سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

توانمندسازی کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی

تجربه تاریخی کشور ما خصوصاً پس از انقلاب نشان می‌دهد که هرگاه ایران با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، به اراده نیروی انسانی و ظرفیت‌های درونی خود تکیه کرده است موفقیت‌های زیادی را کسب کرده و توانسته قله‌های پیشرفت را طی کند.
شاه عربستان سعودی در یک سخنرانی ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، خواستار اتخاذ «رویکرد قاطعانه» جامعه جهانی علیه ایران شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

جنگ اسرائیل با ایران ادعایی طنزگونه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادعای جنگ با ایران از طرف برخی از مقامات رژیم صهیونیستی را فکاهی و طنز خواند و گفت: نظام استکبار به این ادراک رسیده که جمهوری اسلامی در تامین امنیتش با هیچ کسی شوخی ندارد.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که مذاکرات و راه حل سیاسی می‌تواند به بحران کهنه قره باغ پایان دهد، گفت: ضمن خرسندی از پایان جنگ، امیدواریم توافق به دست آمده برای آتش‌بس اجرایی شود.
سخنگوی دولت گفت: تاکنون ۸۸ درصد افرادی که دچار مرگ و میر می‌شدند از سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بودند اما هم‌اکنون این ویروس، سنین پایین‌تر را هم مورد درگیری شدید قرار می‌دهد.
رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزارت خارجه در زمینه فعالیت انجام گرفته برای آزادسازی منابع مالی بلوکه شده در برخی کشورها با توجه به موانع ایجاد شده از سوی آمریکا، بر ضرورت هماهنگی بیشتر و موثر وزارت خارجه و بانک مرکزی در این زمینه تاکید کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری مجازی با خبرنگاران گفت: ایران بارها اعلام کرده که برجام مربوط به گذشته است و قابل باز شدن و بررسی مجدد نیست، خسارت‌های زیادی را آمریکا وارد کرده که نقض قطعنامه شورای امنیت است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: بیشتر مردم ⁧آمریکا⁩ بر کارنامه سراسر ناکامیِ تفکری که قلدری و زورگویی را حلال مشکلات می‌دانست، مهر مردودی زدند.
رئیس جمهور گفت: تجربه سه ساله درسی باشد تا دولت آینده آمریکا در برابر قانون و مقررات تسلیم باشد و به همه تعهدات خود برگردند و مردم ما پاداش صبر و ایستادگی خود را لمس کنند و ببینند.
محمد جواد ظریف به منظور انجام دیدار رسمی وارد هاوانا پایتخت کوبا شد.
استکبار ستیزی ملت ایران قوت آفرین و قدرت آفرین برای ملت ایران و شکننده هیمنه پوشالی استکبار بوده است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب، مقاومت و استکبار ستیزی را عوامل افول و زمینه ساز افول جهان استکبار می‌بینند.