گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

تبریز حتما یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقصد‌های گردشگری ایران است. دیار اولین‌ها، سرزمین خوشمزه جات با تاریخی پر فراز و نشیب و البته پر افتخار برای ایران معاصر و ایران باستان، جایی است که در تابستان و نوروز، همواره در فهرست برنامه‌های ایرانگردی عاشقان هیجان و سفر به مناطق خوش آب و هوا و پر جاذبه قرار می‌گیرد.
انجمن جهانی صنعت نمایشگاه‌ها تاثیر همه‌گیری کووید-۱۹ بر میزان درآمد حاصل از برگزاری نمایشگاه‌ها در سال ۲۰۲۰ را کاهش ۶۸ درصدی اعلام کرده است که ضمن به خطر انداختن ۴/ ۲ میلیون شغل حدود ۳۷۰ میلیارد دلار از محصولات نمایشگاهی در سال ۲۰۲۰ ارائه نشده است.
دوچرخه سواری یکی از بهترین ورزش های دنیاست. مخصوصا اگر در طبیعت شگفت انگیز بلژیک باشد. در شهر خنت یک مسیر دوچرخه سواری وجود دارد که باورنکردنیست. در این مسیر انگار که شما در یک قاب نقاشی حرکت می کنید. به زیر آب می روید و با رکاب زدن از آن خارج می شوید.
در آستانه تعطیلات ۲۲ بهمن، ستاد کرونا ۳۶ شهر را پرخطر و سفر به آن‌ها را ممنوع اعلام کرد. در بین این مناطق، جزایر قشم، هرمز و کیش نیز ممنوع‌الورود شده‌اند البته فقط برای خودروهای شخصی و نه مسافران هوایی.

اولین طرح مدنظر دولت برای «انجام مسافرت‌های ایمن در تعطیلات عید ۱۴۰۰» از «تدارک کانال اختصاصی» برای سفرهای نوروزی حکایت دارد که با مقاصد اکثریت مسافران ناهمخوان و بیگانه است.
به منظور جلوگیری از شیوع کرونا؛

مراسم «عروسی پیرشالیار»  لغو شد

فرماندار سروآباد از برگزار نشدن مراسم «عروسی پیرشالیار» در این شهرستان به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

وزارت گردشگری این هفته منتظر مصوبه و موافقت نهایی ستاد کرونا با صدور ویزای توریستی، پس از حدود یک سال توقف بود، اما حالا این ستاد از سخت‌تر شدن مقررات ورود به ایران برای اتباع خارجی خبر می‌دهد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر، ۲۰۶ پروژه گردشگری و صنایع‌دستی با اشتغال ۹۳۰ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در تهران افتتاح می‌شود.

بعد از گذشت یک‌ سال از محدودیت‌های کرونایی، اینک به نظر می‌رسد شرایط تا حدودی بهبود یافته بنابراین کسب و کارهای حوزه گردشگری که تعطیل شده بودند با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گردونه فعالیت بازگشته‌اند. این اخطار جدی را نباید فراموش کنیم که که ویروس کرونا همچنان در بین ما زندگی می‌کند و مترصد کوچک‌ترین سهل‌انگاری شهروندان است تا دوباره موجی ویرانگر از بیماری و مرگ را به راه‌اندازد.


سرپرست امور فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس: ساعت های بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری اماکن تحت پوشش اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در بهمن جاری با توجه به ضوابط ستاد ملی کرونا، در نظر گرفته شده است.