چاشت صبحگاهی در پاتوق پادشاهان و کوهنوردان

به‌ عنوان میعادگاه کوهنوردان حرفه‌ای نام برده می‌شود که برای فتح قله‌ به دربند می‌روند،اما این منطقه خوش آب و هوا کاربری دیگری هم دارد و آن حضور گردشگران برای تفریح و پیاده‌روی و ‌گاه حضور در رستوران‌هاست.
تصویر چاشت صبحگاهی در پاتوق پادشاهان و کوهنوردان

به گزارش سایت خبری پرسون، دربند یکی از بهترین نقاط تفریحی از ۲۰۰سال قبل تاکنون به شمار می‌آید که هنوز هم میزبان عده زیادی از افراد است. این محله در ابتدا با سکونت یک زوج طالقانی جریان زندگی را تجربه کرد. کمی بعد توجه پادشاهان قاجار به این محله خوش آب و هوا جلب شد و بناهایی را برای پذیرایی از مهمانان خود ساختند. در ادامه تاریخ، شاهان پهلوی هم رفت‌وآمد خود را به محله دربند حفظ کردند و از آن به‌عنوان یک منطقه ییلاقی بهره‌ بردند. در حال حاضر هم این ناحیه به‌عنوان یک محله تاریخی شناخته می‌شود و ساکنان شهر تهران برای گذران یک نیم روز، به آنجا سر می‌زنند و اغلب با غذا خوردن در رستوران‌های آن، اوقات خود را سپری می‌کنند. این رستوران‌ها بیشتر در کنار رودخانه و آبشارها ساخته شده‌اند و همین باعث شده با تمام رستوران‌های پایتخت تفاوت داشته باشند.

تفریح در آب و هوای خوش

در محدوده دربند بیش از ۵۰رستوران، باغ رستوران و کافه وجود دارد؛ برای همین، یک گردشگر حتی اگر اهل کوهنوردی هم نباشد و برای یک‌بار هم که شده به سمت دربند برود، ناخواسته جذب رستوران‌های این منطقه خوش آب و هوا می‌شود. برخی از این رستوران‌ها در دل کوه ایجاد شده‌اند و تعدادی هم در دره‌ قرار گرفته‌اند. تعدادی چیدمانی سنتی دارند و برخی با لوکس‌ترین وسایل تزیین شده‌اند، اما نکته مشترک در بسیاری از آنها پخت نان محلی برای غذاها و به‌ویژه در صبحانه است. همچنین می‌توان صدای آب را در محدوده بسیاری از این رستوران‌ها شنید.

منبع: روزنامه همشهری

560154

مطالب مرتبط