احزاب و شخصیت ها

آخرین و مهمترین خبرهای احزاب را بدون جهت گیری و جناح بندی خاص در صفحه احزاب رسانه مستقل پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

به یقین، کشور ما، در این شرایط خطیر، سخت نیازمند حمایت از چنین «تغییر»ی است، باید این اقدام مبارک را ارج نهاد و هر کس به سهم خود همتی و مساعدتی کند، نباید؟ گویا، زمانِ هم آوازی ما با این نهیب فرا تاریخی امیرمومنان علی(ع) در تغییر نگرشمان به حکمرانی و مناصب دولتی آن فرا رسیده باشد که به والی آذربایجان فرمودند: [آگاه باش که] مسولیت حکمرانی، «طعمه»ای در دستان تو نیست، بلکه «امانتی» است بر گردن تو.

رئیس جمهور منتخب خطاب به اعضای کارگروه‌های انتخاب دولت چهاردهم تاکید کرد: کاری نکنیم که افرادی با حزب و جناح و دوستی بالا بیایند بعد فردا به ما بگویند شما هم که همان کار را کردید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که دولت در مسیر رهنودهای رهبر معظم انقلاب و حل مسائل و مشکلات مردم پیش برود، مجلس کنار دولت است و با همه وجود به رئیس جمهور منتخب کمک می‌کند.

مقام معظم رهبری: کار فوری مجلس رای اعتماد به کابینه ای است که آقای پزشکیان حفظه‌الله ارائه می‌کند. هر چه زودتر کابینه پیشنهادی تصویب شود و دولت مشغول به کار شود بهتر است. کسی را باید میدان‌دار کرد که امین، صادق، متدین و از بن دندان به جمهوری اسلامی معتقد باشد.
وزیر کشور دولت دوازدهم می‌گوید: اگر تندروها بخواهند دست و پای دولتی که در حال پیش رفتن است، را بگیرند، چوب لای چرخ آن بگذارند و مانع حرکتش شوند، شاید از نظر حزبی و سیاسی خود را موفق قلمداد کنند اما بدانند ضربه‌ای که به کشور و منافع و قدرت ملی وارد می‌کنند و منجر به نارضایتی مردم می‌شود، واقعاً غیرقابل جبران و اصلاً قابل مقایسه با موفقیت یک جریان یا یک حزب نیست.
یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت سایه یک جریان خطرناک است و اگر دولتمردان و دلسوزان به هوش نباشند این جریان برای منافع خودش منافع ملی را بر باد می‌دهد.
اظهارنظر جناب آقای پزشکیان مبنی بر اینکه «باید زبان دنیا را بفهمیم»؛ اظهارنظر مهمی است. حال شایسته است که رئیس‌جمهور منتخب و البته مشاوران ایشان، با الگوگیری از کارنامه دولت سیزدهم و همچنین عبرت گرفتن از کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم، دیپلماسی عزتمندانه را ادامه داده و مردم را از میوه‌های پرثمر آن بهره‌مند کنند و همزمان با پرهیز از دیپلماسی التماسی، از خسارت‌های بزرگ آن جلوگیری کنند.
رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم با بیان اینکه باید اعضای دولت چهاردهم را به شکلی انتخاب کنیم که بتوانیم برابر مردم از آن دفاع کنیم، گفت: قرار نیست ما به جای رئیس جمهوری انتخاب کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت صیانت از مواضع نظام در سیاست خارجی به عنوان سنگر راهبردی نظام گفت: اصلی‌ترین نگرانی امروز ما نیز مربوط به همین سیاست خارجی است تا مبادا رویه اجرایی در این عرصه طوری پیش برود که خلاف مصالح کشور، منافع ملت و مبانی انقلاب و نظام باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دولت چهاردهم گفت: به نظر من دکتر پزشکیان تمام تلاش خود را می‌کنند تا رضایت مردم را تامین شود و رضایت مردم هم از طریق کارشناسان و نخبگانی که ورود می‌کنند، اعمال می شود.