بهترین زمان برای مصرف شیر

همه افراد به دلیل عدم تحمل لاکتوز نمی توانند شیر بنوشند. با این حال، جایگزین های شیر مانند شیر بادام، شیر سویا و غیره در دسترس هستند.
تصویر بهترین زمان برای مصرف شیر

به گزارش سایت خبری پرسون، کربوهیدرات های موجود در شیر توسط قند لاکتوز تامین می شود. گاهی اوقات شکر نیز به شیر اضافه می شود. اگر می خواهید قندهای اضافه شده را کاهش دهید، توصیه می شود محصولات لبنی شیرین شده را کمتر مصرف کنید. به عنوان مثال، شیر با طعم شکلات یا توت فرنگی تقریباً 10-18 گرم شکر اضافه شده در هر وعده دارند. با وجود کربوهیدرات موجود در شیر، شاخص گلیسمی و بار گلیسمی پایینی دارد.

1 فنجان شیر 2 درصد حاوی GI 27 و GL 4 است.

چربی ها

شیر به طور کلی بر اساس محتوای چربی آن به بازار عرضه می شود. به عنوان مثال، شما می توانید 4٪ شیر کامل، 0٪ شیر بدون چربی، یا شیر کم چرب 1-2٪ بخرید. بیش از نیمی از چربی موجود در شیر، چربی اشباع شده است. یک چهارم چربی موجود چربی تک غیراشباع و مقدار کمی دیگر چربی غیراشباع چندگانه است. شیر همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است.

پروتئین

شیر منبع غنی پروتئین است، یک فنجان آن تا 8 گرم پروتئین دارد. انسان به 9 اسید آمینه ضروری نیاز دارد و پروتئین شیر حاوی همه آنهاست. شیر به طور طبیعی حاوی پروتئین کازئین و پروتئین آب پنیر نیز می باشد. با این حال، هنگامی که از شیر برای تهیه پنیر استفاده می شود، این دو در فرآیند انعقاد از هم

منبع: مهر

544369