گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

یادداشت/کرونا این ویروس عالم گیر همه عرصه های زندگی بشری را تحت تاثیر خود قرار داده است. مرگ هزاران انسان، خلق یک شیوه جدید در زندگی بشری و آسیب های اقتصادی  از تاثیرات مهم و مخرب این ویروس مخوف بوده است.

پیشنهاد حذف پاسپورت برای سفر بین ایران و ترکیه که از سوی مقامات گردشگری این کشور همسایه ارائه شده است، در واقعیت، یک برنده بیشتر ندارد. نسبت ۱۰برابری مسافرت ایرانی‌ها به مسافرت گردشگران ترکیه- بین دو کشور- از یکسو و روند سرمایه‌گذاری ملکی در ترکیه از سوی دیگر نشان می‌دهد این نقشه، تسهیل سفر را به نفع بازار ترکیه رقم می‌زند.
رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر تهران:

عطش برای سفر نوروزی زیاد است

رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران گفت: قطعا سفر تابع تصمیم‌گیری ستاد کرونا است اما عطش برای سفرهای نوروزی زیاد است.

با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛

مسابقات سافاری کویرنوردی زرین یزد برگزار شد

اتومبیل‌رانان و نامداران ملی سافاری از سراسر کشور در مسابقات سافاری کویرنوردی زرین یزد گردهم آمدند و در رقابت با یکدیگر آمادگی و مهارت خود را محک زدند.

در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی:

ظرفیت‌های هرمزگان به‌صورت دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: «ظرفیت‌های گردشگری هرمزگان به‌صورت مجازی و دیجیتال مارکتینگ در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران ارائه می‌شود.»

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی:

پذیرش مسافر در ایام نوروز به صورت محدود خواهد بود

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرش مسافر به صورت محدود است و به مدت یک هفته از نیمه دوم نوروز ۱۴۰۰ انجام می شود. برنامه های نوروزی الیگودرز طبق شیوه نامه های بهداشتی تهیه و تدوین شده است.

شهردار بیرجند با عنوان اینکه با موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند ناحیه ویژه خدماتی در منطقه گردشگری و تفریحی «بند دره» مستقر می‌شود، افزود: شهرداری با تامین نیروی انسانی و تجهیزات مناسب در این منطقه به صورت تمام وقت خدمات‌رسانی خواهد داشت.
مدیرکل امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های کشور عنوان کرد:

ظرفیت بسیار خوب دریا و ساحل برای توسعه گردشگری استان بوشهر

مدیرکل امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌های و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: گردشگری ساحلی و دریا ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و توسعه صنعت توریسم در استان بوشهر است.
به رغم نگرانی‌ها و اعلام خطر درباره شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری می‌گوید: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی تهران مجوز ستاد ملی کرونا را گرفته و قرار است از ۵ تا ۸ اسفندماه برگزار شود.
مدیر کل میراث فرهنگی لرستان گفت: بیست برنامه نوروز ۱۴۰۰ شامل برپایی نمایشگاه مجازی، افتتاح موزه مجازی، ارائه خدمات اقامتی محدود با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزاری مسابقات مجازی، برگزاری سمینار و همایش تاریخ و فرهنگ لرستان، مرمت آثار تاریخی استان و تبلیغات معرفی لرستان است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان:

در نوروز ۱۴۰۰ به جای ممنوعیت سفر با محدودیت سفر رو به رو هستیم

محسن روناسی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار ستاد ملی کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سفرهایی انجام می‌گیرد.
کارشناس مردم شناسی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان:

کوکو و حلوا گردوی تویسرکان ثبت ملی می شود

کارشناس مردم شناسی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان از ثبت ملی کوکو و حلوای گردوی تویسرکان در آینده نزدیک خبر داد.
سفر گردشگران ایرانی و ترکیه‌ای بدون گذرنامه، در کمیته فنی مشترک همکاری‌های گردشگری ایران و ترکیه مطرح شد. قرار است این پیشنهادِ ترکیه از سوی بخش گردشگری دو کشور به صورت ویژه پیگیری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی اردبیل خبر داد؛

تجهیز پیست اسکی خلخال به امکانات تفریحی

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تجهیز پیست اسکی اندبیل خلخال به تجهیزات تفریحی خبر داد و گفت: بر اساس مجوزهای صادره این شرکت نسبت به نصب تله‌سیژ و تله‌اسکی در محوطه تعین شده اقدام خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان:

صدور مجوز برای 2 دفتر مسافرتی و گردشگری در ایلام

عبدالمالک شنبه زاده گفت: پروانه بهره‌برداری 2 دفتر خدماتی، مسافرتی و گردشگری با دریافت مجوز بند «ب» از سوی این ادار‌ه‌کل صادر شد.
بررسی نتایج تحقیقات کارشناسان سازمان جهانی گردشگری نشان‌دهنده بازیابی بسیار کند برای سال ۲۰۲۱ است و چشم‌انداز آنها برای بهبود بازار گردشگری برای سال ۲۰۲۲ ارزیابی شده است.
جامعه گردشگری الکترونیکی ایران در راستای توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و توسعه کسب‌وکارهای نوین در عرصه گردشگری اقدام به امضاء توافق‌نامه همکاری با گروه نوآوری دیموند دانشکده فنی دانشگاه تهران نمود.

اگر در زمینه مناسبت‌ها برنامه‌ای جامع وجود داشته باشد و پیرامون آن قاطعیت و اراده‌ای فراگیر صورت گیرد احتمالا شاهد موفقیت‌های بزرگ خواهیم بود و چه بسا قبل از واکسیناسیون همگانی زنجیره ابتلا قطع شود.