شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیر عامل شرکت شهر سالم ضمن ابرازی امیدواری از اینکه با حمایت و توجه مردم کرونا مهار شود، گفت: مردم واکسیناسیون را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. الان یکسری از مردم هستند که هنوز واکسن را به دلایل مختلف دریافت نکردند و امیدواریم کسانی که دلایل منطقی از جمله بیماری دارند، بعد از طی پروتکل‌های یک ماهه واکسن را دریافت کنند.
یک جامعه شناس شهری در خصوص معضلات و مشکلات شهرهای جدید اقماری اطراف پایتخت گفت: به نظر من عمده‌ترین مشکلی که شهرهای جدید مانند پردیس و پرند با آن مواجه هستند توزیع ناعادلانه خدمات اجتماعی و دسترسی نامطلوب به شهر مادر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در محور چالوس مسیر جنوب به شمال حدفاصل بیلقان تا سرودار و محدوده نساء سنگین و این محور دارای بارش باران است.
شهردار منطقه 12 در نشست صمیمی با ایثارگران این منطقه:

نقش ایثارگران، همچون حماسه‌سازان اربعین، روایت‌گری است

شهردار منطقه 12 در نشست صمیمی با ایثارگران این منطقه با یادآوری تقارن اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس، نقش ایثارگران و بازماندگان 8 سال دفاع مقدس را روایت‌گری ایثارگری‌ها و شرح رشادت‌های آن دوران دانست.
به مناسبت ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی، سوده نجفی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران، مسعود رنجبریان شهردار و معاون اجتماعی منطقه ۸ و جمعی از مدیران منطقه، از ایستگاه آتش نشانی ۷۱ بازدید و این روز را به آتش نشانان تبریک گفتند.
عضو شورای شهر تهران گفت: امیدوارم شهرداری پاسخ قرارداد ۲۰ میلیاردی را بدهد، زیرا به نظرم در این قرارداد منافع مردم رعایت نشده است.
احمد وحیدی، در پیام خود به ضمن گرامیداشت روز آتش نشانی از تلاش وزارت کشور برای ارتقاء سطح ایمنی در شهرها و روستاها از طریق تجهیز ایستگاهها و پایگاهها به ماشین آلات و تجهیزات استاندارد، تدوین برنامه های آموزشی تخصصی و برنامه ریزی برای ارتقای سطح آمادگی خبر داد.
شهرداری تهران به دلیل حجم وسیع فعالیت شهری و سکونت جمعیتی که دارد به عنوان پول درآورترین شهرداری کشور به حساب می آید و مدیریت شهری پایتخت به قدری مهم است که همسطح با وزرای دولت در جلسات هیئت دولت حضور پیدا می کند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در چهاردهمین جلسه این شورا موضوع انتخاب یک نفر نماینده شورای اسلامی شهرتهران جهت عضویت در هیأت انضباطی رسیدگی به تخلفات تاکسیرانان و تاکسی داران را در دستور داشتند که نهایتا مصطفی قنبرنژاد را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص نقش فضاهای شهری در تأمین زندگی آرام و آسوده برای شهروندان گفت: شهرها متشکل از فضاها، عناصر و اجزایی هستند که قرار است محل مناسبی برای زندگی انسان ها باشند.
رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی گفت: این موضوع در قالب لایحه به تصویب خواهد رسید.
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: لازم است در دورۀ جدید مدیریت شهری بستر دیپلماسی شهری از چارچوب‌های سنتی به عرصۀ دیپلماسی سایبری ارتقاء یابد و شهرداری به عنوان نهادی پیشرو با برنامه‌ریزی منسجم و اقداماتی جهادی، ضمن حفظ حاکمیت شهری و امنیت اطلاعات و اشاعۀ فرهنگ صحیح این مهم، از عرصۀ سایبری حداکثر بهره‌برداری را در حوزه دیپلماسی ببرد.