مرمت و احیاء بناهای تاریخی خصوصی به عهده مالکان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی خصوصی به عهده مالکان است، تاکید کرد: مالک و بهره‌برداران هتل ایران بندر انزلی موظف به مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی هستند.
تصویر مرمت و احیاء بناهای تاریخی خصوصی به عهده مالکان است

به گزارش سایت خبری پرسون، ولی جهانی روز شنبه افزود: نزدیک به ۳۵۰ بنای تاریخی با مالک خصوصی در استان وجود دارد که این بناها یا باید از طریق مالکان و یا واگذاری به سرمایه گذار مرمت شوند .

وی در خصوص هتل ایران بندرانزلی که پنجشنبه شب دچار حریق شد توضیح داد: با بروز حادثه اخیر هزینه مرمت و بازسازی هتل در فاز نخست ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده و مالک و بهره‌برداران هتل موظف به مرمت و ساماندهی این بنای تاریخی هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به بررسی همه جوانب، بخشی از سقف ضلع جنوبی و طبقه سوم بنا دچار آسیب شد که نیازمند مرمت اضطراری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بررسی های اولیه ، شواهد و قرائن حکایت از آن دارد بنای هتل ایران انزلی از استحکام بخشی بسیار خوبی برخوردار بوده است و هیچ مشکلی در تاسیسات این مجموعه در طی بررسی های قبلی مشاهده نشده بود .

جهانی افزود: قرار گیری این بنا در داخل بافت تاریخی موقعیت خوبی برای فرصت های سرمایه گذاری فراهم کرده که در این خصوص تعداد زیادی از سرمایه گذاران بر اساس ضوابط میراثی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: هرگونه احیاء و ساماندهی بنای فوق مستلزم اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است.

بنای تاریخی هتل ایران انزلی با نزدیک به یک قرن قدمت در حریم میدان تاریخی این شهرستان و در داخل بافت تاریخی شهر انزلی قرار دارد.

منبع: ایرنا

562272