میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

یک نقاشی رنگ و رو رفته از فردریک شوپن که در بازار دست‌دوم‌فروشی‌ها معامله شده بود، قدمتی ۱۷۰ ساله دارد و به دوران زندگی موسیقیدان نامدار لهستانی بازمی‌گردد.
تمام موزه‌ها، ‌کاخ‌ها، ‌محوطه‌ها و اماکن تاریخی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردا (سه‌شنبه، ۱۳ مهرماه) تعطیل هستند.
نتایج بررسی مقدماتی امکان‌سنجی باستان‌شناسی در راستای تکمیل پرونده ثبت جهانی ماسوله در مناطق کوهستانی اطراف این شهر پیشینه حضور انسان در منطقه را حداقل تا ۴ هزار سال پیش به عقب برد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

آثار فلزکاری دوران باستان کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه سرباره ذوب فلز و جوش‌کوره درتپه تاریخی کوزه‌چی یافت شده گفت: این موضوع نشانگر کارگاهی بودن این محوطه در اواخر عصر آهن۳ است.
یک استاد تاریخ دانشگاه داراب معتقد است که میراث فرهنگی این شهرستان، استان فارس و حتی کشور در پرداختن به دارابگرد، که اثری منحصر به فرد و مربوط به گذشته تاریخ تمدن ایرانی و اسلامیست، کم توجهی و کم لطفی کرده‌اند و این موضوع باید با ثبت جهانی آن، جبران شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از لزوم قطع فوری آب و رطوبت در حال نفوذ به دیواره غربی سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر به علت رانش بخشی از آن خبر داد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از کشف یک مجموعه سنگ‌نگاره در ارتفاعات شمال غربی محلات خبر داد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مبارکه از کشف یک خمرۀ سفالی متعلق به دوره ساسانیان توسط حفاران غیرمجاز و ضبط آن توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: خانواده آیت الله طالقانی خواستار این هستند که اگر قرار است خانه پدریشان از سوی میراث فرهنگی مرمت ‌شود، با نظارت مستقیم آنها باشد که خواسته به حقی هم است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابهر:

زخمی کردن چهره طبیعت تنها ثمره حفاری غیرمجاز برای یافتن گنج است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابهر با بیان اینکه چهره زخمی طبیعت؛ سوغات نامیمون جویندگان گنج در ابهر است گفت: زخمی کردن چهره طبیعت تنها ثمره حفاری غیرمجاز برای یافتن گنج است.
علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با حکم عزت‌الله ضرغامی، قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین معاون میراث فرهنگی این وزارتخانه شد.

فرزند آیت‌الله طالقانی در واکنش به مصاحبه مدیرکل میراث فرهنگی البرز مبنی بر اینکه «خانواده آیت الله طالقانی می‌گویند میراث فرهنگی اعتبار مرمت خانه آیت‌الله طالقانی را به طور کامل در اختیار آنها قرار دهد تا خودشان این کار را انجام دهند» گفت: این حرف هیچ جایی گفته نشده و من آن را به شدت تکذیب می‌کنم.

باستان‌شناسان در چین با کاوش در یک محوطه باستان‌شناسی بقایای یک ماسک طلایی تاریخی را از دل خاک بیرون کشیدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه از پایان مرمت مسجد انقلاب(مسجد سرخ) ساوه خبر داد.