عمره تا ۱۳ دی عقب افتاد

اعزام زائران ایرانی به عمره تا ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ به تعویق افتاد. قرار بود اعزام کاروان‌های ایرانی از فردا (۲۸ آذرماه) آغاز شود.
تصویر عمره تا ۱۳ دی عقب افتاد

به گزارش سایت خبری پرسون، ثبت‌نام زائران عمره از روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است و زائران طبق اعلام سازمان حج و زیارت حداکثر ۴۸ ساعت مهلت دارند تا ثبت‌نام خود در کاروان عمره را تکمیل کنند. هزینه اعلام‌شده برای عمره نیز از ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. قرار بود اعزام این کاروان‌ها از ۲۸ آذرماه آغاز شود، با این حال هنوز ظرفیت برخی کاروان‌ها تکمیل نشده است. مهران فرشید، یکی از مسئولان سازمان حج و زیارت گفت که با توجه به ادامه ثبت‌نام در کاروان‌ها، اعزام کاروان‌هایی که تاریخ حرکتشان از ۲۸ آذر تا قبل از ۱۳ دی‌ماه بود، به تعویق افتاده است و اعزام‌ها از ۱۳ دی‌ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره روند ثبت‌نام متقاضیان عمره که به صورت اینترنتی نیز درحال انجام است، اظهار کرد: درحال حاضر بیش از ۳۰ هزار ثبت اطلاعات انجام شده و حدود ۴ هزار نفر ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند.

به گفته او، پیش‌تر اولویت‌ها یک تا ۱۵۰ برای ثبت‌نام عمره فراخوانده شده بودند که اکنون اولویت‌های یک تا ۴۰۰ امکان ثبت‌نام در کاروان‌های عمره را دارند. با فراخواندن این اولویت‌ها، روند ثبت‌نام در کاروان‌ها سرعت گرفته است.

سازمان حج و زیارت که قرار است اعزام‌ها را در مرحله نخست تا ۱۰ اسفندماه ادامه دهد، درحال حاضر برای ۷۰ هزار نفر ظرفیت عمره ایجاد کرده است. این سازمان همچنین اعلام کرده که درحال پیگیری برای عمره در ماه‌های رمضان و شوال است.

اعزام زائران ایرانی به عمره بیش از هشت سال متوقف شده بود و درحال حاضر نیز پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت عمره هستند.

منبع: ایسنا

572596