شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: برخورد با فساد باید از حالت نمایشی خارج شده و سریع السیر اتفاق بیافتد و بی واسطه به اطلاع مسوولین برسد به همین دلیل بنده شماره‌ای را منتشر می‌‌کنم.
عضو شورای شهر گفت: در موضوعات فرهنگی به جهت سلبی و ایجابی خانواده در درجه اول است. اهمیت سلبی خانواده از این لحاظ است که میدانیم گفتمان رقیب و غرب‌گرای ما به دنبال تضعیف خانواده در کشورهای شبیه به ما است این در حالی است که در خود کشورهای غربی شاهد تعدد فرزندان و جمعیت فزاینده هستیم اما در کشور خودمان تحت تأثیر نگاه غرب گرا، کار کردن بر روی موضوعاتی از جمله فرزندآوری و غیره تمسخر آمیز است.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم اکنون، دوشنبه (۵ مهر ۱۴۰۰) باوجود کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه هنوز شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا لغزنده و شکننده است، گفت: مصوبه ستاد این است که هیچ تجمعی چه در مرقد مطهر امام (ره) و چه در حرم عبدالعطیم حسنی نخواهیم داشت.
شهر در حالی ماه مهر را آغاز می‌کند که تردد دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید در سطح خیابان‌ها و معابر شهری رنگ باخته است. در واقع با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، شهر دیگر آن شهر قبل نیست!
شهردار تهران گفت: با توجه به شرایط فعلی در عراق و وضعیت مناسب واکسیناسیون در کشور، پیش بینی می‌شود که راهپیمایی‌های اربعین در سراسر کشور پرشور تر از سال‌های گذشته برگزار شود بنابراین باید جمعیت را به گونه‌ای رهنمون کنیم که آسیبی به سلامت مردم وارد نشود.
عضو شورای شهر ششم، در یکی از تذکراتش در صحن شورای شهر نسبت به رفت‌وروب در شهر تهران انتقاد کرد و گفت: موضوع مخازن زباله وضعیت نامناسبی دارد و شهرداری و شهرداران مناطق باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و بازدیدهای روزانه‌ای از نحوه مدیریت پسماند در تهران داشته باشند.
نایب رئیس شورای شهر گفت: وقتی فردی از مجموعه شهرداری می‌رود دیگر هیچ حقی ندارد و املاک باید در اختیار شهرداری قرار گیرد و هیچ استثنائی نباید در این قضیه وجود داشته باشد و همه کسانی که املاک شهرداری را در اختیار دارند و طبق قانون باید آن را واگذار کنند حتما باید این کار انجام شود.
ارایه خدمات به عزاداران راهپیمایی دلدادگان حسینی اربعین در قبله تهران؛

ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در آماده باش است

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ارائه خدمات به عزاداران راهپیمایی دلدادگان حسینی اربعین در قبله تهران و آماده باش کامل ناوگان حمل و نقل عمومی در ارائه خدمت به زائران و عزاداران اربعین حسینی خبر داد.
پردازش دائم باید در عمل اتفاق بیافتد و با شعار شدنی است و بنابراین معتقدم شورای ششم یک شورای متعادل است و به غیر از کمیسیون فرهنگی اجتماعی، در همه بخش‌ها نگاه‌های تخصصی وجود دارد.
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: ایستگاه‌هایی که در مسیر این مراسم قرار دارند به ویژه ایستگاه‌های امام حسین (ع) واقع در خطوط ۲ و ۶ و ایستگاه شهر ری واقع در خط یک آماده ارائه خدمات حداکثری به عزاداران و شهروندان در این روز هستند.
نشانه‌ها و هشدارهای جدی وجود دارد که شهردار جدید تهران باید به هوش باشد و آینده تهران را نباید با توصیه‌های غیر کارشناسی برخی نادیده بگیرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به اینکه همزمان با بازگشایی برخی از مدارس اگر ازدحام جمعیت در مترو داشته باشیم قطار فوق‌العاده اعزام خواهد شد، گفت: ضدعفونی قطارهای مترو مداوم انجام می‌گیرد.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه نگاه ویژه به موضوع نوسازی بافت فرسوده به ویژه در نقاط جنوبی پایتخت داریم، گفت: بافت فرسوده یکی از مطالبات شهروندان است که ما تلاش خواهیم کرد برنامه‌ریزی‌های لازم را با همکاری علیرضا زاکانی شهردار تهران انجام دهیم.
سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌ها قرار است که گروه‌های آسیب پذیر مانند معتادان، کارتن خواب ها، معلولان، سالمندان و ایثارگران را در محل اسکان آن ها واکسینه کنیم.