شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

استاندار تهران بیان کرد: استانداری تهران آمادگی کامل دارد تا نسبت به تامین لجستیک و پرداخت هزینه‌های عوامل واکسیناسیون حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه برای افزایش ساعات واکسیناسیون در سطح شهر و استان تهران اقدام کند.
خیلی کار سختی است که در یک جلسه تصمیمی بگیرید که دیگر نیازی به زدن هزار تبصره به آن نباشد؟ چرا باید علیرضا رئیسی بگوید طرحی لغو است و بعد معاون وزیر کشور با وتوی آن بگوید نه، خبری از لغو محدودیت‎‌های شبانه نیست.گناه ما مردم چیست؟ چرا باید در عصر ارتباطات که به راحتی می‌شود از دل تهران با جنگل‌های آمازون در ارتباط بود، شاهد این همه ناهماهنگی باشیم؟
بیش از یک هفته است که تغییرات در مدیریت شهری آغاز شده و انتصابات کلید خورده است، انتصاب معاون فرهنگی و اجتماعی در گام نخست سایر انتصاب معاونان نیز توسط شهردار تهران موید توجه شهردار به موضوعات اجتماعی و فرهنگ است و زاکانی همچنین خبر از ایجاد قرارگاه اجتماعی در تهران داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوازدهمین جلسه علنی این شورا انتخاب یک نفر از اعضا برای عضویت در شورای اسلامی شهرستان تهران را در دستور کار داشتند که نهایتا احمد صادقی با ۱۶ رای به عنوان عضو شورای اسلامی شهرستان تهران انتخاب شد.
عضو شورای شهر به استقرار دفتر تکریم ارباب رجوع در شورای شهر اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته ما چنین دفتری داشته و سبب ارتباط مستقیم مردم با اعضای شورای شهر می‌شد اما در حال حاضر این ارتباط مختل شده است.
لایحه شهرداری تهران در مورد«مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی جهت بازآفرینی محدوده پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و محله تاریخی نفرآباد از طریق بانک عامل با رای اکثر اعضای شورای به تصویب رسید.
معاون مدیر اجرایی شرکت برکت گفت: در پایگاه اشراق تهران در هرروز امکان تزریق واکسن به 4 هزار نفر را داریم. همچنین طراحی فضای آن به‌صورتی است که به‌صورت هم‌زمان به 36 نفر واکسن تزریق می‌شود و رکورد دار است.
شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است رویه شهرداری نسبت به تراکم فروشی و ساخت و ساز تغیر کند، عنوان کرد: روال این است که در قالب طرح جامع بتوانیم بازسازی و نوسازی شهر را انجام دهیم و سرعت بخشیدن به هر چیزی که در قالب قانون باشد را حسن می‌دانیم اما آن چیزی که تحت عنوان تراکم فروشی و شهر فروشی باشد خط قرمز ما است و به سمت آن نخواهیم رفت و مسیر درست پیشرفت و توسعه شهر را دنبال خواهیم کرد.
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت می‌گوید هیچ ابلاغیه‌ای در مورد لغو طرح منع تردد شبانه به این پلیس ابلاغ نشده است.
بعضی پیش‌بینی‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، جمعیت استان تهران را در سال 1405، 20 میلیون نفر برآورد کرده است. افزایش جمعیت استان تهران باعث افزایش حاشیه‌نشینی شده است. تهران از نظر خطر زلزله یکی از شهرهای شناخته‌شده مهم در دنیاست.
معاون امنیتی استانداری تهران با اشاره به آخرین جزئیات صدور مجوز الکترونیک تردد بین استانی بیان کرد: شهروندان می توانند با آدرس اینترنتی http://taradodtehran.com به این سامانه دسترسی داشته باشند و مجوز دریافت کنند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به بحران کرونا و تأثیر آن بر ابعاد مختلف زندگی انسان گفت: بحران کرونا با نشان دادن حالات مرزی سیستم‌های اجتماعی - اقتصادی عرصه‌های مختلفی از زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده و باعث شده است بسیاری از جریان‌های رو به رشد در عرصه‌های تجارت و صنعت با چالش مواجه شوند.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه وضعیت جسمانی مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران رو به بهبودی است و حال وی مساعد بوده و در حال پشت سر گذاشتن دوره بیماری خود و زمان نقاهت هستند. مبتلا به کرونا نیستند و این مسأله که در فضای مجازی مطرح شده صحت ندارد.
مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره موضوع واکسیناسیون کارکنان شهرداری اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون 60 هزار نفر در شهرداری تهران از طریق دو مجموعه شرکت شهرسالم و گروه‌های سیار واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون شامل گروه‌های کارگری، پیمانکاری، شهروندان و خانواده پرسنل بوده‌ است.
عضو شورای شهر با اشاره به اینکه عوارض شهرسازی و معماری در برخی از مناطق جنوبی تهران بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، ابراز داشت: این افزایش عوارض توان مالی نوسازی را کاسته و باید سریعاً درباره بازنگری در آن تصمیم‌گیری شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از فعالیت مجدد خطوط سرویس مدرسه با بازگشایی حضوری مدارس خبر داد و افزود: در سنوات گذشته در هر منطقه یک خط سرویس مدرسه برای ارائه خدمات به دانش آموزان ایجاد شد اما با غیرحضوری شدن مدارس در پی شیوع کرونا، فعالیت این خطوط نیز متوقف شد اما هر زمانی که مدارس حضوری فعال شوند این خطوط نیز بلافاصله فعال خواهند شد.
خانه دار شدن در ایران همانند یک رویا برای خانواده ها از جمله گروه های کارگری جامعه شده است، مشکل خانه دار شدن تنها مختص این روزها نیست بلکه از گذشته های دور خانه دار شدن خانواده های کم درآمد امری نشدنی تلقی می شد.