شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر تعیین بودجه بر اساس نیاز شهروندان، گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات با اولویت‌بندی در بودجه ریزی حل و فصل می‌شوند، چه بسا طرح‌هایی در سطح شهر تهران اجرایی شده بدون اینکه گرهی از مشکلات شهروندان باز کند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران می‌تواند به عنوان یک بازیگر موثر در دنیای دیپلماسی، به عنوان پیوند دهنده مذاهب، سنت‌ها و قومیت‌ها نقش آفرینی کند، گفت: طرح‌های جدید با همفکری اساتید و مشاوران داریم.

شهردار تهران با صدور حکمی سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک را با حفظ سمت، به‌عنوان سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب کرد.

شهردار منطقه۸ تهران در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده، رییس مرکز فعالیت‌های دینی و امور مساجد شهرداری تهران به اهمیت توجه به مساجد اشاره کرد و حمایت از مساجد را محور قابل توجه شهردار پایتخت عنوان کرد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به دفن روزانه ۲۶۰۰ تن زباله در پایتخت گفت: این موضوع مد نظر است که دفن زباله را به صفر برسانیم.

شهردار منطقه ۱۱ گفت: به مناسبت روز تهران، بازدید رایگان از ۷موزه، وقایع نگاری یکصد سال اخیر، برگزاری تور دوچرخه سواری و برنامه‌های متنوع دیگر با محوریت ماه های محرم و صفر در حال انجام است.

تمام موزه‌ها، ‌کاخ‌ها، ‌محوطه‌ها و اماکن تاریخی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردا (سه‌شنبه، ۱۳ مهرماه) تعطیل هستند.
طبق گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، بیش از ۴ میلیون نفر از جمعیت تهران در سکونتگاه‌های غیررسمی، مناطق حاشیه‌ای شهرها و بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 از آغاز به کار طرح خانواده یار در شرق پایتخت با هدف تحکیم و تقویت بنیان خانواده و تسهیل دسترسی به نظام خدمات مشاوره خبر داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورا یک نگاه حمایتی نسبت به مدیریت شهری دارد، گفت: شورا وظیفه خود می داند نظارت و مطالبه گری خود را داشته باشد اما در انجام وظایف مجری هیچ دخالتی نخواهد داشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بنا به مطالعات علمی صورت گرفته در جهان، کودکان بزرگترین قربانیان اعتیاد هستند، ادامه داد: وقتی والدین به اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی دچار می شود؛ خروجی اش از هم پاشی خانواده و بلاتکلیفی کودکان است
درحالی که بر اساس روال گذشته و دوره پنجم شورای شهر تهران در روزهای یکشنبه جلسه و جلسه صحن علنی شورای شهر برگزار می شد، در دوره ششم، این چهارمین هفته است که جلسات صحن شورا در روزهای یکشنبه برگزار نمی‌شود.
با حکم علیرضا زاکانی عمده انتصابات در شهرداری تهران انجام گرفت. معاونان، شهرداران مناطق و مشاوران انتخاب شدند و بررسی سوابق اجرایی این افراد نشان می دهد اکثر منتخبان سابقه فعالیت در شهرداری داشته و حالا بازار تخریبچی‌ها از سکه افتاده است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به آمار فوتی‌های کرونا در پایتخت گفت: با تسریع واکسیناسیون آمار متوفیان کرونا در پایتخت کاهش یافته است.

رئیس شورای شهر تهران از افتتاح دو ایستگاه جدید در خط 6 و 7 و تعدادی اتوبوس نو طی روزهای آتی خبر داد و گفت: ادغام معاونت‌های شهرداری کار مطالعاتی مفصل می‌طلبد و اکنون تصمیمی در این زمینه نداریم.

معاون سیاست‌گذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با بیان اینکه صنایع دانش بنیان و صنایع فرهنگی و خلاق دو محور اصلی تلاش در معاونت علمی و فناوری هستند، گفت: باید برای تبدیل تهران به شهر دانش و شهر فرهنگ از طریق شرکت‌های دانش بنیان و شرکت های خلاق و دیجیتال اقدام کنیم.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه جلسه صحن فردای شورای شهر برگزار نمی‌شود، گفت: به جای جلسه صحن برنامه هم‌اندیشی بین شهردار تهران و همه اعضای شورا خواهیم داشت.
عضو شورای شهر درباره انتصابات خارج از بدنه شهرداری اظهار کرد: با توجه به صحبت‌های شهردار بعید می‌دانم که بعد از معاونان، خارج از بدنه شهرداری نیرویی انتخاب کنند مگر در موارد استثنا. عمده مدیران میانی از نیروهای خود شهرداری انتخاب خواهند شد.