سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه گفت: مقامات فرانسوی و اروپایی بدانند که صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزش‌های مشترک بشری است و گستاخی نسبت به این مقدسات، تجاوز به حرمت همه انسان‌هاست.
ابوالقاسم دلفی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

ضربه بزرگ اقتصادی در انتظار فرانسوی ها

سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: حرکت به سمت تحریم کالاهای پاشنه آشیل فرانسه و با اقتصادی که شکنندگی آن اخیرا به خوبی نشان داده شده است؛ در حال اوج گرفتن بوده و اگر پیگیری شود ضربه بزرگی به اقتصاد فرانسوی ها زده خواهد شد.

اسفندیار خدایی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

اعترافات ترامپ و بایدن، نشان از پشت پرده واقعیت های آمریکا

کارشناس بین الملل و مطالعات آمریکا با بیان اینکه مناظره ها فرصت خوبی برای آشنایی با پشت پرده ی سیاست های آمریکا است، گفت: اعترافاتی که از یکدیگر می گیرند و صحبت هایی که علیه همدیگر مطرح می کنند؛ نشان دهنده این است که واقعیت چیز دیگری است و سیاست آمریکا و خیلی از کشورهای دیگر دنیا است.

تحلیلگر مسایل بین الملل یا توجه به پاشنه آشیلی که فرانسه به ویژه در منطقه جهان اسلام و با سابقه اجتماعی، حضور فرهنگی و اقتصادی قدرتمندی که این کشور در شمال اسنوا در منطقه غرب آسیا دارد گفت: اگر موضوع تحریم کالاهای فرانسوی و بارکد کالاها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و کشورهای مختلف مانند اردن آغاز شود بدون شک بر اقتصاد فرانسه با توجه به وضعیت کرونا آسیب بیشتری وارد خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به جوانان فرانسه، تاکید کردند: سوال این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟
استاد دانشگاه و کارشناس حوزه قفقاز با اشاره بر اینکه منطقه قره‌باغ جزو مناطق بحران خیز محسوب می‌شود، گفت: آنچه در قره باغ جریان دارد وضعیت نه جنگ؛ نه صلح و وضعیت آتش‌بسی که وجود دارد به اصطلاح به بحران منجمد را پیدا کرده که هر از چند گاهی این بحران سرباز می کند.

مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح کرد که این کشور اکنون پس از اعمال تحریم‌های زیاد علیه ایران و روسیه، در زمینه مسائل مربوط به این کشورها کار زیادی از دستش بر نمی‌آید.
کارشناس مسائل امریکا با اشاره بر مدیریت بسیار ضعیف و پر نقد و چالش ترامپ؛ در برابر بحران کرونا، بیکاری و بحران نژاد پرستی گفت: درحال حاضر این 3 بحران دولت متحده امریکا را در بر گرفته است و سبب شده، تا نگرانی ها در داخل حزب جمهوری خواه افزایش پیدا کند.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: صنعت دفاعی در هر کشوری صنعت پیش راه پیچیده ترین تکنولوژی ها را در درون خود دارد و در لبه تکنولوژی های نو حرکت می کند و در بسیاری از زمینه ها این صنعت می تواند دیگر صنایع را نیز به حرکت درآورده و سبب ارتقا آنها شود.

سفیر ایران در پاریس با بیان اینکه ایالات متحده و برخی شرکای آن تاکنون با توجه به سیاست‌های مخرب یکجانبه‌گرایانه، سعی در تضعیف تمامی معاهدات بین‌المللی، نقش سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی داشته‌اند، تاکید کرد: سازمان ملل هرگز نباید به گروگان هیچ قدرتی درآید و باید هم‌راستای منافع صلح‌آمیز تمامی ملت‌های جهان، آزاد، مستحکم و اثربخش شود.
در پی ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا:

سفیر سوییس احضار شد

ایران به ادعاهای بی‌اساس مقامات رژیم آمریکا، در خصوص دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور واکنش نشان داد.
روحانی با بیان این که مردم می دانند ما در مشکلات هستیم یادآور شد: ما دو دست بیشتر نداریم که با یک دست با تحریم و با یک دست با کرونا مبارزه می کنیم؛ بنابراین نباید به جنجال ها و حاشیه ها اعتنا کنیم. مردم هم شرایط را به خوبی می دانند.