خدمات هلال‌احمر برای مهار کرونا ادامه دارد

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: در صورت شیوع مجدد ویروس کرونا و افزایش تعداد بیماران، آمادگی لازم برای راه اندازی دوباره بیمارستان‌های سیار و صحرایی خود را داریم.

تصویر خدمات هلال‌احمر برای مهار کرونا ادامه دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر، درباره شیوع پیک ششم کرونا و ادامه خدمت رسانی هلال احمر گفت: هلال احمر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خدمات خود در قالب کمک به شناسایی بیماران، ارائه خدمات درمانی، تأمین واکسن و غیره را ارائه داده است. در صورت شیوع یافتن پیک جدید این بیماری خدمات هلال همچنان ادامه خواهد یافت و به هیچ وجه قطع نخواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره بر برپایی مجدد بیمارستان‌های سیار و صحرایی هلال احمر نیز بیان کرد: در صورت شیوع مجدد ویروس کرونا و افزایش تعداد بیماران، هلال احمر همچون سنوات گذشته آمادگی لازم برای راه اندازی دوباره بیمارستان‌های سیار و صحرایی خود برای افزایش ظرفیت بستری‌ها را دارد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم وارد پیک جدید بیماری کرونا نشویم، افزود: در حال حاضر نیز نیروهای هلال احمر مسئولیت غربالگری و مسافران در مرزها و قرنطینه افراد مشکوک به کرونا را بر عهده دارد. در حال حاضر که میزان شدت بیماری قدری نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته، هلال احمر همچنان این امر را ادامه داده و در صورت شیوع پیک جدید را با شدت بیشتری انجام خواهد شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص واردات واکسن نیز بیان کرد: آخرین محموله‌های واکسن کرونا توسط هلال احمر، تا اوایل آبان ماه وارد کشور خواهد شد و فعلاً درخواست جدیدی از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات واکسن نداریم.

قوسیان مقدم ادامه داد: اما در صورتی که به هر علتی ازجمله شیوع پیک جدید کرونا یا برای تأمین دز سوم واکسیناسیون کرونا نیاز به واکسن داشته باشیم، با اعلام نیاز از سوی این سازمان اقدام به واردات مجدد واکسن خواهیم کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمرعنوان کرد: نیروهای هلال احمر طی ۲ سال گذشته همواره در مناسبت‌ها و رویدادهای متعدد حضور یافته و اقدام به خدمت رسانی کرده‌اند. جوانان و داوطلبان این جمعیت در مراسم‌های ایام محرم و صفر، راهپیمایی‌ها و حتی نماز جمعه روز گذشته حضور داشته اقدام به تب سنجی و غربالگری مردم کردند.

منبع: مهر

367073