سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس جمهور با بیان اینکه در طول هفته‌های گذشته تصمیماتی مهمی را برای ۹ ماهه پایانی دولت گرفته‌ایم، گفت: هماهنگی های لازم بین بانک مرکزی، وزارت صمت، کشاورزی و اقتصاد صورت گرفته است و مصوبه‌اش ابلاغ شده است.
مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در گفتگو با پرسون:

اتحاد و انسجام امت اسلامی رمز پیروزی جهان اسلام بر استکبار

بدون تردید اتحاد و انسجام امت اسلامی اعم از شیعه و سنی و خصوصاً وحدت اقشار مختلف فرهنگی و اجتماعی ملت ایران رمز پیروزی بوده و هست و دشمنانی که نمی‌توانند پیروزی ما را ببینند و قدرت و استقلال ملت ایران و امت اسلام را مزاحم منافع نامشروع خود می‌دانند، طبیعی است که وحدت و اتحاد را هم برنمی‌تابند و می‌خواهند به اشکال مختلف تفرقه و درگیری ایجاد کنند.
حجت الاسلام و المسلیمن سید محسن محمودی در گفتگو با پرسون:

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حق ملت ایران بود

جوانان انقلابی و دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بسیار به موقع و به جا عمل کردند و این حرکت بزرگی بود که امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم تعبیر کردند و همچنان باید این حرکت زنده بماند و با این اسناد حقانیت حرکت دانشجویان پیرو خط امام (ره) ثابت شود و این اتفاق برای همیشه برای افکار عمومی خصوصاً جوانان عزیز توضیح داده شود
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، مقاومت فعال و تکیه بر اقتدار، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی کشور را ضامن غلبه ملت ایران بر جنگ تحمیلی اقتصادی امریکا و همراهان کاخ سفید علیه کشور دانست.
گام بلند مجلس برای وادار سازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها؛

بهارستان شمشیر هسته ای ایران را از غلاف بیرون کشید

مجلس شورای اسلامی با تصویب یک فوریت طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها» گام مهمی برای وادار سازی آمریکا و اروپا به لغو تحریم‌ها برداشت. تکلیف دولت به تولید سالانه ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد، راه اندازی هزار سانتریفیوژ IR-۲m در بخش زیر زمین تاسیسات نطنز، نصب و راه اندازی هزار سانتریفیوژ IR-۶ تا پایان سال جاری در فردو و اقدام فوری برای احیای قلب راکتور اراک به شرایط قبل از برجام از جمله مهم ترین بخش های این طرح راهبردی است که البته قابلیت بازگشت پذیری نیز در آن دیده شده است.
سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) آغاز شد.
قاضی‌زاده هاشمی در نطق پیش از دستور:

نان و آب مردم را به سیاست بازی آمریکایی‌ها ربط ندهید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سوال این است با چه عقل، منطق و چه تدبیری نان و آب مردم را به سیاست بازی‌های آمریکایی‌ها که دشمن بالفطره ایران هستند ربط می‌دهید!؟
نماینده تهران در مجلس گفت: شرطی کردن اقتصاد ایران به انتخابات آمریکا کد اشتباهی است که بارها و بارها این مسائل انحرافی در کشورمان رخ داده و نمی‌توانیم بپذیریم موضوعات اقتصادی در کشورمان به انتخابات آمریکا وصل شود.
کارشناس بین الملل و تحلیلگر مسائل فرانسه در گفتگو با پرسون:

رفتار فرانسه در آزادی بیان پارادوکس دارد

کارشناس بین الملل و تحلیلگر مسائل فرانسه اظهار داشت: دولت فرانسه از یک طرف تحت پوشش آزادی بیان هرگونه اهانت به پیامبر اسلام را توجیه می‌کند و از طرف دیگر کوچک‌ترین خدشه‌ای را به موضوع هولوکاست تحمل نمی‌کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه گفت: مقامات فرانسوی و اروپایی بدانند که صیانت از مقدسات الهی بخشی از ارزش‌های مشترک بشری است و گستاخی نسبت به این مقدسات، تجاوز به حرمت همه انسان‌هاست.
ابوالقاسم دلفی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

ضربه بزرگ اقتصادی در انتظار فرانسوی ها

سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: حرکت به سمت تحریم کالاهای پاشنه آشیل فرانسه و با اقتصادی که شکنندگی آن اخیرا به خوبی نشان داده شده است؛ در حال اوج گرفتن بوده و اگر پیگیری شود ضربه بزرگی به اقتصاد فرانسوی ها زده خواهد شد.

اسفندیار خدایی در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

اعترافات ترامپ و بایدن، نشان از پشت پرده واقعیت های آمریکا

کارشناس بین الملل و مطالعات آمریکا با بیان اینکه مناظره ها فرصت خوبی برای آشنایی با پشت پرده ی سیاست های آمریکا است، گفت: اعترافاتی که از یکدیگر می گیرند و صحبت هایی که علیه همدیگر مطرح می کنند؛ نشان دهنده این است که واقعیت چیز دیگری است و سیاست آمریکا و خیلی از کشورهای دیگر دنیا است.

تحلیلگر مسایل بین الملل یا توجه به پاشنه آشیلی که فرانسه به ویژه در منطقه جهان اسلام و با سابقه اجتماعی، حضور فرهنگی و اقتصادی قدرتمندی که این کشور در شمال اسنوا در منطقه غرب آسیا دارد گفت: اگر موضوع تحریم کالاهای فرانسوی و بارکد کالاها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و کشورهای مختلف مانند اردن آغاز شود بدون شک بر اقتصاد فرانسه با توجه به وضعیت کرونا آسیب بیشتری وارد خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای خطاب به جوانان فرانسه، تاکید کردند: سوال این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟