بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی:

نسخه الکترونیک از منظر قانونی

ارائه خدمات درمانی تامین‌اجتماعی در بستر نسخه‌نویسی الکترونیک، یک تکلیف قانونی است و قانون همه دست‌اندرکاران خدمات درمانی را مکلف به اجرای نسخه الکترونیک کرده است.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

پزشکان با طرح نسخه‌ الکترونیک همکاری کنند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از استقبال مردم در خصوص استفاده از طرح نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی خبر داد و نسبت به عدم همکاری برخی پزشکان و داروخانه‌ها با این طرح انتقاد کرد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

توقف صدور دفترچه های کاغذی تکلیف قانونی است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه توقف صدور دفترچه‌های کاغذی تکلیف قانونی است که با همکاری مراکز درمانی طرف قرارداد در حال انجام است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی به منظور همکاری حداکثری با مراکز درمانی طرف قرارداد، صدور دفترچه‌های جدید را متوقف کرده است اما دفترچه‌های موجود در دست مردم معتبر است و امکان استفاده از سرنسخه پزشکان نیز وجود دارد و سازمان تأمین اجتماعی تعهدات قانونی را درباره این نسخه‌ها قبول می‌کند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دوران کرونا دنیا حیرت کرد چه شد که در دو ماه توانستیم مرگ و میر و اشغال تخت‌های بیمارستانی را به یک پنجم برسانیم. هیچ کاری نبود جز بکارگیری نظام قدرتمند شبکه بهداشتی که توانستیم از سرریز بیماران جلوگیری کنیم.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی کار بزرگی بود

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی معتقد است حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی اقدام بزرگی بود که سازمان تامین اجتماعی آن را انجام داد. بابت آن باید از همه دست‌اندرکاران تشکر کرد اما مشکلاتی که در ابتدای این طرح نیز به وجود آمده طبیعی است و حل خواهد شد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بابت «کرونا» به شدت نگرانیم، تاکید کرد: دولت و ستاد ملی کرونا از 15 اسفند تا 15 فروردین سفرها را ممنوع کنند و مردم هم دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان با جدیت دنبال کنند.
مهم‌ترین اشتباه نظام مدیریتی کشور، تاخیر در شناسایی و اعلام وجود ویروس در کشور بود. این تاخیر، حداقل یک ماه یا در بهترین حالت 15 روز بوده است. با توجه به وجود بیماری در چین و رفت و آمد به چین باید حساسیت به خرج داده‌ و با اولین موارد مشکوکی که دیدند باید جدی تلقی می‌شد. اشتباهی که زمان طلایی برای پیشگیری را از دست داد و به سرعت استان‌های قم، گیلان و گلستان و سپس تهران را درگیر کرد.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۱ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۵۹ هزار و ۹۸۰ نفر رسید.

وزیر بهداشت گفت: مهمترین کار و اولویت وزارت بهداشت در حال حاضر، مدیریت کووید۱۹ است و فعلا اولویتی مهمتر از کرونا نداریم. باید به شدت مراقب باشیم که بیماری کووید۱۹، آتش دوباره در کشور ایجاد نکند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه بحث لزوم تعطیلی و قرنطینه خوزستان یک موضوع سیاسی نیست، گفت: نسبت به تصویب تعطیلی و قرنطینه خوزستان در ستاد ملی مقابله با کرونا، چندان امیدی نداریم‌.
رئیس‌جمهور گفت: اگر شرایط عادی باشد و موج چهارم هم اتفاق نیفتد، باز هم عید امسال مانند عید پارسال است و شرایط ما سخت‌تر هم شده است. شرایط ما در هفته‌های پیش رو با توجه به واکسیناسیون بهتر می‌شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان اینکه بنده همه تلاش خود را به کار گرفته‌ام تا واکسن ایرانی به نتیجه برسد، گفت: به امید خدا دنیا هم خواهد دید که با تلاش بی‌وقفه جوانان ایران در بهار آینده ما یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های واکسن جهان خواهیم شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۸۴ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۸۹۹ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن ۹۴ بیمار کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته و شناسایی ۸۲۰۶ مورد ابتلای جدید خبر داد.