بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

نمی شود که شما و همکاران تان روز و شب برای مهار کرونا تلاش کنید ... ولی یک عده بی هیچ ضرورتی از این شهر به آن شهر بروند و کرونا را در سراسر کشور گسترش دهند و ملت را به کشتن دهند!
مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی:

فرایند درمان بیمه شدگان با حذف دفترچه، هیچ تغییری نمی کند

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه با حذف دفترچه، فرایند درمان هیچ تغییری نمی کند، گفت: در نسخه نویسی الکترونیک فقط دفترچه کنار گذاشته می شود و برای پزشکانی که از نسخه الکترونیک استفاده نمی کنند سربرگ آنها جایگزین دفترچه می شود. البته به تمامی پزشکان توصیه می کنیم به طرح نسخه الکترونیک بپیوندند.
رئیس بیمارستان سینا درباره حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی و اقدامات انجام شده در این بیمارستان در جهت نسخه نویسی الکترونیک، گفت: هنوز فرایند نوشتار مکتوب نسخ وجود دارد، زیرا زیرساخت‌های پیچیده‌تری لازم است که شاید در مراکز تامین اجتماعی وجود داشته باشد ولی ما در عمل نسخ را در سرنسخه بیمارستانی می‌نویسیم.

امروزه با ابداع روشی جدید می‌توان در بازه زمانی کوتاه امکان بروز سکته در بیمار مشکوک به حمله قلبی را تشخیص داد.
روحانی در افتتاح طرح‌های وزارت کار و میراث فرهنگی:

سال ۱۴۰۰ سال غلبه بر کرونا است/ رشد دو برابری توسعه زنجیره فولاد در 8 سال

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال آینده، سال غلبه بر ویروس کرونا و احیای همه مشاغل خواهد بود، گفت: واکسن کرونا به اندازه کافی وارد کشور خواهد شد.
گزارش پرسون از هشدار ویروس و عادی انگاری مسئولین؛

آقایان مسئول! سفر نوروزی آنهم در بحبوحه کرونا!؟

شواهد نشان می دهد باید منتظر دوره جدیدی از فقدان ها و گرفتاری های ناشی از انتشار سریع ویروس باشیم. ویروسی که برای خودش جولان می دهد. مسئولینی که می خواهند عادی انگاری کنند.
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده است که از روز پنجشنبه، ۲۱ اسفند و همزمان با عید مبعث در تمامی شهرهایی که فاقد بیمارستان تامین اجتماعی هستند، درمان بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی «رایگان» خواهد بود.
یک متخصص بیماری های عفونی گفت: کسانی که شیشه مصرف می کنند 3 برابر، افراد الکلی 12.2 برابر و افرادی که از داروهای خواب آور و آرامبخش و در کل داروهای گروه «بنزودیازپین» ها را مصرف می کنند 1.6 برابر بیشتر از دیگر افراد جامعه به کرونا مبتلا می شود.

زرده تخم مرغ گرم و تر، موافق مزاج سوداوى مزاج ها، کثیرالغذا، قلیل الفضول، مقوى دل و بدن، مفید خراشیدگى و جراحت اندک معده و روده و مثانه و خونریزى داخلى، مانع ریزش رطوبت گرم زکام به سینه، مصلح سینه و تقویت کننده کسی است که خون از او دفع شده و ضعفی که از خون گرفتن ایجاد شده را رافع است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با پرسون:

کردستان به تجهیزات تشخیص تست کرونای انگلیسی مجهز شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کمتر از 24 ساعت می توانیم جواب تست کرونای انگلیسی را در داخل خود استان کردستان دریافت کنیم که این امر می تواند کمک بسیاری در کاهش موارد آلودگی به این  نوع کرونای جهش یافته داشته باشد.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۹۳ نفر در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۶۰ هزار و ۶۸۷ نفر رسید.

نایب رئیس اول مجلس گفت: ویروس ووهان را می‌توانستیم ظرف دو هفته پیش بینی کنیم که کدام شهرها وضعشان بدتر یا بهتر می شود ولی الان به علت سرعت سیر بالایی که دارد قدرت پیش بینی ما را به شدت کاهش داده است.
نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انجام سفرهای نوروزی در این شرایط به مصلحت کشور نیست و بهتر است با رعایت پروتکل های بهداشتی و نرفتن به سفر کمی از فشار کادر درمانی کشور کم کنیم.