معاون هماهنگی و امور گردشگری استانداری فارس خبر داد:

شیراز قطب گردشگری سلامت با پذیرش بیش از 8 هزار بیمار داخلی و خارجی

معاون هماهنگی و امور گردشگری استانداری فارس گفت: در مدت 8 ماهه سال جاری 8 هزار و960 بیمار داخلی و به وِیژه از کشور های دیگر برای درمان در بیمارستان های شیراز پذیرش شدند.
تصویر شیراز قطب گردشگری سلامت با پذیرش بیش از 8 هزار بیمار داخلی و خارجی

به گزارش سایت خبری پرسون، از فارس، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: در مدت 8 ماهه سال جاری 8 هزار و 960 بیمار از سراسر کشور به‌ویژه ازکشورهای عمان، ارمنستان، ترکیه، ترکمنستان، عمان و بحرین برای درمان بیماری به بیمارستان‌های کلان‌شهر شیراز پذیرش شدند.

محمد فرخ زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سال ۱۴۰۰ بیش از هزار و 960 بیمار و در سال ۱۴01 و نیز 15 هزار و 689 برای پذیرش به کلان‌شهر شیراز مراجعه کردند که نشان از توسعه شهر سلامت و اطباء ماهر ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین بیماران داخلی و خارجی مورد عمل پیوند چشم، مو و زیبایی، قلب و دیگر بیماری‌ها در بیمارستان‌های استان فارس انجام‌ شده است، افزود: درراستای تشکیل انجمن حرفه‌ای سلامت تمامی شرکت‌های تسهیل گر علوم پزشکی 85 دفتر خدماتی مسافرتی بند ب را راه‌اندازی کردند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس خاطرنشان کرد: به پایان رسیدن 20 مورد پروژه‌های نیمه‌ تمام گردشگری، عملیات اجرایی پایانه خارجی فرودگاه شهیدآیت‌الله دستغیب شیراز، نوسازی و احداث پارکینگ، نصب علائم ایمنی رانندگی و نیز ورود تاکسی فرودگاه جدید ازجمله برنامه‌های در دست اجرای معاونت گردشگری استان فارس است.

فرج زاده تصریح کرد: سامانه پاسخگویی به مسافران و گردشگران خارجی به 3 زبان فارسی، انگلیسی و عربی، راه‌اندازی مرکز پایش سلامت مربوط به امور پزشکی، ارائه روادید

بیمارستان و پروتکل بهداشتی، آموزش به راهنمایان گردشگری، تشکیل 3 کارگروه توسعه اقتصادی و برطرف شدن 70 درصد مشکلات فعالان اقتصادی از دیگر فعالیت‌های معاونت امور گردشگری است.

این مسئول بیان داشت: رسیدگی به مشکل مالی هتل خلیج ‌فارس و حکم توقیف هتل آسمان، اجرای 90 پروژه با اعتباری افزون بر 41 هزار و 101 میلیارد ریال،اختصاص 27 هزار و 260 میلیارد ریال برای اشتغال‌زایی 2 هزار و 134 نفر، راه‌اندازی بازارچه هنر از جمله عملکرد این نهاد گردشگری استانداری است.

560259