بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

هشدار معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

رعایت پروتکل ها به ۵۹ درصد رسیده است

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: توصیه این وزارتخانه بر نرفتن به مسافرت در تعطیلات نوروزی است.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر رسید.

در اوایل شروع پاندمی گفته می‌شد که استفاده از ماسک تاثیر چندانی در جلوگیری از انتقال ویروس ندارد؛ ادعایی که زمان زیادی طول نکشید تا خلاف آن ثابت شود.
در حال حاضر بر اساس طرح محدودیت هوشمند در شهرهای قرمز و نارنجی رفت و آمد ممنوع است. با توجه به چرخش ویروس جهش یافته انگلیسی در سطح کشور و بر اساس طرح محدودیت هوشمند در ایام نوروز نیز هر زمان که رنگ یک شهر متأثر از میزان ابتلا، شیوع و ورود بیماری تغییر کند قطعاً مشمول محدودیت‌ها خواهد شد.
حامیان سگ‌ها انسان‌هایی با تناقضات اخلاقی هستند که متوجه معضل رهایی سگ‌ها در طبیعت نمی‌باشند.
وزیر بهداشت، ضمن توصیه به در خانه ماندن در ایام کرونا و درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به ضرورت توسعه مجموعه‌های بهداشتی و درمانی در ارتقای سلامت اجتماعی گفت: تا پایان دولت ۱۳ هزار تخت به مجموعه بیمارستانی کشور اضافه می شود.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد:

مدیریت کرونا در گرو همراهی مردم

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان اینکه شیوع ویروس کرونا به رغم بروز مشکلات متعدد، بسیاری از مسائل را به عموم گوشزد کرد و گفت: همراهی مردم در این مسیر بسیار اثرگذار بوده است.

رییس جمهوری اقدامات انجام شده برای تهیه و تامین واکسن کرونا در شرایط سخت را افتخارآمیز عنوان کرد وگفت: شفاف‌سازی وزارت بهداشت در زمینه روند واکسیناسیون براساس اولویت‌های تعیین شده در سند ملی ضروری است.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه عدالت در توزیع واکسن و ایجاد فرصت برابر برای کشورهای غنی و فقیر اهمیت دارد، افزود: کاش می‌فهمیدیم که نمی‌توان واکسن را احتکار کرد. غرب چرا سه برابر نیاز مصرفی خود، واکسن احتکار کرده است.
این نکته به وضوح ثابت شد که مصرف یک و نیم لیتر آب در طول روز و قبل از تمام وعده های غذایی، نه تنها منجر به کاهش وزن شما خواهد شد بلکه وزن کاهش یافته شما را تا مدت ها حفظ خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در ایام تعطیلات نوروز، پاسخگویی در مراکز درمانی این سازمان تعطیل نیست و افرادی که ناگزیر هستند به مراکز درمانی مراجعه کنند، با آرامش خاطر و بدون نگرانی خدمات خود را دریافت کنند.
مدیرعامل انجمن بیماران تالاسمی خطاب به سفرای خارجی گفت: از طرف جامعه تالاسمی ایران از شما درخواست دارم؛ به عنوان نماینده ملت‌ها و دولت‌ها از ایجاد وضعیت‌هایی برای تحریم دارو جلوگیری کنید.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: من و همکارانمان همواره این دلهره و نگرانی را داریم که تجمع‌ها برگزار شود و دید و بازدیدهای نوروزی بدون رعایت پروتکل‌ها ادامه پیدا کند و باعث جابجایی ویروس بسیار چموش جهش یافته کرونا ‌شود.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۸۸ بیمار در شبانه روز گذشته

مجموع جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۶۱ هزار و ۲۳۰ نفر رسید.