بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه متاسفانه به دنبال عادی‌انگاری شرایط بیماری در هفته گذشته نیز شاهد تداوم روند کاهشی در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بوده‌ایم، گفت: استان‌های کردستان، قم و گلستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور شناسایی شده‌اند.
چه در انجام بازی تنیس زیاده روی کرده یا بیش از حد تایپ کرده باشید، دلایل بسیاری وجود دارند که می توانند موجب احساس درد در یک یا تعداد بیشتری از مفاصل شوند.
گاهی اوقات لب ها دچار سوزش و خارش می شوند و ترک هایی در گوشه دهان بروز می کند. این ترک ها به مرور زخم می شوند. زخم هایی که قرمز رنگ می شوند، می سوزند و خیلی وقت ها آنقدر دردناک هستند که مانع صحبت کردن و غذا خوردن در فرد می شوند.
آزمایش تشخیص جهش‌های ویروس،کاربردی در تشخیص بالینی ندارد و به هیچ وجه هزینه انجام آزمایش‌های مربوط به آن از بیماران اخذ نمی‌شود و درخواست آن در قالب نظام مدیریت بیماری کووید-۱۹ انجام می‌شود.
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: مرزهای خوزستان با کشور عراق برای تردد مسافران تا ۲۰ اسفندماه مسدود است و برای بعد از این تاریخ نیز تصمیم گرفته خواهد شد.
دبیر کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، ترددها و سفرهای نوروزی را منوط به روند این بیماری دانست و اظهار کرد: اگر روند بیماری کرونا اجازه سفر ندهد، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های طرح جامع برای تردد خودروها به شهرهای قرمز، نارنجی و زرد اعمال خواهد شد.
تصور کنید که جنگ است، با نیروهای خط مقدم چه رفتاری باید داشت؟ روشن است که با تمام توان برای آرامش خاطر و دسترسی آنان به امکانات کوشش می‌کنیم. حالا اگر آنان را درگیر کاغذبازی و امور پیش پا افتاده کنیم نتیجه چه خواهد شد؟
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۵۱۲ نفر رسید.



معاونت آموزشی وزارت بهداشت در واکنش به اعتراضات اخیر در خصوص زمان برگزاری چهل و هشتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در اطلاعیه ای اعلام کرد: برگزاری آزمون پذیرش دستیار تخصصی در اسفندماه ۹۹ منطبق بر قانون است.
در حالی که واکسیناسیون گسترده کرونا در کشور به طور رسمی آغاز نشده است، خبرهایی از خرید و فروش واکسن در بازار سیاه آن هم با قیمت‌هایی بسیار بالا و نجومی به گوش می‌رسد.

گونه نروژی کرونا شامل یک تغییر ژنتیکی به نام (E۴۸۴K) است که در گونه ‌های برزیلی و آفریقای جنوبی نیز مشاهده می‌شود.
در سیزدهمین روز اسفند ماه شمار تستهای روزانه کرونا برای نخستین بار در کشور به ۶۰ هزار تست رسید. این بالاترین حد آزمایش های روزانه در کل زمان شیوع کرونا در ایران بوده است.