سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نزدیک ده سال است که در بحرین تظاهرات گسترده صورت می گیرد و یک نوع تقابل خونین بین ملت بحرین و حاکمیت صورت گرفته و تا کنون صدها نفر در جریان تظاهرات به شهادت رسیدند و شرایط ناپایداری در بحرین حاکم است.
در دیدار ولایتی با نوری مالکی صورت گرفت:

تاکید بر ضرورت توسعه بیشتر تعاملات ایران و عراق

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، گفت: منطقه غرب آسیا متاثر از روابط برادرانه، نزدیک و مبتنی بر حسن همجواری ایران و عراق است.
یک کارشناس بین الملل و آمریکا گفت: جمهوری خواهان در آمریکا سیاست خشنی را بنیان گذاری کردند و آن را به یک ارزش تبدیل کردند. موضوع کمتر اشاره شده در مورد آمریکا قانون اساسی این کشور است که در حقیقت کوچک ترین قانون اساسی نوشته شده در جهان است و به طور واضح به نفع ثروتمندان این کشور نوشته شده است.
سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: غربی‌ها نگران سلاح هسته‌ای نیستند و ترسشان از پرچم‌داری ایران در مسیر مقاومت است. آن‌ها با همه اختلافاتشان در برابر ایران موضعی واحد دارند که برای ما درس آموز است.
پژوهشگر دیپلماسی جوانان مرکز بین المللی مطالعات صلح گفت: دولت بلاروس باید وارد مذاکره با مخالفین شود و از ادامه نفوذ و جریان سازی طرف غربی و آمریکایی ممانعت کند.
بهرامی در گفت و گو با پرسون:

اقتصاد آمریکا در حال افول است

یک کارشناس اقتصاد بین المل گفت: مخالفین ترامپ طبیعتا بیکار نمی نشینند و یکسری تحریم های هوشمند را علیه آمریکا اعمال کردند که ایالتهایی که به ترامپ رأی داده اند اقتصادشان خراب تر شود .
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی، آن را اقدامی ننگین و خفت بار از سوی بحرین دانست که آرمان فلسطین و چندین دهه مبارزات و تحمل رنج و مصیبت مردم فلسطین را در قربان گاه انتخابات آمریکا ذبح می‌کند.
محرابی در گفت‌وگو با پرسون:

بیماری ترامپ برایش دردسرساز شد

یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت:  هر وضعیت ناخواسته ای در نظام و ساختار سیاسی می تواند تاثیرات خاص خود را بگذارد. مشخصا بیماری کرونا و شرایطی که در امروز جامعه آمریکا شکل پیدا کرده مخصوصا در آستانه انتخابات آمریکا تاثیرات خاصی دارد و می تواند تصمیم گیری که ساختار سیاسی و نظام سیاسی آمریکا دنبال می کند باشد و هم در بدنه های اجتماعی و مردمی که این تاثیرات را می پذیرند.
نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی معتقد است سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران و پیام‌های وی در فضای مجازی نشان دهنده این است که اروپایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند فشارهای آمریکا علیه ایران کارساز نبوده و باید نقش فعالتری در دیپلماسی خود ایفا کنند.
کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: رژیم صهیونیستی حتی توان حمایت و حفاظت از سرزمین های اشغالی را ندارد و هموراه قلب و مرکز استراتژیک خودش مورد حملات نیروهای مقاومت قرار می گیرد.
یک کارشناس بین المللی گفت: در نظام بین الملل امروز رقابت بین دولت ها روزانه و حتی دقیقه ای و ثانیه ای شده است. دولتی میتواند به پیشرفت و جایگاه قدرت دست پیدا کند که دارای برنامه های مدون و جامع باشد و از زیر ساخت های قوی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بهره برده باشد.
پیام رهبر انقلاب در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم:

مسلمانان هوشیار باشند

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در پیامی، اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم را محکوم کردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر خیانت امارات درباره اعلام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جبران نشود مطمئناً بسیاری از معادلات سیاسی، امنیتی و دفاعی منطقه در آینده تغییر خواهد کرد و مسئولان امارات بیشترین زیان را خواهند دید.
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به رأی پرونده ویلموتس از طریق وکلا و حقوقدانان کاردان اعتراض کنیم و در دادگاه حکمیت ورزش درخواست تجدیدنظر دهیم.
وقتی زمینه‌سازان تحریم، تحریف می‌کنند؛

کشف «پالس مذاکره» با هدف «ناامید کردن» مردم

به باور تحلیلگران بین‌المللی، سخت‌ترین تحریم دهه‌های اخیر در حال اجرا علیه مردم ایران است و رئیس جمهوری متفاوت آمریکا که حتی رای همه اعضای شورای امنیت هم برایش مهم نیست، تلاش می‌کند هیچ منفذی به روی ایران باز نماند. طبعا مردم و دولتمردان دچار مشکلاتی شده‌اند؛ با این حال زندگی در جریان است و روند کشور همچنان ادامه دارد.