جدید سی تیر است.

منبع: ایلنا

575049