احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

چندین و چند دولت و مجلس پس از انقلاب روی کارآمده‌اند که هر کدام نیز کارنامه و عملکردی از خود بر جای گذاشته‌اند؛ اما نکته‌ای که از سوی روسای جمهور طی سال‌‌های اخیر مورد توجه بوده این نکته بوده است که روسای جمهور همواره از کمبود اختیارات خود گلایه داشتند و حتی عده‌ای از نمایندگان مجلس نیز در ادوار مختلف از محدودیت‌های عملکردی خانه‌ملت گلایه‌مند بوده‌اند. این در حالی است که مسائلی چون مشکلات و موانع احزاب، و قانون انتخابات و... نیز همواره در صحن سیاسی جامعه مطرح بوده است.
یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی هم نتوانست راهی به پاستور پیدا کند و تا اینجا حضورش در عرصه سیاست‌ورزی چیزی جز صندلی ریاست دولت سایه نصیبش نشده است
کشوری که اساس آن مردم‌سالاری دینی است را نمی‌توان با یک مجلس اداره کرد. بسیاری از کشورهای دموکراتیک، دو مجلس دارند مانند آمریکا که مجالس نمایندگان و سنا دارد ... صدای تعداد زیادی از اصولگرایان آرام شده و همین، مجالی شده تا عده کوچکی، صدایشان را بلند کنند و خود را سخنگو و نماد اصولگرایان جا بزنند.
واکنش یک روزنامه به جلسات روحانی با خاتمی، ناطق و ...

دارند علیه دولت رئیسی ائتلاف می کنند!

محمود علیزاده طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اعلام کرده اخیراً حسن روحانی با محمد خاتمی، ناطق نوری، اسحاق جهانگیری، محمدرضا باهنر، محسن هاشمی و علی لاریجانی دیدار کرده است.
فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: پیشنهاد می کنم مسئولان نظام به واسطه برخی نارسایی ها و کم کاری ها از مردم نجیب ایران متواضعانه عذرخواهی کنند.
همین توصیه نشان می‌دهد که آقای جلیلی هم، به عنوان یک اصولگرای سفت و سخت، در واقع مثل حسن روحانی معتقد است که ایران باید مشکلش را با "کدخدا" حل کند. سعید جلیلی فقط می‌گوید باید با دست پر به سراغ کدخدا برویم.
سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در پیامی، درگذشت آیت‌الله‌ لطف الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت. او نوشت که رحلت این عالم بزرگوار، فقیه پارسا و مرجع عالیقدر، خسارتی است سنگین به ساحت علم و دین و اجتماع که لطف ویژه حضرت پروردگار می‌تواند آن را جبران کند.
دوازدهم بهمن ماه که سالروز ورود امام خمینی (رض) به میهمن اسلامی و آغاز دهة فجر انقلاب اسلامی است در عین حال اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه مازندرانی نیز هست که از شاگردان برجستة حضرت امام نیز بشمار می‏رفت و برای ابلاغ ابراز ارادت عشایر منطقه سوادکوه و مردم دلیر و مبارز مازندران به امام خمینی به پاریس رفت و با پرواز ایشان در ۱۲ بهمن ماه به میهن اسلامی بازگشتند.
اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اینکه بانوان در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند یا نکنند باید دید اصل این موضوع چیست؟ اصل آن یک بازی سیاسی و باندی و جریانی است. وگرنه واقعاً آن‌هایی که سنگ حضور بانوان در ورزشگاه را به سینه می‌زنند دلشان برای خانم‌ها نسوخته است. خانم‌ها اگر بخواهند چیزی ببیند از پشت تلویزیون هم می‌توانند ببینند باید دید هدف و علت‌آن‌ها از این بحث‌ها چیست.
مشاور رسانه ای پیشین احمدی نژاد:

سید محرومان خاتمی است، نه رئیسی!

مشاور رسانه ای پیشین احمدی نژاد به مقایسه خرید سربازی در دولت های سید محمد خاتمی و سید ابراهیم رئیسی پرداخت.
عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی دولت روحانی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، این روزها «دولتِ سایه تک‌نفره» را تشکیل داده و تلاش دارد با تسلطی که بر آمارهای اقتصادی دارد، عملکرد اقتصادی دولت رئیسی را از همین نقطه به چالش بکشد.
سیاست خارجی کشور حوزه‌ای نیست که دولت یا یک وزارتخانه بتواند به تنهایی در خصوص آن تصمیم‌گیری کرده و اعمال اختیار کند. چرا که در خصوص این حوزه در سطوح بالایی نظام و مقامات عالیه کشور تصمیم‌گیری می‌شود و شورای عالی امنیت ملی نیز در این خصوص نقش مهمی ایفا می‌کند. لذا قراردادها و توافقنامه‌های مهمی همچون برجام، قرارداد 25ساله چین و قرار داد 20ساله با روسیه مسائلی نیستند که در خصوص آنها بدون داشتن اطلاعات کامل و کافی به اظهار نظر پرداخت و سیاست خارجی کشور را مورد انتقاد قرار داد.
علم‌الهدی ضمن تبریک پیروزی ارزشمند تیم فوتبال کشورمان و صعود به جام جهانی، یادآور شد: آن هفته هم عرض کردم حضور خواهران در تماشای فوتبال باید صیانت شود، زحمت کشیدید و فضای جداگانه اختصاص دادید، متشکر هستیم، اما صیانت از خواهران به طور کامل حفظ نشد.