شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

در دیدار عضو شورای شهر و شهردار منطقه 8 عنوان شد؛

مشارکت شهروندی، زیربنای توسعه شهری است

به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان، حجت الاسلام آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه 8، به همراه معاونان و مدیران این شهرداری در مسجد جامع نارمک با اهالی محله دیدار و گفتگو کردند.
شهردار تهران در جلسه تقدیر از مدال آوران پارالمپیک بیان کرد: با متناسب سازی شهر، ایجاد زمینه تلاش و فعالیت معلولان و جانبازان و ایجاد تسهیلات برای آنها امیدواریم با تمام وجود نوکری آنها را بکنیم و آنچه در شان این بزرگواران هست را فراهم کنیم.
شهردار منطقه 4 تهران ضمن هشدار به بام فروشان گفت: شهرداری تهران طبق قانون هیچگونه اغماضی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز نداشته و با اخذ مجوزهای قانونی ضمن جلوگیری، نسبت به تخریب هرگونه بنای فاقد مجوز ساخت اقدام خواهد کرد.
چند روز گذشته سالگرد زلزله طبس بود. زلزله ای در 43 سال قبل که تلفات بالایی را از خود به جای گذاشت. با وجود گذشت نزدیک به نیم قرن از آن حادثه، کارشناسان تکرار دوباره چنین زلزله ای را بارها پیش بینی کرده اند. زلزله ای که اگر امروز رخ دهد با توجه به تعداد جمعیت و نوع ساختمان سازی در کشورمان، خسارت و تلفات بسیار بالاتری نسبت به زلزله طبس برجای خواهد گذاشت.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: ما در این دوره مدیریت شهری ورزش همگانی را توسعه خواهیم داد، تا نشاط و سرزندگی به شهر بازگردد و این دو لازم و ملزوم یک دیگر هستند. چرا که اگر ما نگاه ویژه به ورزش مردم داشته باشم، می توانیم بر روی فعالیت‌های مردم و در مسیر کارآمد بودن آن تاثیر بگذاریم.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو گفت: با توجه به ریختن آب روی اتاق فنی و موتورخانه آسانسورها، برای امنیت مسافران پله برقی‌ها را خاموش کردیم و اعلام کردیم در حدود ۴۸ ساعت پله برقی‌ها خاموش خواهد بود.
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ساماندهی کمیته‌ها و احتمال کاهش آنها مدنظر اعضای شورای ششم قرار گرفته و برنامه‌ها در این زمینه اجرایی خواهد شد.
رئیس شورای شهر تهران در جریان نشست شهردار تهران با مدال‌آوران پار‌المپیکی بیان کرد: امید بخشی مدال آوری در پارالمپیک بسیار مهم بود، دشمنان ما می‌خواهند امید را از ما بگیرند که ناکام هستند.
استاندار تهران با اشاره به لزوم واگذاری سامانه نوبت دهی واکسیناسیون به معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران ادامه داد: در جلسه فوق العاده ستاد استانی که روز گذشته برگزار شد، تمام ظرفیت‌های موجود برای تزریق روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دز واکسن در استان تهران انجام شد.
عضو شورای شهر بیان کرد: مناطقی مانند منطقه ۱۹ جزو مناطق محروم و کم‌برخوردار پایتخت است و ما در بازدیدهایی که از این منطقه داشتیم با شهروندان صحبت‌های انجام دادیم و امیدواریم که بتوانیم گشایشی در رفع مشکلات شهری به ویژه در مناطق جنوبی مانند منطقه ۱۹ ایجاد شود.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: فردا صحن علنی شورای شهر برگزار نمی‌شود چرا که در جلسه هم‌اندیشی تصمیم گرفتیم برنامه برای تقویت کار کمیسیون‌ها باشد تا از این طریق خروجی بهتری را هم در صحن شورا شاهد باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران گفت: طبق آخرین رنگبندی اعلام شده تنها شهرستان استان تهران که هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد، شهرستان قدس است و سایر شهرستانها از قرمز به وضعیت هشدار نارنجی تغییر کرده‌اند به این ترتیب حضور کارکنان در دستگاه‌های اجرایی حداقل ۷۰ درصد خواهد بود.
عضو شورای شهر با بیان اینکه ما با راه اندازی قرارگاه به منظور پای کار آمدن همه دستگاه‌های متولی در زمینه حل آسیب‌های اجتماعی موافق هستیم، گفت: در موضوع آسیب‌های اجتماعی جامعه هدف ما انسان‌های آسیب دیده هستند و باید برای کمک به آنها علاوه بر آنکه همه دستگاه با هم کار کنند، مردم نیز مشارکت موثری داشته باشند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با پرسون؛

موسسات آموزشی کنکور به سوالات کنکور دسترسی ندارند

حجت الاسلام میرزایی اشاره کرد: موسسات آموزشی کنکور به سوالات کنکور دسترسی نداشته و میزان پذیرفته شدگان آن موسسات بستگی به عملکرد موسسه دارد.
شهردار تهران گفت: برای تکمیل خطوط باقیمانده مترو ‌۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این مسئله نیاز به اراده، فکر، ذهن و خلاقیت مردم دارد و شهر باید بر مدار قابلیت مردم اداره شود.