سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

سعادتی در انتقاد به اظهارات وزیر خارجه سعودی:

ادعای ریاض تنها یک شوی سیاسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ادعای واهی ریاض علیه تهران راه بجایی نمی برد و صرفا شوی سیاسی است.
سخنگوی وزارت خارجه از ابلاغ اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به اصابت گلوله و راکت های شلیک شده به داخل کشور به دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان خبر داد.
نصرایی در واکنش به بی برنامگی اقتصادی دولت؛

آقای روحانی؛ اقتصاد را معطل تعیین سرنوشت کاخ سفید نکنید!

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: دولت نه تنها از بدعهدی‌های قبلی آمریکا درس نگرفته بلکه همچنان شاهدیم که منتظرند ببینند در کاخ سفید می‌خواهد چه اتفاقی بیفتد و چه کسی می‌خواهد در آمریکا رئیس جمهور شود و اقتصاد کشور را منتظر اینگونه مسائل گذاشته‌اند.
رییس جمهور گفت: از همه خواهش می‌کنم که تخریب دولت را لااقل تا پایان کرونا تعطیل کنیم. حالا الان که کرونا و تحریم را باهم داریم اما لااقل تا پایان کرونا سیاه‌نمایی را کنار بگذاریم. والله، بالله هرچه اختلاف ما بیشتر شود، دشمن بیشتر استفاده می‌کند.
بهشتی پور در گفتگو با پرسون عنوان کرد:

بی کفایتی مدعیان دروغین مدیریت افکار جهانی

کارشناس مسائل بین الملل و استاد دانشگاه تهران گفت: بی مدیریتی در نوع اطلاع رسانی امریکایی ها را که ادعای مدیریت افکار جهانی دارند در این زمان کاملاً مشخص می‌شود که حتی نمی توانند موضوعی که مربوط به رئیس جمهور کشور امریکا است را مدیریت کنند.

یک کارشناس بین الملل گفت: موازنه قوا به نفع آذربایجان تغییر کرده است این کشور با نزدیکی به اسرائیل و آمریکا و بهره ‌بردن از منابع نفتی خود را  تقویت کرده و این امر باعث شد موازنه قدرت به نفع آذربایجان تغییر کند.
کارشناس غرب آسیا گفت: افزایش همگرایی در منطقه غرب آسیا برای امریکا مطلوب نیست و امریکایی ها نشان دادند در 17 سالی که در کشور عراق بودند تلاش بسیار زیادی کردند تا روابط عراق را با کشورهای همجوار از جمله عراق و سوریه کاهش دهند اما به هر طریق عراقی ها مجبور هستند با کشورهای همسایه ارتباط داشته باشند.

نخست وزیر عراق روابط این کشور با ایران را خوب توصیف کرد و گفت: هیچ مشکل واقعی در مناسبات دو کشور وجود ندارد.
پرهام پور رمضان در گفتگو با پرسون تشریح می کند:

ایجاد دوگانگی نژاد پرستی برای رسیدن به رای مطلوب

پژوهشگر و عضو اندیشکده روابط بین الملل گفت: ترامپ برای احیای خود و ابر قدرت بودن ایالات متحده احتیاج به دلایلی دارد که در مبحث سیاسی شخص ترامپ ایجاد دوگانی و دو قطبی بودن نسبت به نژادها، برای رسین به رای مطلوب در انتخابات است. و برخوردهای خشن رئیس جمهور امریکا در واقع با توجه به حوادث اخیر نشأت گرفته از این پارامتر می تواند باشد.
سیاست عرصه ای صفر و صد نیست. در واقع پیش بینی آنچه در این حوزه اتفاق می افتد را باید تا حدی به صورت قاطع ناممکن دانست. از آنجایی که دیپلماسی مجری سیاست های منطقه ای و فرامنطقه ای در چارچوب دکترین سیاست خارجی هر کشور است در زمان های مختلف می تواند به شکل های متفاوتی بروز کند. اما آنچه مهم است حفظ منافع ملت و دولت توسط دستگاه دیپلماسی یا سیاست خارجی است.
در بیانیه ای از سوی وزارت خارجه؛

سکوت ستاد پیگیری ترور سردار سلیمانی معنا دار است

روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای از ادعاهای برخی رسانه‌ها در مورد عملکرد ستاد پیگیری ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این وزارتخانه ابراز تاسف کرد و گفت: وزارت امور خارجه در مقابل نقدهای غیرمنصفانه و جهت‌دار سیاسی، همانند همیشه با هدف رعایت مصالح کشور،است.
جلیل بیات در گفتگو با پرسون پاسخ می دهد:

خروج از برجام چه خساراتی را برای امریکا در پی دارد؟

پژوهشگر پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه و کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ رئیس جمهور امریکا با خروج از یک توافق چند جانبه نه تنها به توافق بهتری دست نیافت بلکه الان باید برای بازگشت به همان توافق نیز خسارت پرداخت کند، این خسارت به معنای تسهیل در برخی تحریم های غیر هسته ای می باشد.
رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با پرسون:

اسراییل عاقبتی جز فروپاشی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مساله سات مربوط به تمام انسان های آزاده ای که با زورگویی و چپاول و اقدامات ضد حقوق بشری رژیم جعلی اسرائیل مخالف هستند .
یک کارشناس آمریکا گفت: در واقع دولت آمریکا در مدیریت تظاهرات های ضد نژادپرستانه که با خشونت زیاد در شهرها و ایالات های مختلف در حال انجام، ناتوان است. هر روز میشنویم که یک شهروند عموما رنگین پوست توسط پلیس این کشور به طرز فجیعی به قتل می رسند و این موضوع آتش اعتراضات را بیشتر می کند.