سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی پیرامون موضوعات مورد علاقه دو کشور و آخرین تحولات مربوط به فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها رایزنی و تبادل نظر کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه(۸ تیر) از گفت‌وگوی تلفنی خود با علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

پلیس انگلیس روز جمعه تعدادی از عناصر ضد انقلاب و اغتشاشگر را که با حمله به رای‌دهندگان در شعبه اخذ رای بیرمنگهام قصد اخلال در روند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری داشتند، دستگیر کرد.

ایران اعلام کرد که اقدام غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران تنش‌ها را افزایش داده و خطر حوادث و برخوردها بین نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح کانادا، به طور مستقل یا به عنوان بخشی از به اصطلاح ائتلاف، در منطقه‌ای که از قبل با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبرو است را افزایش می‌دهد.

سرپرست وزارت امور خارجه بهره‌گیری از سازوکارهایی همچون کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و کنسولی و همچنین بخش خصوصی را حائز اهمیت دانست و گفت: طرح های مشترک اقتصادی دارای اهمیتی راهبردی برای ایران و آذربایجان و منطقه است.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: برگزاری نشست وزرای مجمع گفتگوی همکاری آسیا در این مقطع، نمایانگر عزم ایران در استفاده از همه فرصت‌ها برای تقویت چندجانبه‌گرایی، همکاری و همگرایی در آسیا است.

عبدالعزیز الهنایی، نماینده ویژه سلطنت عمان که برای شرکت در نوزدهمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) به تهران سفر کرده است، در حاشیه این نشست با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

یک استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد که دنیا به حاشیه نشینی و انزوای ایران عادت کند گفت: وقت آن رسیده که ایران تکلیف خود را با چند مساله اساسی در حوزه سیاست خارجی روشن کند و سیاست مماشات و کج دارو مریز در این موارد را کنار بگذارد.