رژیمی که به کاهش فشار خون کمک می‌کند

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهت‌های زیادی با رژیم‌های اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. در واقع کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار می‌دهد. وقتی این اتفاق می‌افتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای انرژی بسیار کارآمد می‌شود. همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل می‌کند که می‌تواند انرژی مغز را تأمین کند
تصویر رژیمی که به کاهش فشار خون کمک می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون، بحث‌های زیادی در مورد تغذیه و رژیم‌های مختلف وجود دارد. اغلب به نظر می‌رسد حتی متخصصان هم نمی‌توانند در مورد آن به توافق برسند. در این میان انواع و اقسام رژیم‌های کاهش وزن هم وجود دارند که می‌توانند ما را به وزن دلخواه خود برسانند. اما برای انتخاب مناسب آن‌ها بایدبه پزشک مراجعه شود.

شاید همه ما در دوره‌ای از زندگی خود برای کم‌کردن وزن و رسیدن به تناسب اندام، رژیم‌های مختلفی را امتحان کرده باشیم یا دوستان و آشنایان پیشنهادات مختلفی در این خصوص به ما داده باشند و در اینترنت به موارد زیادی در این خصوص برخورده باشیم. اما یکی از رژیم‌هایی که این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته؛ رژیم کتوژنیک است. برای بسیاری از ما این رژیم و ماهیت آن تا حدودی ناشناخته است یا سؤالات زیادی در خصوص آن داریم.

در حال حاضر یکی از رایج‌ترین رژیم‌های لاغری در جهان رژیم کتوژنیک است که بر پایه پروتئین و چربی سالم بنا شده است. در دنیای رژیم‌های کاهش‌وزن، برنامه‌های غذایی کم‌کربوهیدرات و پروتئین بالا، اغلب توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. رژیم‌های زیادی در این دسته قرار می‌گیرند که اغلب از آن‌ها به عنوان رژیم کتو یاد می‌شود. اما یک رژیم کتوژنیک واقعی با آن چیزی که این روزها مد شده است، کمی تفاوت دارد. رژیم کتوژنیک، یک رژیم کم‌کربوهیدرات و پرچرب است که اولین بار، برای درمان بیماران مبتلا به صرع به کار گرفته شده است.

رژیم کتوژنیک معمولاً مصرف کل کربوهیدرات را به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش می‌دهد؛ یعنی تقریباً کمتر از مقدار موجود در یک شیرینی ساده متوسط البته این میزان می‌تواند تا ۲۰ گرم در روز هم برسد

به طور کلی، منابع توصیه شده کتوژنیک به طور متوسط ۷۰-۸۰ درصد چربی از کل کالری روزانه را در بر می‌گیرد و شامل مصرف مقدار بسیار کم کربوهیدرات و جایگزینی آن‌ها با چربی برای کمک به بدن برای سوزاندن چربی برای انرژی است و به طورکلی اغلب ۱۰ درصد کربوهیدرات و ۱۰-۲۰ درصد پروتئین را پیشنهاد می‌کند.

مزایای پیروی از این رژیم نیز می‌تواند شامل کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها باشد.

اصول کتو

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهت‌های زیادی با رژیم‌های اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. در واقع کاهش کربوهیدرات بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار می‌دهد. وقتی این اتفاق می‌افتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای انرژی بسیار کارآمد می‌شود. همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل می‌کند که می‌تواند انرژی مغز را تأمین کند.

منبع: ایسنا

544371