سعید جلیلی:

یکی از مهمترین نکات برای ارتقا کشور «فرصت زنان جامعه» است

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری یکی از مهمترین نکات برای ارتقا و جهش کشور را «فرصت زنان جامعه» دانست و گفت: کسب مقاومت و موفقیت های بزرگ در عرصه های مختلف مرهون نگاه بزرگ به زنان و جامعه است که می توانند نقش بسیار مهم، موثر و اساسی در مسیر پیشرفت کشور داشته باشیم.

تصویر یکی از مهمترین نکات برای ارتقا کشور «فرصت زنان جامعه» است

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید جلیلی در جمع تعدادی از بانوان و دختران در محل سالن حجاب گفت: وقتی صحبت از «یک جهان فرصت» می کنیم، در نگاه اول برخی فرصت های سخت افزاری مثل نفت، گاز و جنگل بیان می شود که همه آن بستگی به این دارد که همه با قدرت به جهش شایسته ملت ایران برسیم.

وی یکی از مهمترین نکات برای ارتقا و جهش کشور را فرصت زنان جامعه دانست و گفت: این صرفا یک شعار تبلغاتی نیست و یک برنامه مهم برای دولت چهاردهم است.

جلیلی ادامه داد: کسب مقاومت و موفقیت های بزرگ در عرصه های مختلف مرهون نگاه بزرگ به زنان و جامعه است که می توانند نقش بسیار مهم، موثر و اساسی در مسیر پیشرفت کشور داشته باشیم.

وی بیان کرد: دشمنان از بین همه موضوعات برای هجمه به کشور، روی موضوع زنان متمرکز می شوند؛ آن ها وقتی ده ها هزار زن هدف حملات موشکی رژیم صهیونیستی قرار می گیرد احساس ناراحتی نکرده و با قاتلان زنان شهید عکس یادگاری می گیرند بعد همین بازیگران یک سال قبل در ایران برای فوت یک خانم اشک تمساح می ریختند، کسانی که در برابر کشتار زنان و کودکان توسط رژیم صهیونستی سکوت می کنند.

جلیلی یادآور شد: آن ها مدعی بودند که نگران زنان در جامعه ایران هستند؛ کسانی که وقتی زنان این سرزمین در ۷ تیر ۱۳۶۶ زیر سنگین ترین حملات دشمن مورد حمله شیمیایی در سردشت قرار گرفتند، حتی یک بیانیه صادر نکردند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: آن ها نگاه تحقیرآمیز و تبعیض آمیز به زنان دارند که نتیجه اش نابسامانی ها در جامعه شان و رسیدن به بن بست در عرصه خانواده و زنان است؛ در این شرایط با ملت ایران مواجه می شوند که با انجام حرکت بزرگی تمام ادعاهای‌شان را به چالش کشیده و نقش موثر زن را به دنیا نشان داده است.

* جمهوری اسلامی با قدرت زنان، قدرت خودش را به رخ دنیا کشیده است

جلیلی تاکید کرد: جمهوری اسلامی با قدرت زنان، قدرت خودش را به رخ دنیا کشیده است. اگر از «یک جهان فرصت» صحبت می کنیم، یکی از بزرگ‌ترین فرصتها این است که نقش پرشکوه زن ایرانی را در عرصه های پیشرفت، تعالی و جهش کشور را به رخ بکشیم.

وی بنیان جامعه را خانواده دانست و گفت: همسر و مادر مهمترین نقش را در خانواده دارند.

جلیلی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی، افزود: ده ها هزار شهید از دامن زنان به معراج رفتند. همه قوت شهدا در ‌پشتیبانی همسران و مادران بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: امروز بسیاری از آسیب های اجتماعی دنیا ناشی از نبود مادر و یا ایفای نادرست نقش مادر است.

جلیلی با اشاره به مقوله حجاب گفت: حجاب لباس حضور اجتماعی موثر زن در جامعه است.

وی بیان کرد: اگر از «یک جهان فرصت» صحبت می‌کنیم، اولین شرط این است که میدان و صحنه را خوب بشناسیم پس باید نسبت یه اتفاقات تحلیل داشته باشیم. اگر از زندگی و آزادی صحبت می کنیم، معتقدیم آزادی اش در گرو گوهره مادرانه‌اش است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری زنان گفت: زنان ما که نقش همسری و مادری را به بهترین شکل ایفا می کنند، قدرت به کشور می دهند. از یک سو مادر و همسری که تمام توان خود را برای آرامش و تعالی و رشد خانواده می گذارد و از سوی دیگر وظیفه پروش انسان های شایسته و نسل امیدبخش را دارند.

وی اظهار کرد: طبق بررسی ها، بسیاری از هزینه هایی که به دستگاه‌ها تحت عنوان پرورش و حفظ جوانان و مبارزه با آسیب های اجتماعی و از بین بردن افسردگی و اعتیاد می شود، نتیجه لازم را ندارد و گاهی حتی شاخص ها بیشتر هم می شود. در این شرایط زنان خانه دار بدون بودجه ها و هزینه ها این وظیفه را انجام داده و دست گل هایی را بدور از آسیب های اجتماعی تقدیم جامعه می کنند پس آیا دولت بهتر نیست که این هزینه ها را مستقیم از طریق زنان خانه دار و همسران انجام دهد؟

جلیلی با تاکید بر اینکه باید محیط خانواده امن باشد، گفت: خیلی از بخش های دولتی امکانات فراوان رفاهی، سیاحتی و زیارتی دارند که عده خاصی از آن استفاده می‌کنند. طبق بررسی‌های ما، عمده این امکانات در ۸ ماه سال تعطیل و بلااستفاده است در حالی که میلیون ها نفر می توانند از این امکانات استفاده کنند.

* نباید نقش مادرانه زنان مانع از حضور آن‌ها در عرصه اجتماعی شود

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: حجاب نقطه امتیاز ما است و یک زن می‌تواند با آن نقش خود را به بهترین شکل ایفا کند. اگر زنی خواست در اجتماع حاضر شود، نباید نقش مادرانه او مانع از حضورش در محیط علمی دانشگاه و عرصه اجتماعی شود؛ لذا وظیفه دولت است که از حضور مادرانه زنان در نقش های مختلف حمایت کرده و بسترهای آن را فراهم کند.

جلیلی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت زنان جامعه گفت: می توانیم با استفاده از ظرفیت زنان یک جامعه پرشور داشته باشیم؛ وقتی از «زن» صحبت کنیم باید شامل همه زنان ایرانی شود تا همه زنان بتوانند نقش پرشور خود را ایفا کنند.

منبع: ایسنا

693294